Aviseringar
Rensa alla

Min mamma mobbar mig


Okej, det känns konstigt att ta upp det här med helt okända människor. Men jag är fan desperat och vet inte vad jag ska göra så:

Min mamma är riktigt elak mot mig. För ett halvår sedan var hon hur snäll och gullig som helst. Då bestämde jag mig för att bo på "heltid" hos mamma. Men den senaste månaden har hon bara blivit elakare och elakare. Hon säger till mig att borsta håret (vilket jag gör, jag fattar inte vad det kommer ifrån). Sen tvingar hon på mig massa hushållsysslor. Visst, jag kan hjälpa till hemma. Det gör väl alla, men jag tänker inte städa hennes rum och dammsuga tre gånger i veckan.

Hon jämför mig med hennes jobbarkompisars barn. Säger "Ja, Charlotta på jobbets dotter är lika gammal som dig och hon hinner ha ett extrajobb". Jag hinner fkatiskt inte det eftersom jag har en krävande gymnasieutbildning och jag måste plugga för att få bra betyg. Resten av tiden vill jag umgås med mina vänner och träna och sånna vanliga saker.

Hon har försökt mig gå och göra synundersökning under hela jullovet, men vi har varit bortresta och sen har allt varit stängt. Nu säger hon till mig att jag verkar håglös och måste ta tag i mig själv.. Hon vägrar säga till mig hur mkt synundersökningen kostar, fast hon vet det bara för att vara elak.

På nyår var hon riktigt jävla överbeskyddande. Hon försökte ringa föräldrarna till de jag var med och fråga vart jag var. Bara för att jag inte svarade på mobilen som jag inte hörde. Jag kan inte säga vart jag ska för då är jag livrädd att hon ska åka dit och leta efter mig eller nått. Jag förstår inte vad oron kommer ifrån för jag är bra på att ta ansvar och har aldrg råkat illa ut.

Bara för att jag inte ler mot henne hela tiden frågar hon om jag är deprimerad. Jag förklarar för henne att jag inte är det men hon fortsätter pressa mig.

Jag blir tokig! Jag längtar tills jag får flytta hemmifrån och slippa allt det här. Men vad ska jag göra under tiden? Det är jättesvårt att prata med henne om det eftersom hon säger att hon ska ändra på sig fast hon inte gör det...


   
Citera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Vet inte hur andra har det, men det där är väl fullt normalt tyvärr..? [sad]


   
SvaraCitera

Jag har svårt att avgöra om du bara gnäller, eller om din mamma faktiskt är lite skum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Jag har svårt att avgöra om du bara gnäller, eller om din mamma faktiskt är lite skum.

Håller med.

I vilket fall som helst finns det väldigt lite du kan göra då det inte låter speciellt allvarligt. Med någon sjuk tur kanske du hade kunnat få med henne till nån psykoterapi. Annars är det bara att stå ut tills du e 18 och fly


   
SvaraCitera

Min pappa är likadan, så jag flyttade 50 mil hemifrån så jag bara tvingas umgås med honom vid jul och över sommaren [y]


   
SvaraCitera

nessah:

krävande gymnasieutbildning

VIlekn linje går du ?


   
SvaraCitera

Är nog så för de flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Vet inte hur andra har det, men det där är väl fullt normalt tyvärr..?

Alltså ... jag tycker inte att det låter speciellt normalt. [confused]


   
SvaraCitera

Vissa mammor är så konstiga ibland.. En del är mer, andra mindre.
Du får prata med henne och berätta att du tycker hon är jobbig helt enkelt.

nessah:

För ett halvår sedan var hon hur snäll och gullig som helst. Då bestämde jag mig för att bo på "heltid" hos mamma.

Du bodde hos din pappa innan? Flytta tillbaka, eller hota med att göra det om hon vägrar ändra på sig :p


   
SvaraCitera

nessah:

På nyår var hon riktigt jävla överbeskyddande. Hon försökte ringa föräldrarna till de jag var med och fråga vart jag var. Bara för att jag inte svarade på mobilen som jag inte hörde. Jag kan inte säga vart jag ska för då är jag livrädd att hon ska åka dit och leta efter mig eller nått.

nessah:

Jag förstår inte vad oron kommer ifrån för jag är bra på att ta ansvar och har aldrg råkat illa ut.

min mamma är precis lika dan. i fredags var jag med en kompis
som mamma inte vill att jag ska vara med föratt han är
nåra år äldre än mig och dricker och sånt. ah, osså åkte jag till han
efter skolan, undefär klockan 3, osså enda sen klockan 6 till 12 på
natten ringde hon till joels mamma, carro, carros mamma och pappa,
håkan, timmy och timmys mamma och en massa mera.
hon har spårat och sökt nummer till alla jag är hos så jag inte
längre kan vara med nån utan att hon kommer och hämtar mig/hon
ber kompisens föräldrar kasta ut mig ur dems hem så jag ''måste''
åka hem. [mamma tror jag dör av kyla]
ah, osså i fredags så sa jag till mamma hur dryg hon var osså
kom vi överrens att jag fick sova borta om jag berättade var jag var
osså bad jag sofies mamma ringa och prata med mamma för jag
hade druckit så jag kunde nästan inte snacka osså då frågade
mamma om telefonnummer hem till sofie och var hon bodde
osv.. osså då. DÅ KOM DEN JÄVELN OCH HÄMTADE MIG!

så jävla störd morsa asså. jag är borta ungefär 5 dagar
i veckan och hon håller på sådär och JAGAR mig med bil
och letar efter mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Du bodde hos din pappa innan? Flytta tillbaka

eller hur. Din pappa då?

Försök prata med din mamma, påpeka alla hennes knäppheter och fråga om allt står rätt till för du tycker att det är jobbigt, (ring socialen ifall det blir drygare, du skulle kunna gå till en ungdomsmottagning och prata med dem också)


   
SvaraCitera

mmusic:

störd

du är bara dum i huvet


   
SvaraCitera

ohYEA_:

du är bara dum i huvet

föratt jag försöker ha roligt och bli lycklig?
man ska inte ta livet för seriöst och det gör
min morsa. hon vill fan att jag ska sitta inne hela livet
föratt det händer så mycket skit ute.
jag älskar skit och dumma saker, hon har bara inte fattat det.


   
SvaraCitera

mmusic:

jag älskar skit och dumma saker

"ok"
tror du kommer älska de ännu mer näru blir våldtagen, missbrukare och knivhuggen


   
SvaraCitera