Aviseringar
Rensa alla

Min mamma slår mig


Ämnesstartare

Jo det är såhär att min mamma slår mig, hon har gjort det ända sen jag var några veckor men då var det aldrig sprakar eller med något som te.x bok. Min pappa jobbar mycket och vet att mamma slår mig och min lillasyster, men han vet inte om att hon slår så hårt. Jag har försökt ringa till Bris många gånger men det slutar med att jag avbryter samtalet.
imorse när jag precis vaknat så hade hon "tvingat" mig klippa gräset och då hade jag vart lite klumpig och råkat hälla ut gräs över vår altan, då såg hon det och skrek på mig att jag skulle sopa upp det(eh) så jag gjorde det men precis då så skulle jag göra "fel" enligt henne och hon sa då att jag var dum i huvudet, något fel i din skalle osv, jag visste då inte vad jag skulle göra eftersom hon förklarade typ såhär: Du gör fel. Vadå fel, hurdå? Du gjorde ju också så. Hon verkade då inte fatta och sparkade då mig i magen så jag hoppade bak några steg. Jag fattade fortfarande och då kom hon ut och tog tag i ett slags galler och slängde det, tur var att hon missade. Hon gick in hämtade vatten i en vattenkanna och hällde ut så gräset skulle åka till gräsmattan(eh) 
hon sa sen att hon inte kunde göra rent altanen om jag inte flyttade på sakerna som låg ivägen. Jag flyttade på de och ställde in saker i ett skåp vi har ute, hon kom då och slog mig hårt med knytnävarna på bakhuvudet. Jag fick då en halt avsvimmnins känsla, det blev svart och jag blev helt skakig, hon brydde självklart inte sig.

ingen i släkten slår sina barn, ingen. Inte ens min moster inte ens min mormor/morfar...
vill polisanmäla men vågar inte.


   
Citera

Du kommer bli en bättre förälder än henne<3


   
SvaraCitera

hon är dum i huvudet 

allt blir lättare är du blir äldre


   
SvaraCitera

Min mor var lite likadan när jag växte upp med att saker gjordes "fel" och jag var dum i huvudet och värdelös osv. men hon slog mig inte så ofta.

har inte så mycket vettigt att säga mer än att det kanske går över någon gång, annars är nog det vettigaste att försöka få din far att agera på något vis antar jag.

ha det väl


   
SvaraCitera

Tips 1: Polisanmäla var väl att ta i. Prata med socialen istället om det är så, iallafall till en början. 
Tips 2: slå tillbaka
Tips 3: Ta skiten och hoppas att det inte tar så lång tid innan du blir gammal nog att flytta hemifrån!


   
SvaraCitera
Vince

Vad tror du händer om du söker stöd från andra vuxna familjemedlemmar?


   
SvaraCitera

citybird:
Tips 1: Polisanmäla var väl att ta i. Prata med socialen istället om det är så, iallafall till en början. 
Tips 2: slå tillbaka
Tips 3: Ta skiten och hoppas att det inte tar så lång tid innan du blir gammal nog att flytta hemifrån!

Klart hon kan polisanmäla om hon vill


   
SvaraCitera

citybird:
Tips 1: Polisanmäla var väl att ta i. Prata med socialen istället om det är så, iallafall till en början. 
Tips 2: slå tillbaka
Tips 3: Ta skiten och hoppas att det inte tar så lång tid innan du blir gammal nog att flytta hemifrån!

Varför är polisanmälan att ta i?! Barnaga är förbjuden, och har varit v det en lång tid. Ska man bara ursäkta sig och säga att hennes mamma har rätt att slå sina barn?! Nä fy fan. 

ring polis och socialen, berätta hur det står till, prata med din pappa, eller annan vuxen!


   
SvaraCitera
GraGo

Polisanmäl och ta ALDRIG kontakt med henne igen.

Om någon säger "men hon är ju din mamma"  "Förlåt henne och gå vidare" eller liknande så kan du fråga dem om de skulle säga samma sak till en kvinna som har blivit slagen av sin man.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? Hur gammal är din syster?


   
SvaraCitera