Aviseringar
Rensa alla

Min katt kanske dör :c


Hemskt, vet hur det känns Ledsen

Håller tummarna.


   
SvaraCitera

är ingen djurmänniska alls men ah, vi hade en hund som jag inte direkt tyckte att jag la så mkt märke till. hon gillade inte mig så mkt. sen gick hon bort från ingenstans typ. och jag blev så himla ledsen, är ju en familjemedlem, blev så himla tomt. oki onödig historia men det jag ville säga var att jag känner med dig 🙁 hoppas det går/gick bra.


   
SvaraCitera

Ska ni inte ta henne till veterinär då? Ifall ni inte har försäkring finns det ofta billiga bondeveterinärer här och där som inte har utrustning till komplicerad vård, men som kanske kan ställa diagnos och eventuellt avliva henne ifall hon inte går att bota. 

Jag tycker det vore schysst mot henne.


   
SvaraCitera

Tråkigt för dig! Min katt blev påkörd för ett år sedan och mådde ganska dåligt efter det.


   
SvaraCitera
Paseo

hur gick det?


   
SvaraCitera

Satt ni hemma och inte tog henne till en veterinär om hon var jättesjuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

tråkigt. hoppas att hon klarar sig och att det går att lösa med lite medicin. 

mynona:
Så hemskt. Djur borde alltid vara glada. Du har mina förhoppningar på att hon tillfrisknar

Yamaha 125 biker:
Tragiskt att höra. Är du säker på att det är livmoderinflammation? Inte för att det säger mig så mycket oavsett om det är på en katt eller på en människa mer än att det är en inflammation. Hur botar man det på en människa? Penicillin? 

Hoppas att hon klarar sig... håller tummarna.  Hjärta

Har själv förlorat en katt som dog i juvercancer (bröstcancer) när jag var liten så jag vet hur det känns.   Gråter

Ganon:
Hemskt, vet hur det känns Ledsen

Håller tummarna.

rebeca:
är ingen djurmänniska alls men ah, vi hade en hund som jag inte direkt tyckte att jag la så mkt märke till. hon gillade inte mig så mkt. sen gick hon bort från ingenstans typ. och jag blev så himla ledsen, är ju en familjemedlem, blev så himla tomt. oki onödig historia men det jag ville säga var att jag känner med dig 🙁 hoppas det går/gick bra.

framtidsmord:
Ska ni inte ta henne till veterinär då? Ifall ni inte har försäkring finns det ofta billiga bondeveterinärer här och där som inte har utrustning till komplicerad vård, men som kanske kan ställa diagnos och eventuellt avliva henne ifall hon inte går att bota. 

Jag tycker det vore schysst mot henne.

HejHoppHej95:
Tråkigt för dig! Min katt blev påkörd för ett år sedan och mådde ganska dåligt efter det.

Paseo:
hur gick det?

isola:
Satt ni hemma och inte tog henne till en veterinär om hon var jättesjuk?

Mamma pratade med en veterinär på kvällen, och då sa hon att vi skulle ringa veterinären idag. 
Isola: Fanns somsagt inte så mycket att göra, enligt veterinären, på kvällen, utan vi åkte in dagen efter (idag.)

Vi var hos veterinären, och det visade sig att hon hade dubbelsidig lunginflammation, livmoderhalsinflammation och början till blodförgiftning.
Min lilla sötnos fick somna in. Så, den 9/7, klockan 15.00, somnade min lilla prinsessa in. Bara 2 dagar innan hon fyller 13 år. Utan att ha hunnit träffat sin bror, som har rymt, en sista gång. Bara 2,6 kg tung.
Saknaden är stor. Kan inte andas. Kan inte tänka. Orkar inte.
Hon har det bättre där. Älskar dig Hjärta


   
SvaraCitera

Beklagar 🙁


   
SvaraCitera

Jag är chockad. Trots att jag varken känner dig eller din katt så tar jag alltid väldigt illa vid mig när jag hör liknande berättelser. Gråter

