Aviseringar
Rensa alla

Min kompis blev rånad


r4ll3
Ämnesstartare

Tjena. Jag och min språkklass har nyss varit på språkresa. Vi läser tyska och åkte därför till Tyskland och var där från måndag till torsdag. Vi kom alltså hem igår.

Första dagen vi var där så blev min kompis rånad. Vi gick ut ifrån hotellet för att ta lite frisk luft och satte oss vid en park inte alls långt ifrån hotellet, kanske 500m. När vi satt där rånade sedan 4 st 20-åringar min kompis. De drog ner honom på backen och höll stryptag runt honom. En annan snubbe tog upp näven och höll den mot mig och sa på tyska att ifall jag skulle göra nåt så skulle han spöa mig. Jag förstod att det skulle bara förvärra saken. Vi var två femtonåringar och de var tjugoåringar som var större och äldre än oss.

De tog min kompis plånbok och stack. Den innehöll 60 euro (= 580 kr) och ett visa kort. Han spärrade kortet senare såklart. Jag hade ännu mera pengar på mig (140 euro) så det var tur att de inte tog min plånbok. Men jag är iofs störra en min kompis så det var väl därför. Vi polisanmälde detta senare och fick sitta i polishuset väldigt länge sen. Vi vet att de hade nyckel till ett lägenhetshus (vi såg att de gick in i den) men troligen blir de väl inte gripna som de flesta rånare...

Nu undrar jag. Är 580 kr mycket att bli rånad på? Har ni blivit rånad? Hur mycket förlorade ni? Hur gick ni vidare? Jag tycker väldigt synd om min kompis och jag är väldigt arg för att det finns människor som gör sånt här...


   
Citera
r4ll3
Ämnesstartare

Kan påpeka att detta hände i Berlin.


   
SvaraCitera

r4ll3:

et var tur att de inte tog min plånbok. Men jag är iofs störra en min kompis så det var väl därför.

rånade de inte dig pga att du är större än din kompis?

no sense


   
SvaraCitera

Var hos mina kusiner i Paris på påsklovet och där försökte en uteliggare råna min kusin, mig + hans 4 kompisar. Han hade en teleskopbatong typ vilket gjorde det ganska enkelt.. 6v1 var ganska ojämna odds så vi omringade han och oskadliggjorde han (ingen misshandel, ena snubben slog han bakifrån och puttade ner han på marken så sprang vi sen, man vet ju aldrig om de är fler [surprised])

Vi anmälde inte eller något eftersom han bara var en uteliggare.. Men det var inte så svårt att gå vidare, eftersom vi alla tyckte att det var ganska häftigt och jag fick en teleskopbatong också[cheers] Så man kan väll säga att det var vi som rånade han[party]


   
SvaraCitera

r4ll3:

Är 580 kr mycket att bli rånad på?

nej


   
SvaraCitera
kachin

580 spänn, klart inte så rogivande, men, glöm o gåvidare.


   
SvaraCitera

Asmycket pengar ju.


   
SvaraCitera

jävla tyskar!!! alltid såna, skicka tillbaka de alla!!!!!!!!


   
SvaraCitera

Småpengar[smile]


   
SvaraCitera

tog du den i tvåan?

inte för att vara den som är den, men, det är ändå tyskar vi pratar om. känns som en berättigad fråga.


   
SvaraCitera
r4ll3
Ämnesstartare

Kakaoxo:

rånade de inte dig pga att du är större än din kompis?

no sense

Skrev kanske inte så bra. De frågade mig ifall jag hade pengar men jag svarade att jag inte hade det (jag ljög). Dessutom så är det ju alltid lättare att råna personer som är mindre såklart. Min kompis kämpade emot lite men misslyckades att komma ut ur greppet de hade runt honom. Om det hade varit jag hade jag kanske lyckats fly. [crazy]

Till er andra som kommentaret, tack för kommentarerna! De känns bra att kunna se vad andra har varit med om och att det inte var så mycket pengar trots allt. [smile]


   
SvaraCitera

r4ll3:

Är 580 kr mycket att bli rånad på?

Han hade nog tur skulle jag säga.

http://politisktinkorrekt.info/2010/05/04/bankomatmordet-per-fick-satta-livet-ti...


   
SvaraCitera

r4ll3:

Kan påpeka att detta hände i Berlin.

Hade min klassresa där förra året [shake]. Vi var på ett bögdistrikt (dem hade billigare hotell) men vi var typ 6 st 18 år+ som gick tillsammans minst. Så risken för överfall var nog mindre. Men det är en väldig skön stad [cool].


   
SvaraCitera

r4ll3:

Nu undrar jag. Är 580 kr mycket att bli rånad på?

Nej, det är nästan ingenting. Att fyra personer går igenom besväret att dela på ett sådant litet byte misslyckas aldrig att förvåna mig. Fast det är ju förstås jobbigt att gå igenom ett rån oavsett förlust.


   
SvaraCitera

r4ll3:

Nu undrar jag. Är 580 kr mycket att bli rånad på?

VET DU HUR MYCKET ÖL DU JUST GÅTT MISTE OM?!!![mad]


   
SvaraCitera