Aviseringar
Rensa alla

Min mamma klipper mitt hår


Ämnesstartare

Jag är i senare 30-årsåldern och blir fortfarande hemklippt av min mamma. Är det normalt?


   
Citera
Ämnesstartare

måste tillägga att hon gör ett djävligt dåligt jobb och att det alltid ser ut som en hjälm


   
SvaraCitera

För det första, var glad att du slipper betala 500 kronor hos frisören varje månad. Ta vara på det tills det längre inte går. Och att hon gör ett jävligt dåligt jobb kanske du kan påverka? Säg t henne hur hon ska klippa istället och prata med henne. 


   
SvaraCitera

Fyller 24 snart, har gått hos frisören en eller två gånger i mitt liv, mamma klipper mitt hår också. Det tar alltid sån lång tid och man måste stå med huvudet rakt. "Du får inte prata nu" brukar hon säga och pratar på själv. 

Jag tänker aldrig högt, när någon annan tänker högt brukar jag svara på deras funderingar också blir dem irriterade på mig. Trött

Håller med föregående kommentar. Det är helt normalt tror jag att bli klippt av ens förälder eller släkt.
Bara man inte pratar om det så mycket, precis som på vilket sätt man kollar om man har feber. 


   
SvaraCitera

Bor du hemma också??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns väldigt många mammor som till sitt yrke är just... frisör.  Mycket glad ... Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

käften:
Jag är i senare 30-årsåldern och blir fortfarande hemklippt av min mamma. Är det normalt?

kan hon klippa mig för en femma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

käften:
måste tillägga att hon gör ett djävligt dåligt jobb och att det alltid ser ut som en hjälm

om det ser ut ungefär såhär måste jag säg’ att hon gör ett damn good job 
FFEBADCC-9DFB-4A61-AE69-9EC7ED13C9EF.jpe


   
SvaraCitera
Listus

Jag skulle inte låta min mamma klippa, kanske om hon var frisör, tycker annars det är viktigt att ha en bra frisör då ovårdat hår eller hår som inte behandlas bra ser förjävligt ut. 

Mycket sitter i håret, jag går var 8:e vecka och det kostar 300kr. Haft samma frisör senaste 2-3 åren då han är den första som kan klippa mitt hår bra.


   
SvaraCitera

Normalt är svårt att säga, skulle tro att de flesta över 20 års ålder blir klippta hos frisören. 

Går numera alltid till frisör, de är utbildade och har bättre koll på både utförandet och vad som passar till ens skallform + vad som är inne/ute i just ditt åldersspann. 


   
SvaraCitera