Aviseringar
Rensa alla

min klass hatar mig!


Ämnesstartare

Hej!
Min klass hatar mig o vad några tror är för att jag har skolkat så mycket o det är kanske därför dom hatar mig. Och det kan mycket väl vara så, men nu skolkar jag inte längre o ändå är alla killar på mig o är uppkäftiga mot mig och så
Det var dom aldrig förut när jag började, men sen började jag försova mig mycket o nu efter sommarlovet så har dom börjat typ "Mobbat" mig. 
Det är typ jag mot 7 stycken andra hela tiden o jag orka inte mer, är rädd att gå i skolan.
Har pratat med rektorn att jag vill byta klass på grund av detta och hon skulle kolla på det. Men det kommer ta veckor innan jag får veta om jag kan byta klass o så länge orka jag inte vänta.
Jag är rädd att gå i min klass o jag vet inte vad jag ska göra längre. För om jag skolkar så kommer de inte sluta bra ändå.

Vad ska jag göra!?


   
Citera

Du kan få en självförsvarskurs av mig


   
SvaraCitera

Visa dig stark emot dem. 
Annars byt skola, om det är möjligt alltså. Ska det ta flera veckor för dig att få byta klass fast du blir mobbad i den du går i för tillfället så anser jag inte att skolan gjort vad dom kan för att hjälpa dig. 


   
SvaraCitera

Varför är mobba inom parantes? Hur gammal är du? Vad vet dina föräldrar? Tycker att du ska kunna byta klass fortare. Du ska faktiskt inte behöva gå runt och känna dig rädd. Stå på dig, det blir bättre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sanguinem:
Varför är mobba inom parantes? Hur gammal är du? Vad vet dina föräldrar? Tycker att du ska kunna byta klass fortare. Du ska faktiskt inte behöva gå runt och känna dig rädd. Stå på dig, det blir bättre. 

För att dom mobba mig på ett omoget sätt, hela min klass beter sig som små barn(svårt att förklara). Jag är 16. Mina föräldrar bryr sig inte, speciellt pappa. Ska gå till rektorn imorgon o försöka snacka med henne.


   
SvaraCitera

TheUnknown:

För att dom mobba mig på ett omoget sätt, hela min klass beter sig som små barn(svårt att förklara). Jag är 16. Mina föräldrar bryr sig inte, speciellt pappa. Ska gå till rektorn imorgon o försöka snacka med henne.

Det skulle du gjort dag ett , eller byta klass / skola


   
SvaraCitera

Om rektorn säger flera veckor till ring hit   Barn- och elevombudet, 
Telefon: 08-586 080 00 |

Prata med dom säg, berätta hela historien. Skolan ska hjälpa eleverna mot mobbning vilket din skola inte gjort. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera