Aviseringar
Rensa alla

Min mamma är elak


Ämnesstartare

Hej vet att jag gjort en sån här tråd innan men jag behöver hjälp! Min mamma är skit elak hon kränker mig dagligen för hur jag ser ut, säger att jag aldrig hjälper till hemma men jag får alltid laga min egen mat eftersom att hon inte gör det, det är jag som får gå ut med hunden städa osv. Idag var nog den värsta dagen på länge hon har skrikit på mig hela dagen och håller på fortfarande. Jag vet inte vad jag ska göra pappa bara sitter där och säger inget, har bara sån lust att gå till socialen och berätta hut hon är. Det är inte normalt att göra såhär mot sina ungar. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tycker du ska gå till socialen, de kan inte ignorera det där


   
SvaraCitera

Säga åt henne att hålla käften innan det smäller. Glad


   
SvaraCitera

Du bör helt klart gå till socialen.


   
SvaraCitera

dra o sov hos nån kompis om du kan de


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Säga åt henne att hålla käften innan det smäller. Glad

är du seriös?


   
SvaraCitera

för övrigt: ja! gå till soc, eller prata med en kontaktperson för att åtminstone få ventilera sådana här tankar.


   
SvaraCitera

Hon är antagligen psykiskt sjuk
Hoppas du har tur med socialtjänsten. Känner du att du gjort allt och ingenting hjälper rekommenderar jag dig till att be socialtjänsten göra hembesök och om inte det hjälper så får du polisanmäla din mamma om  hon går över gränsen, det är först då saker och ting börjar tas på större allvar (om de tidigare inte tagits på allvar)


   
SvaraCitera

019linnea:

är du seriös?

Ja, mobbare behöver sättas på plats.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Ja, mobbare behöver sättas på plats.

genom våld när det inte ens är i fysiskt självförsvar?


   
SvaraCitera

Kanske gå till kuratorn på skolan så kan den hjälpa på nåt sätt  


   
SvaraCitera

iaf i hjärtat liksom om inte annat


   
SvaraCitera

Eeh vafan, håller me svenskmeattitude.. Eller så gör du så att du rymmer izi way 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Säga åt henne att hålla käften innan det smäller. Glad

Jag har ju såklart försökt att försvara mig med att säga håll käften men hon blir bara surare. 


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Jag har ju såklart försökt att försvara mig med att säga håll käften men hon blir bara surare. 

Försvara dig endast vid fysiskt våld. Ligg lågt ist och så hoppas vi att det blir bättre snart!


   
SvaraCitera