Aviseringar
Rensa alla

Min mamma blir misshandlad av ny kille


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på 14 år som bor hos min mamma nästan hela tiden (mina föräldrar skilde sig när jag var 3 år) och min mamma hittade snabbt en ny kille som har kriminell bakgrund osv. Han slår och drar i min mammas hår nästan varje kväll och vill bara ta en kökskniv och döda han eller hämta massor med personer från ett "gäng" jag är med i. Har frågat min mamma om hon vill att jag ska döda han men hon säger att hon älskar honom och vet ej vad jag ska göra. Anmäler jag honom så blir d bara värre säger mamma 


   
Citera

du är 14 och är med i ett "gäng" med barn eller? det är precis inte bra att hota med att döda han om jag var du skulle jag ringa efter socialen så du och din mamma får ett eget hus som han inte hittar 


   
SvaraCitera

De är din morsas val, inget du som 14årig ska behöva stå till svars för. En del kvinnor gillar att vara underordnade och så är väl fallet för morsan din. Om hon face to face säger till dig att inte koppla in myndigheter, gör inte det då. Så länge det inte är ett problem för dig, låt dem leva som dom vill, men stör dom din vardag säg till dem på skarpen att hålla käft eller sluta bråka för du ska göra läxor eller vad fan som helst. O sist, byt umgängeskrets för guds skull.


   
SvaraCitera

Du kan ringa och prata med BRIS. De har tystnadsplikt.
Du kan också prata med kurator i skolan eller lärare du litar på...
Du kan även kontakta socialtjänsten.


   
SvaraCitera
23an
 23an

Jag själv är uppväxt i en familj där misshandel skedde nästan dagligen. Prata med någon om det. Kurator, lärare eller någon annan vuxen du har förtroende för som kan hjälpa er vidare. Din mamma förtjänar bättre och ni ska inte behöva växa upp i en sådan miljö.
Prata mer med din mamma om det. Säg hur du känner och mår när du ser detta så inser hon förhoppningsvis snart att det inte är en bra miljö att växa upp i.
Men framförallt ska du INTE göra något dumt. Ta hjälp av någon vuxen innan det blir än värre.
Jag finns ett PM bort om du vill snacka.


   
SvaraCitera
Jim
 Jim

Det är tråkigt att höra att du ska behöva må dåligt över att din mamma inte fattar att hon inte kan tål att lämna den person det ska inte behöva hända någon 


   
SvaraCitera

RIng socialen. döda han? e du helt borta haha livet är för kort för sån skit nu för tiden. hade de varit 70 talet skulle du kunna göra de. helt okey. nu kommer du få problem med socialen och så mycket skit asså.


   
SvaraCitera

POLIS ANMÄL OCH FILMA.


   
SvaraCitera

Ring polisen eller försöka sära på dem på något vis. Försök få din mamma att tappa intresset för gärningsmannen.


   
SvaraCitera