Aviseringar
Rensa alla

min kompis är bättre än mig


Ämnesstartare

Jag mår inte bra. Min bästa kompis är påväg bort från mig, det känns som att hon växer ifrån mig. Vi har varit kompisar sen mellanstadiet (går i åttan hehe) och vi har liksom alltid varit dem som är lite utanför, vi har samma humor och trivdes helt enkelt bra ihop. Men nu så är hon bättre än mig. Det går inte att förklara på ett annnat sätt. Hon lyckas med livet och det gör inte jag, hon har nya kompisar och jag har bara henne.


   
Citera

åska:

Hon lyckas med livet och det gör inte jag, hon har nya kompisar och jag har bara henne.

Förstår att det känns tufft för dig, men en lösning på problemet kan ju vara att du också börjar umgås med hennes kompisar eller hur? Jag menar inte att du ska försöka ta hennes nya kompisar ifrån henne, men ni borde kunna umgås allihop. Annars så får du börja leta efter nya vänner på annat håll. Börja i någon aktivitet och lär känna nya människor där? Lycka till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar bli så i högstadiet, oftast då man börjar växa iväg åt olika håll osv =) gå vidare och hitta nya kompisar[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan väl också skaffa nya vänner?


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

åska:

Hon lyckas med livet och det gör inte jag

åska:

går i åttan hehe

wait wat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte isolera dig till henne liksom
minns när min bästis som jag umgicks JÄMT med åkte utomlands i ett halvår och jag var helt lost och tvungen att hitta andra i klassen att umgås med, det var jobbigt. men nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte problemet... människor utvecklas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se dej om efter nya bekantskaper också


   
SvaraCitera