Aviseringar
Rensa alla

Min kompis vägrar acceptera hans homosexualitet.


Det kommer.


   
SvaraCitera

Elektriska stolen:

besexualitet.

'
Najs. [smile]

Geller:

Han är en självhatande homo helt klart

Najs


   
SvaraCitera

"Din kompis"...


   
SvaraCitera

Känner en som är lite så.


   
SvaraCitera

Det är ju tråkigt att han inte kan acceptera sig själv för att samhället har stämplat det/honom som oacceptabelt, det är något han är uppväxt med att tänka, så det blir svårt att acceptera själv också. Det lär väl ta tid för honom att lära sig leva med det, du kan inte göra något annat än att finnas där som stöd när han behöver det, prata med honom etc.


   
SvaraCitera

isola:

Känner en som är lite så.

hoppas du inte försöker syfta på mig[mad][sad]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

hoppas du inte försöker syfta på mig[mad][sad]

[love]


   
SvaraCitera

Det är väldigt svårt att vara i din situation skulle jag gissa. Jag tror inte du ska pressa honom åt något håll för det gör nog bara att han mår ännu sämre. Det du bör göra är helt enkelt att stötta honom och det är viktigt att du hela tiden påpekar att du inte tycker det spelar någon roll och att du tycker han är samma person vare sig han är hetero eller homo.

Det du skulle kunna göra då han har det så svårt just nu är att försöka få honom att prata med en kurator. Säg inte att kuratorn kan hjälpa honom att acceptera sin läggning utan att kuratorn har en utbildning (och är inte som de där religiösa) och kan hjälpa honom att förstå varför han är som han är. Om du säger att kuratorn kan hjälpa honom med acceptans så kommer han nog inte att gå.

Jag hoppas det går bra för honom, lycka till.


   
SvaraCitera

Jag hade samma problem en tid. Men kom över det och accepterar min homosexualitet idag.. Och jag tycker inte att hans dröm om svensson liv blir förstört av hans läggning, man kan ha barn o.s.v. fast han är gay. Skulle jag vara du skulle jag stöttat honom och få honom att prata med en kurator, han kan må dåligare än vad han visar[no-no]

Hoppas det går bra för honom!


   
SvaraCitera

äsch, det går nog över. alltså inte homosexualiteten, utan han lär sig nog att acceptera


   
SvaraCitera

sarkofag:

din kompis är ett irltroll.

[love] Bob


   
SvaraCitera

Lev i lögn eller kom ut. Finns inte många alternativ.


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

homosexualitet är en jävla sjukdom

It's the best fucking disease in the world.


   
SvaraCitera

Självklart ska du stötta honom. Att han vill bli botad är ju något positivt och inte något du ska försöka förhindra. Om du är tveksam till den religiösa behandlingen rekommenderar jag både dig och honom att kolla runt på Narths hemsida. De är proffs som har haft många framgångar tidigare.


   
SvaraCitera