Aviseringar
Rensa alla

Min katt rasar i vikten.


Ämnesstartare

Okej så min ca 10 år gammla bonde katt har bokstavligen rasat i vikt, det hela startade ca 2 veckor innan vi flyttade, då blev hon mindre oh mindre social, nu är hon allt för lätt och vägrar äta, dricka kan hon, men inte äta.

Vi har fått tvångsmata henne ett tag nu och hon åt för en dryg halvtimma en bit kyckling i ca 10x10x3mm, hon brukar älska kyckling lika mycket som Homer Simpson älskar öl, men nu så total strejkar hon, vad är fel på henne? Vi vågar inte ta henne till en vet. då vi inte vet om hon klarar av resan, snälla hjälp mig! [cry]


   
Citera

kan du inte få en veterinär att komma till er istället?
annars måste du nog ta risken att ta med henne dit, det låter ju allvarligt.
det är typiskt betende för katter som känner på sig att de ska dö, hon kan ha cancer eller vad dom helst.


   
SvaraCitera

låter som att hon blivit stressad av flytten.

jag rekommenderar att göra en tråd på kattforum.se istället. Alla där är väldigt kunniga och engagerade när man gör trådar där.

Egentligen bör nog veterinär uppsökas om det blir värre.


   
SvaraCitera

Veterinär, helst nu.


   
SvaraCitera

Slutade hon äta 2 veckor innan flytten så verkar det väl snarare som om hon blivit sjuk. Ett veterinärbesök är mitt tips. Har du någon bild på katten hur hon ser ut idag?

Vad har hon vägt och vad väger hon idag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan nu berätta att hon gick bort i Tisdag, de 37 kilometer i bilen var nog för henne, hon gick bort strax utanför veterinären [cry] .
Hon levde i 11 goda år och hade ett bra liv, R.I.P. Snuttan (inte jag som valde namnet), hon var inte ett husdjur, hon var något mycket mer än så, hon var en riktig familjemedlem.


   
SvaraCitera

Ni borde ta tagit henne till vet på en gång, men ja gjort är gjort.
Skulle gå under om min älskling dog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag krävde att vi skulle göra det med,, men mina jävla föräldrar sa att vi först skulle vänta och se om det bara var temporärt, sedan så skulle vi låta henne göra si och så.
Jag fortsatte att klaga och krävde att vi skulle ta henne till en vet. men dem fortsatte med att säga att det inte var nödvändigt och att hon inte skulle klara av en sådan resa.
Jag fortsatte med att kräva att om vi inte kan ta henne till en vet. skulle vi ta en vet. till henne, med dem sa bara att det är inte är något man gör då det bara är en katt.
Katt eller hund hon var fortfarande en kär familjemedlem som behövde vård, oh nu har dem fått resultatet, dem lyssnar aldrig på lig, nu vet dem vad som händer när dem struntar i mina krav.


   
SvaraCitera

preacher1195:

int

ta taxi nästa gång! om du har råd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon skulle inte klara av en sådan resa, hon dog ju nu när hon gjorde en, en taxi skulle bara ha gjort allt värre då taxi förare sällan kör bättre än en person som bara fick hälften godkänt i teoriproven.


   
SvaraCitera

taxiförare är sjukt vana att köra bil så jo antaglig1


   
SvaraCitera

vår katt dog också efter samma symptom. det va något med levern som gjorde det. vi gick till vetrinären men det var tydligen omöjligt att rädda vår lilla katt :/


   
SvaraCitera

preacher1195:

med dem sa bara att det är inte är något man gör då det bara är en katt.

Usch. Hatar folk som har en sådan cynisk syn på sina husdjur. Skaffar man djur ska man behandla dem precis som vilken familjemedlem som helst. Beklagar sorgen. Vet hur det känns [sad]


   
SvaraCitera

Ganon:

Usch. Hatar folk som har en sådan cynisk syn på sina husdjur. Skaffar man djur ska man behandla dem precis som vilken familjemedlem som helst. Beklagar sorgen. [sad]

+11111111111


   
SvaraCitera

aw tussan!


   
SvaraCitera