Aviseringar
Rensa alla

Min kompis är bisexuell!


Ämnesstartare

Det är inte det som är problemet, för jag har inga som helst problem med bi eller homosexuella. Problemet är att hon verkar tända på mig. Jag är hetro, och hon vet det. Ibland känns det som hon försöker konvertera mig att bli bi. Hon tar på mina bröst och min mage, vill att jag ska sitta i hennes knä och om vi är några stycken som har tjejkväll så vill hon alltid att vi ska sova ihop. Visst, man kan väl mysa lite på kompisnivå, men jag får så dåliga vibbar bara av att sitta bredvid henne. Hon är en av mina bästa vänner så jag kan inte direkt bryta vår kontakt eller nåt sånt. Och om jag skulle säga till henne att sluta så skulle hon antingen bara skratta och neka att hon håller på, eller så skulle hon bli ännu värre. Jag har dock testat en sak som verkar funka lite, och det är att prata om killar som jag är intresserad av. Detta funkar bara en liten stund tills hon byter samtalsämne.
Så vad ska jag göra? Hon äcklar seriöst mig när hon håller på, och inget illa menat men jag är ju inte bi. Tack på förhand!


   
Citera

Rosaelifant:

Så vad ska jag göra? Hon äcklar seriöst mig när hon håller på, och inget illa menat men jag är ju inte bi. Tack på förhand!

Äcklar är ett så dåligt ord om du inte vill verka homofob. Däremot kanske (ska inte lägga ord i din mun men) så kanske du känner dig sexuellt trakasserad vilket absolut inte är okej, och det bästa är väl att såga åt henne att du inte är bekväm med att hon tafsar på din bröst osv. Du kan ju påpeka att det absolut inte hade varit okej om det jade varit en kille som hade gjort det. Hoppas det löser sig. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, jag är ju inte homofob men jag tycker ändå att det är äckligt.. Och ja, på sätt och vis känner jag mig sexuellt trakasserad, men ändå så kanske jag får skylla mig själv för det känns lite som jag har sänt ut fel signaler. Och tro mig, jag har försökt säga till henne, men hon skämtar bara bort det.
Tack ändå ;))


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Alltså, jag är ju inte homofob men jag tycker ändå att det är äckligt..

Inte för att vara homofob men det är äckligt med lebbar? [confused]

Rosaelifant:

Och tro mig, jag har försökt säga till henne, men hon skämtar bara bort det.

Har du sagt det till henne då? Du behöver inte sockerlinda det ba säg: "Hej kan du sluta trakassera mig, det är fan inte roligt så skämta inte bort det, ba sluta." [sad]


   
SvaraCitera

FRAM MÄ TÖTEFLÖBBERNE Å LÅT HENNE MOTORBÅTE I EN TIMME SÅ HON KAN FÅ DET UR SYSTEM1


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Inte för att vara homofob men det är äckligt med lebbar?

Sluta vara så jävla dryg och låtsas-allvetande. Klart som FAN det är äckligt om ens bästa kompis tafsar på en och är närgången, oavsett vilket jävla kön eller sexuallitet kompisen har.

Jag vet inte med dig, du får kanske inte så mycket och tycker därför det är OK oavsett vem det är som tar på dig?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Säg som det är att du tycker det verkar som att hon vill se om du är bisexuell/homosexuell och klargör att du inte är det. Då kanske hon fattar att hon inte ska tafsa.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Det är ju bara att påpeka när det händer saker som du ej trivs med. KOMMUNIKATION

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

obs har försökt konvertera min bff till att bli bi, men ej pga egen vinning, utan för att hon skulle må bättre av att släppa lite på sina hämningar

obs obs tror ej att man väljer sin läggning, men man kan helt klart undertrycka den


   
SvaraCitera

eftersom att ni är vänner ås förutsätter jag att du kan prata med henne och därigenom säga vad du tycker. Men vad vet jag.


   
SvaraCitera

Säg ifrån när hennes beröring inte känns okej. Lyssna på din kropp. Var bara noga med hur du säger till henne. Var tydlig utan att vara elak.


   
SvaraCitera

Lloyd Blankfein:

oavsett vilket jävla kön eller sexuallitet kompisen har.

Ja, det är väl det jag sade? Att det är helt jäva irrelevant att säga att vännen är av samma kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj vad många svar. Tack så mycket.

Det känns ju inte okej, men hon är en av mina bästa kompisar så om jag säger det till henne så kommer hon antagligen ta illa upp eller skämta bort det, men det känns ju så himla obehagligt. Jag måste säga till henne nästa gång det blir för mycket.

Men vart tycker ni gränsen går? För enligt mig är det helt okej att tex sitta i knät på henne om det inte finns några andra sittplatser. Eller sänder jag ut fel signaler om jag går med på att sitta i hennes knä och låta henne fixa med mitt hår tex? För jag anser att det inte är så farligt. Det är när hon börjar knäppa på min bh och tar på mina bröst(utanpå tröjan som tur är) och typ kör in händerna innanför tröjan på magen(hon säger att hon fryser) som det går för långt. Eller vad anser ni?


   
SvaraCitera

Lloyd Blankfein:

Klart som FAN det är äckligt om ens bästa kompis tafsar på en och är närgången, oavsett vilket jävla kön eller sexuallitet kompisen har.

+1

Rosaelifant:

Men vart tycker ni gränsen går?

Gränsen går där du känner obehag. Bara en sån sak som att fixa med ens hår kan ju kännas obehagligt om det görs med bakomliggande motiv, liksom.


   
SvaraCitera

Säg till henne att hon kan ragga på mig. Jag är alltid sliskig [wink]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Ja, det är väl det jag sade? Att det är helt jäva irrelevant att säga att vännen är av samma kön.

Nä, du tryckte på att TS skulle vara homofob för att hon tyckte det var äckligt och samtidigt sa att hon var straight.

Ensamvargen:

Äcklar är ett så dåligt ord om du inte vill verka homofob.

Jag är varken homofob eller bög, men tycker ändå att det vore ÄCKLIGT om min bästa killkompis skulle ta mig mellan benen.


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

eller så skulle hon bli ännu värre

Varför skulle hon bli ännu värre? Om ni är bästa kompisar så borde du kunna säga det rakt ut, på ett hyfsat bra sätt. Hon kan ju faktiskt bara vara vänskaplig, men att du reagerar mer på hennes beröring än andra kompisar som du har, eftersom du vet om att hon är bi.

Om du värderar eran vänskap, säg det.


   
SvaraCitera