Aviseringar
Rensa alla

Min kille undviker sex pga dålig kondis.


Ämnesstartare

Tycker synd om min kille
Just av den anledningen att han verkar ha större förhinder för att kunna ha sex än han vågar erkänna för mig, och jag tror han mår dåligt över det, psykiskt.

Min kille har aldrig varit tjock, och är fortf inte tjock. Men på senare år har han gått upp betydligt mycket mer i vikt pga ett stillasittande yrke, ingen motion, och skärpmat inprincip. Eller vi äter som "vanliga svenssons" + att han är van vid att kunna unna sej glass, godis etc.

Både han och jag har märkt att de senaste månaderna så är det jättekämpigt för han att försöka komma under sexet... inte för att han har svårt att komma, utan för att vägen dit tar kål på han pga hans dåliga kondis.

Detta har bidragit... vad jag nu känner vibbar av, att han allra helst vill "slippa" ha sex, att han kommer med lögner som bortförklaringar tex att han e trött, huvevärk, gasig mage, träningsvärk (efter en dag på jobbet?) osv.
Självklart får man vara TRÖTT, och ha alla andra symptom... men när man klagar på dessa syptom flera ggr i veckan, då är det något fel.


   
Citera

varför rider inte du


   
SvaraCitera

återigen en TS utan vare sig en fråga eller tes att debattera om. bara nonsens. lås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du frågar en fråga som du själv svarar på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett secnario från igår:

Jag går in och myser med han 5min före mitt tvprogram börjar.
Vi båda hann bli lite småkåta.. han kollar på klockan å säger "vi hinner", jag säger nej.. tvn kallar.

Under tiden programmet så märker jag hur han "gör det" på egen hand, i smyg. Vilket jag struntar i.. jag har redan accep hans problem, jag gjorde honom dessutom kåt.

Efter programmet går jag tbax in och gosar med han.. då frågar han osäkert "är du kåt?" jag svarar "öhm.. int vad jag tänkt på, kanske.. är du?" han säger direkt "nej tyvärr asså.. jag har gasig mage... " åså börjar han rabbla upp alla problem, som är typiska bortförklaringar, ni vet när man pratar om ett problem mer än man behöver, överförklarar, just för att man vet att det är en bortförklaring till att få slippa något.

Han sa inte att han gjort det på egen hand, han ljög och sa han var gasig i magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt problem jag undrar över är väl mest... vad tycker ni att JAG ska göra åt saken?
För han verkar verkligen vara i det skedet att han går bara upp mer å mer i vikt, och han tröstäter.. och orkar inte ta sej ut och träna (han har försökt 2-3 ggr).
Jag har velat ge han allt ansvar för sej själv och därmed ej peppat han, vilket han sagt är bra. Men jag undrar endå om jag kanske ska ge lite vinkar hit å dit... kanske peppa han till å dra ut å jogga med mej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej och hur vill dy att vi ska hjälpa dig?


   
SvaraCitera

oerfaren:

vad tycker ni att JAG ska göra åt saken?

prata med han om det?


   
SvaraCitera

Ja men säg det till honom då, att du förstår att han helt enkelt är för tjock/lat för att knulla, och att du tycker att han ska göra någonting åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haiwan:

varför rider inte du

men jag vill int att vårt sexliv ska bestå utav endast att jag rider. variation tack! + att det e väl ingen pepp till han.. då slipper han att ta tag i det själv oxå.

Roslagsvatten AB:

återigen en TS utan vare sig en fråga eller tes att debattera om. bara nonsens. lås

Sovande:

Du frågar en fråga som du själv svarar på?

Jag vet sorry... men det vart lite mycket text att min undring hamnade liksom på slutet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oerfaren:

Jag vet sorry... men det vart lite mycket text att min undring hamnade liksom på slutet.

Ah såg deyt:P

Roslagsvatten AB:

prata med han om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja men säg det till honom då, att du förstår att han helt enkelt är för tjock/lat för att knulla, och att du tycker att han ska göra någonting åt det.

han vet ju om det själv... och när jag var i samma sits förr å klagade han inte på mej.
ska jag börja peppa han även fast han bett mej att int peppa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

AB: prata med han om det?

alla här inne säger att jag ska prata med han om det.
tror ni då inte att jag raserar hans manliga värld då?


   
SvaraCitera

oerfaren:

an vet ju om det själv... och när jag var i samma sits förr å klagade han inte på mej.
ska jag börja peppa han även fast han bett mej att int peppa?

Ja han vet om det men han behandlar ju dig som att du är dum. Det handlar inte om att klaga, det handlar om att tillsammans skapa ett fungerande sexliv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oerfaren:

alla här inne säger att jag ska prata med han om det.
tror ni då inte att jag raserar hans manliga värld då?

Kanske vet inte beror på vad han är för en slags kille,men det blir ju inte bättre av att du bara sitter och tittar på eller hur?


   
SvaraCitera