Aviseringar
Rensa alla

min laptop är helt knäpp


Ämnesstartare

När jag tittade igenom mina bilder och skulle vända på en av dom så att säga så spårade min laptop ur och vred hela skärmen istället, det e lite svårt att styra allting när musen åker åt fel håll hela tiden, jag har försökt att vrida tillbaka den igenom att trycka på vänd igen, men det går inte.jag har startat om datorn, jag har försökt att sätta den på en annan resolution men ingenting fungerar, nån som kan hjälpa mig x)?


   
Citera
Ämnesetiketter

Kontrollpanelen -> Bildskärm -> Skärmupplösning -> Ändra "Orientering" på skärmen till "Liggande".

Detta förutsätter att du kör på Win 7. Andra windows operativsystem fungerar på samma sätt, men kan ha andra titlar.

Mac och Linux kan jag inget om.


   
SvaraCitera

Kontrollpanelen>NVIDIAs kontrollpanel>Display>Rotate display

Funkar på min dator iaf, har för mig att jag gjorde på ett annat sätt med min förra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Bildskärm ->

HAR INTE ENS DET ALTERNativer , ops caps.
🙁
hur grör jag då x)


   
SvaraCitera

Åh, så kan jag göra om jag trycker på några knappar. Minns inte vilka dock, sorry [crazy]


   
SvaraCitera

Med vissa videodrivrutiner kan du ändra orientering med hjälp av ctrl+alt+någon pil. Eller dylik kombination. Detta är åtminstone sant med intels drivrutiner för windows.


   
SvaraCitera

JoElite:

hur grör jag då x)

Vad har du för operativsystem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

system återställning FTW 🙂


   
SvaraCitera

Testa att hålla in CRTL eller om det var ALT och sen klickar du på någon av "pil-tangenterna"


   
SvaraCitera