Jag sörjer med dig. GråterGråter

Kunde veterinären ge någon förklaring hur katten kunde få både alla dessa sjukdomar på en och samma gång?  GråterGråterGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:
Beklagar 🙁

tack 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:
Jag är chockad. Trots att jag varken känner dig eller din katt så tar jag alltid väldigt illa vid mig när jag hör liknande berättelser. Gråter

Jag sörjer med dig. GråterGråter

Kunde veterinären ge någon förklaring hur katten kunde få både alla dessa sjukdomar på en och samma gång?  GråterGråterGråter

Tack :(Livmoderinflammationen berodde antagligen på att Mimmi (som hon hette) inte var kastrerad, och åt p-piller.
Sen ledde det till att hon fick dem andra sjukdomarna, antar jag Gråter


   
SvaraCitera

danceismylife:

Tack :(Livmoderinflammationen berodde antagligen på att Mimmi (som hon hette) inte var kastrerad, och åt p-piller.
Sen ledde det till att hon fick dem andra sjukdomarna, antar jag Gråter

Det var exakt detta som drabbade katten jag skrev om ovan. Mamma och pappa kände väl inte till på den tiden att det var bättre att kastrera en honkatt istället för att ge henne p-piller hela livet. Det började med att hon fick tumörer (knölar) runt sina juver (bröstvårtor) som slutade med att de tom sprack upp innan vi hann avliva henne. Det gick fort på slutet. Mindre än en vecka. Dessutom är det ju svårt att få reda på genom en katt om hon har ont eller inte. Ett barn skriker ju när h*n får ont. En vuxen kan ju i ord beskriva hur det känns. Men ett djur har ju dessvärre inte den förmågan. Ledsen

Hon ligger begraven på vår egna privata kyrkogård på vår egen fastighet tillsammans med en hund, några fåglar, en ekorre och en hare jag begravde när jag var barn.  Gråter

Mitt tips är - skaffa en ny katt så fort som möjligt. Det brukar hjälpa.  Blink

Har du någon bild på Mimmi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Det var exakt detta som drabbade katten jag skrev om ovan. Mamma och pappa kände väl inte till på den tiden att det var bättre att kastrera en honkatt istället för att ge henne p-piller hela livet. Det började med att hon fick tumörer (knölar) runt sina juver (bröstvårtor) som slutade med att de tom sprack upp innan vi hann avliva henne. Det gick fort på slutet. Mindre än en vecka. Dessutom är det ju svårt att få reda på genom en katt om hon har ont eller inte. Ett barn skriker ju när h*n får ont. En vuxen kan ju i ord beskriva hur det känns. Men ett djur har ju dessvärre inte den förmågan. Ledsen

Hon ligger begraven på vår egna privata kyrkogård på vår egen fastighet tillsammans med en hund, några fåglar, en ekorre och en hare jag begravde när jag var barn.  Gråter

Mitt tips är - skaffa en ny katt så fort som möjligt. Det brukar hjälpa.  Blink

Har du någon bild på Mimmi?

945075_559922300730602_1927782805_n.jpg

R_I_P_alskade_Mimmi_Vi_kommer_sakna_dig_

Mimmi hade också början till juvelcancer, men dem var godartade, då dem var så små ännu.
På första bilden är hon död :(Andra bilden är tagen imorse, ungefär 1 timme innan vi åkte till veterinären 🙁 Hjärta
Mamma vill inte skaffa ny katt innan Mimmis bror, Morgan, kommer hem, och dör. (Alltså hon vill inte ha en till katt innan han försvinner). 
Btw så är kletet under ögat var. Det hade runnit så under hela hennes liv, men det blev ännu mera när hon blev sjuk.
Gud vad inte det gör att se på bilderna av min prinsessa 🙁 Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

danceismylife:

945075_559922300730602_1927782805_n.jpg

R_I_P_alskade_Mimmi_Vi_kommer_sakna_dig_
Gud vad inte det gör att se på bilderna av min prinsessa 🙁 Hjärta

GUD VAD ONT DET GÖR ATT SE PÅ BILDERNA *ledsen facepalm* 🙁 <3


   
SvaraCitera
Paseo

Ledsen Hjärta


   
SvaraCitera