Aviseringar
Rensa alla

Min laptop har blivit skum!


Ämnesstartare

Jo, igår kväll när jag satte på min laptop så var det fullt med röda prickar på skärmen. Jag fattade inte vad det var, så jag stängde av den och väntade tills imorse. Satte på den och de va borta.
Men när jag tröck bak skärmen lite så kom de tillbaka. När jag har skärmen 90 grader eller mindre gemtemot tangentbordet så är de borta, men lutar jag skärmen bakåt mer än 90 grader kommer de. 🙁

Vad är detta? Tror jag läste någonstans att det kan vara sladden mellan skärmen och grafikkortet som sitter lite löst... men det är svårt att fixa eftersom det inte är en stationär dator utan en laptop. Kan man öppna laptopen och fixa det ändå? (om det nu är detta som skapar de röda prickarna)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har du försäkring på den kan du alltid lämna in den och få det lagat. Vet inte hur du hanterat din laptop, men om det uppkommit av sig själv får du det kanske på garantin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer allt det jag har att försvinna isåfall på datorn?? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmpf90:

Kommer allt det jag har att försvinna isåfall på datorn?? :S

Lägg över allt på en extern hårddisk innan du lämnar in den så har du kvar det oavsett. Om de inte behöver byta ut hela datorn så kommer det förmodligen att vara kvar.


   
SvaraCitera

Hmpf90:

röda prickarna

döda pixlar möjligtvis.


   
SvaraCitera