Aviseringar
Rensa alla

Min kompis är homosexuell


Ämnesstartare

Jag fick just reda på att min kompis och klasskompis (Han ska byta klass tills nästa termin) , som jag inte har känt så länge, är homosexuell. Jag accepterar verkligen det och är ej någon homofob. Jag fick reda på det genom att jag skulle skriva en av mina hemligheter som ingen visste och han skulle skriva sin/vem han var kär i på varsin lapp och sen ge till varandra.
När jag fick lappen stod det "Jag är kär i en kille..." och jag skrev att jag är allergisk mot min hund när jag klappar honom. Efter det så blev han typ lite nedstämd och sa inte så mycket. Jag frågade om det var för det han eller jag skrev men han sa att det inte var det utan något annat. Sen sa han att han bara var trött och hungrig.
Men när jag sen kom hem så kom jag på varför han hade reagerat som han gjorde när han fick se min lapp..
Han sa innan att han kanske trodde att han visste vad det var jag skulle skriva men sa inte vad han trodde eftersom han sa att det skulle bli jättepinsamt om han sa fel.
Jag kom sen på att han nog trodde att jag skulle skriva något större. Jag har pratat lite med honom om att jag inte äter lunch i skolan (ätstörningar/bantar) men det han sa känns ändå som nåt mer.
Han måste känna sig typ fett besviken och så. Han sa också att ingen annan visste det.
Jag mår jättedåligt över detta.
Jag bara undrar om det är nån som har någon åsikt om detta eller något förslag på vad jag ska säga till honom imorgon i skolan. 
Tack på förhand


   
Citera

han kanske blev lite besviken över att ha ~öppnat upp sitt hjärta~ och förväntat sig samma tillbaka och så skrev du att du är allergisk mot hundar, haha


   
SvaraCitera

han kanske behöver gå till en sykolog


   
SvaraCitera

Hm, du skriver att han är din kompis, då tycker jag att du bör prata med honom. Fråga t ex hur det kändes att ge dig den lappen, att dela med sig av den informationen. Förresten, vet du vem som är den där killen han är kär i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Hm, du skriver att han är din kompis, då tycker jag att du bör prata med honom. Fråga t ex hur det kändes att ge dig den lappen, att dela med sig av den informationen. Förresten, vet du vem som är den där killen han är kär i?

ok tack ska gör det.
Och nej jag vet inte vem han är kär i, han ville inte säga det. Hurså? Om jag får veta alltså.


   
SvaraCitera

han kanske är kär i dig


   
SvaraCitera

Registrerad: ok tack ska gör det.Och nej jag vet inte vem han är kär i, han ville inte säga det. Hurså? Om jag får veta alltså.

lmaomynigga: han kanske är kär i dig

Detta.


   
SvaraCitera

gullig händelse hursom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:
han kanske är kär i dig

Han är homosexuell och jag är en tjej. Tror inte det xP


   
SvaraCitera

terrormat:
han kanske blev lite besviken över att ha ~öppnat upp sitt hjärta~ och förväntat sig samma tillbaka och så skrev du att du är allergisk mot hundar, haha

Pricis, han är nog kär i dig. Men förklara bara att du inte är homosexuell så förstår han dig...


   
SvaraCitera

Registrerad: Han är homosexuell och jag är en tjej. Tror inte det xP

Aha, okej.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Jag tänker så här, ni har rätt bra kontakt som pratat om problem från din sida tidigare, och han nu anförtror han sig till dig så mycket som han gjort genom att säga det. Prata om det. Säg att du ångrar hur du svarade honom och att du accepterar det och gillar honom lika mycket oavsett, att inget mellan er ändras av det.


   
SvaraCitera

Hemligheter man delar med varandra måste inte vara lika "stora" för att det ska betyda någonting. Bara var öppna med varandra på ett naturligt sätt så känns det säkert bättre för er båda.


   
SvaraCitera