Aviseringar
Rensa alla

Min kompis slänger bort sig själv.


Ämnesstartare

Jag har skrivit samma text i hp's forum...

Jag brukar inte skriva sådana här trådar, och helst av allt skulle man kanske vara anonym. Men jag undviker att nämna namn och orter...

Jag har en kompis som slänger bort sig själv och knappast vet vad hon håller på med. Vi var väldigt bra kompisar för ett tag sedan, vi hade hängt ihop i några år som bästa vänner. För ungefär ett halvår sedan började hon umgås med nytt folk på helgerna - parkbänks-supar-fjortisar, ja, vad jag nu ska kalla det. De hängde mycket utanför ICA och söp sig fulla på smuggelsprit varje helg, de tyckte att det var askul. Och det är klart, säg den ungdom som inte har gjort eller gör samma sak. Vi låter det vara.

Jag blev tillsammans med min pojkvän för cirkus 5 månader sedan, och sedan dess har jag inte haft någon vidare bra kontakt med min kompis. Vi ses inte som förr, hon hade sina helgpolare... Jag tänkte inte så mycket mer på det. Tills nu, eller snarare någon månad tillbaka, då hon berättade att hon hade börjat festa med enbart blattar i en ort i Stockholm (...) (inte min mening om någon uppfattar det kränkande när jag skriver blattar, jag citerar henne) för att svenskar tydligen var tråkiga.

Och så fortsätter det, min kompis och hennes nyvunna bästa vän har rymmit hemifrån sedan en vecka tillbaka (?), de har stulit pengar och är polisanmälda. De super flera gånger i veckan, röker grönt/brunt/okänt flera gånger i veckan, har sex med alla de träffar. Nyligen berättade de om att de hade haft gruppsex, men att de inte visste hur många som var med eftersom de var fulla och påtända. Men de berättar stolt om hur de bara låg där och kille efter kille knullade dem... De skrattar när de säger att de blivit polisanmälda och förmodligen kommer få gå på soc-möten, att det kommer bli fosterfamilj nästa. Ja, klart som fan! De kan inte sköta sina liv och slänger bara iväg sig själva.

Och för att inte glömma, min kompis är en sådan utan egen vilja. Inget självförtroende, hon ska vara som sina kompisar och tar alltid efter dem. I grund och botten så har varken min kompis eller hennes kompis några större problem hemma. Det förekommer ingen misshandel (ja, verbal misshandel förekommer ju i de allra flesta hem, och allt beror på hur hårt man tar det), de har alltid pengar och får i princip allt de vill ha. Varför gör man som de gör nu?

Allt jag vill göra är att anmäla dem, jag vill ta tag i dem och sparka dem lite, bara låsa fast dem någonstans så att de inte kan göra så som de gör just nu. Jag vet att det inte är ovanligt att bara lämna ut sig och sin kropp, det finns naturligtvis fler som gör så... Men de kommer må så otroligt dåligt när de inser vad de håller på med. Jag är ju egentligen inte berörd på något sätt mer än att det är min förra bästa vän som gör det här. Jag är allvarligt talat ledsen, jag kan inte ens tänka mig längre hur de kommer att känna när allt är slut.

Jag kan tillägga att de är 15 respektive 16 år. Och det jag vill ha lite hjälp med är alltså vad jag kan göra mer än att prata med dem. De lyssnar inte.


   
Citera

Fett, skicka dom till långanässkolan. Skitmysigt (med betoning på mysigt) behandlingshem för utvecklingsstörda och intelligensbefriade idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

utvecklingsstörda och intelligensbefriade idioter

Hade varit perfekt...


   
SvaraCitera

kissemim999:

cirkus 5 månader

Har inget annat att anmärka på än att ordet cirkus, som i singularform av cirka, endast används när det rör sig om "ungefär en/ett..."


   
SvaraCitera

Det är uppenbarligen synd om dem. De verkr inte haft några begränsningar tidigare i livet.


   
SvaraCitera

kissemim999:

säg den ungdom som inte har gjort eller gör samma sak.

Jepp en sådan hittar du här.
Ej stolt över det.

Igentligen finns nog inte så mycket du kan göra, det är hennes liv och hon har valt att göra som hon gör.
Du kan väl förklara lite snabbt och seriöst hur pissigt hennes liv kommer bli när hon håller på såhär, men det är hon som måste ta besluten.

Känns taskigt att säga såhär men du borde nog strunta i henne och leva ditt eget liv, sluta tänk på henne det är hon som gör såhär mot sig själv, inte du.
Du ska inte bli drabbad av att hon gör misstagen, bara lev vidare och i värsta fall bryt kontakten.


   
SvaraCitera

Ingen fara, förr eller senare lär de bli haffade av soc och inlagda på nåt behandlingshem för borderlinefall.


   
SvaraCitera

Fan jag känner flera sådana här tjejor, och dom har inte lätt att ändra på sig. Flera har åkt ut och in på behandlingshem i olika vändor men det tycks inte hjälpa allt för mycket.

Om du orkar kan du fortsätta att vara hennes vän, för hon kommer säkert behöva någon en vacker dag.


   
SvaraCitera

Fan vilken patetisk vän du har. [shake] Skit i henne.


   
SvaraCitera

Låter sjukt det där. Anmäl dom på något sätt till polisen eller socialtjänsten [surprised] Dom håller ju dessutom på med olagliga grejer..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajen Hardcore:

Låter sjukt det där. Anmäl dom på något sätt till polisen eller socialtjänsten [surprised] Dom håller ju dessutom på med olagliga grejer..

Idag snodde jag en penna, olagligt. Anmäl mig.

Men men det finns ju likande goingar lite överallt och alla slutar på samma sett och dem flesta behöver hamna i någon sorts extrem situation för att fatta att dem bara slösar bort sitt liv, idioter.

Antingen pratar du med din "Kompis" det vill säga ett rejälvt jävla snack eller så söker du upp din "kompis" när hon sitter nerknarkad och sönderk*****d på en ungdomsvårdsanstalt och säger lite drygt: "vad var det jag sa"

ursäkta men jag stör mig...


   
SvaraCitera

göteborgspojk:

Idag snodde jag en penna, olagligt. Anmäl mig.

Tror du att dom där tjejerna mår bra? Det finns liksom bara ett sätt det rimligen kan sluta på, söker dom istället hjälp själva är det dessa vårdgivare som anmäler "missförhållandena". Så det är bara att inse faktum.

Dessutom är din jämförelse inte relevant för fem jävla öre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Har inget annat att anmärka på än att ordet cirkus, som i singularform av cirka, endast används när det rör sig om "ungefär en/ett..."

Det var inte poängen.


   
SvaraCitera

kissemim999:

Det var inte poängen.

Jag vet, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med topic.


   
SvaraCitera

har en likadan kompis


   
SvaraCitera