Aviseringar
Rensa alla

Min katt rasar i vikten.


preacher1195:

Vi vågar inte ta henne till en vet.

🙁

Att katten inte äter alls på flera dagar(!) är ett symptom på rätt grav ohälsa.


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera
Lounge

går det inte att få dit en veterinär?

vet att min katt brukar vara så vid nya omgivningar. men två veckor låter extremt


   
SvaraCitera

Lounge:

går det inte att få dit en veterinär?vet att min katt brukar vara så vid nya omgivningar. men två veckor låter extremt

läs igenom tråden loungie. Katten dog ju..


   
SvaraCitera
Lounge

Fingerprints:

läs igenom tråden loungie. Katten dog ju..

oj.. var inte meningen att verka okänslig

r.i.p. lilla katten [sad]


   
SvaraCitera

Lounge:

oj.. var inte meningen att verka okänslig

nej då!


   
SvaraCitera

Katter dör ganska snabbt vid svält p.g.a. levern pajar.
De har ett ganska speciellt matsmältningssystem som kräver regelbunden mat. Så fort som ens katt börjar matvägra bör man ta den till veterinär, för det går väldigt snabbt utför.

Nu har ju din katt redan gått bort tyvärr, men kanske det kan blir en läxa för någon.[sad]


   
SvaraCitera

fattar inte hur min katt fortfarande kan leva när hon varit borta flera månader vintertid

har en superkatt tror jag
peppar peppar ta i trä


   
SvaraCitera

elverpigen:

fattar inte hur min katt fortfarande kan leva när hon varit borta flera månader vintertid

Hon äter väl troligtvis möss och andra smådjur.


   
SvaraCitera

Ganon:

Hon äter väl troligtvis möss och andra smådjur.

klart hon gör, men coolt att hon KLARAR det, i månader med -10 grader

+ jättehemskt att kisse dog, kan knappt föreställa mig hur det skulle kännas om min mjau dog :C fina prinsesskatten


   
SvaraCitera

Sorgligt. Bifogar en sorgsen tanke.


   
SvaraCitera

Kom ihåg att många sjukdomar kan förhindras om man upptäcker dem i tid. Därför är det bra att ta sitt djur till veterinären för en hälsokoll en gång om året. Vill man inte det eller inte har pengar till det så ska man inte ha djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Hon äter väl troligtvis möss och andra smådjur.

Jag undrar just det, förut såg jag minst 12 möss utomhus per dag, nu har jag bara sett en som blev jagad ur stallet av Strimma(den äldste av de två återstående katterna) hela denna vinter, fast det kanske är här det [rolleyes]


   
SvaraCitera