Aviseringar
Rensa alla

Min killkompis..


Ämnesstartare

Hejsan.
Jag behöver råd och andra tankar än mina egna om detta och jag vet inte vem jag ska fråga så jag skriver det här.

Jo såhär ligger det till. Jag har en killkompis som jag har lärde känna i 7an för tre år sen då vi gick i samma klass. nu går vi på olika gymnasium (i Stockholm) och vi har fortfarande bra kontakt tycker jag. Vi har träffats en del gånger sen i somras för att hålla kontakten yk, men jag tycker han har börjat bete sig konstigt. Förr pratade vi nästan varje kväll på snap och skrev mestadels hela tiden men nu har det blivit färre och färre gånger. 
ibland är han all in för att snacka men vissa gånger inte alls och ibland blir det konstig stämning. Sen kan han igga mig i flera timmar ibland osv. Men han har också varit den som har frågat mig om vi ska träffas nästan alla gånger vi har träffats utanför skolan.
Dessutom är han väldigt försiktig med att folk ska se oss när vi träffas ute. Vi kan absolut inte gå hem till honom för hans familj skulle tro att vi är tillsammans. Så vi har bara träffats utomhus och då är han nervös för att folk ska se oss som sagt.
Dock har hans vänner haft jättekul med att reta honom när vi har snackat i skolan och tydligen ska han ha haft en crush på mig för något år sen vilket han typ har erkänt på sms. Men inte längre tydligen..?

iallafall nu är jag väldigt förvirrad. Är han trött på mig och därför orkar han inte snacka längre? Vill han bara bryta kontakten? Finns det en chans att han fortfarande gillar mig? 
ugh detta är så förvirrande men jag vill inte bryta kontakten i första hand så vad tycker ni?


   
Citera
L Y S

Sipomyran576: Dessutom är han väldigt försiktig med att folk ska se oss när vi träffas ute. Så vi har bara träffats utomhus och då är han nervös för att folk ska se oss som sagt.

Varför är han så rädd för att folk ska se er? Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tydligen för att folk han känner ska tro att vi är ihop.. det är konstigt alltså jag vet faktiskt inte

L Y S:

Varför är han så rädd för att folk ska se er? Skeptisk


   
SvaraCitera

Fråga honom, vi kan inte veta. 

Ur mitt perspektiv är annars svaret så att om det är sant att han förr hade en crush på dig, så ser han dig bara som en vän nu, och behandlar dig därmed annorlunda. 


   
SvaraCitera
L Y S

Sipomyran576: Tydligen för att folk han känner ska tro att vi är ihop.. det är konstigt alltså jag vet faktiskt inte

Jag tror att det är bäst att prata med honom om det här. Du har rätt att få veta hur det ligger till med er vänskapsrelation.


   
SvaraCitera

Sipomyran576:
Men han har också varit den som har frågat mig om vi ska träffas nästan alla gånger vi har träffats utanför skolan.

Du måste börja ta initiativ och fråga om ni ska umgås. Skulle du vilja umgås med en person som du själv alltid blir tvungen att nå ut till för att umgås med? Vänskap ska vara 50/50. Precis som med alla olika förhållanden.


   
SvaraCitera

Sipomyran576:
Hejsan.
Jag behöver råd och andra tankar än mina egna om detta och jag vet inte vem jag ska fråga så jag skriver det här.

Jo såhär ligger det till. Jag har en killkompis som jag har lärde känna i 7an för tre år sen då vi gick i samma klass. nu går vi på olika gymnasium (i Stockholm) och vi har fortfarande bra kontakt tycker jag. Vi har träffats en del gånger sen i somras för att hålla kontakten yk, men jag tycker han har börjat bete sig konstigt. Förr pratade vi nästan varje kväll på snap och skrev mestadels hela tiden men nu har det blivit färre och färre gånger. 
ibland är han all in för att snacka men vissa gånger inte alls och ibland blir det konstig stämning. Sen kan han igga mig i flera timmar ibland osv. Men han har också varit den som har frågat mig om vi ska träffas nästan alla gånger vi har träffats utanför skolan.
Dessutom är han väldigt försiktig med att folk ska se oss när vi träffas ute. Vi kan absolut inte gå hem till honom för hans familj skulle tro att vi är tillsammans. Så vi har bara träffats utomhus och då är han nervös för att folk ska se oss som sagt.
Dock har hans vänner haft jättekul med att reta honom när vi har snackat i skolan och tydligen ska han ha haft en crush på mig för något år sen vilket han typ har erkänt på sms. Men inte längre tydligen..?

iallafall nu är jag väldigt förvirrad. Är han trött på mig och därför orkar han inte snacka längre? Vill han bara bryta kontakten? Finns det en chans att han fortfarande gillar mig? 
ugh detta är så förvirrande men jag vill inte bryta kontakten i första hand så vad tycker ni?

Det låter lite som att han antingen fortfarande är kär i dig, eller så har han lite svårt med den kompisrelation som ni har. Jag tolkar det ändå som att han gillar dig men att han finner relationen svårhanterad då han inte vill att det ska verka som att ni är ihop då ni är kompisar men eftersom att han innan känt att han haft en crush på dig då, är det väl lite olika känslor som spökar för honom.
Du bör fråga honom vad han känner för dig. Du bör nog berätta för honom vad du känner för honom för ni tycker ju om varandra. Vill du bli ihop med honom? Eller vill du att ni bara är vänner?


   
SvaraCitera

Fråga honom.

Jag tror att han är intresserad av dig men orkar inte längre med att arbeta för att du själv ska bli "kär" / agera relationsmässigt längre. 


   
SvaraCitera