Aviseringar
Rensa alla

Min mamma tvingar mig att låna från CSN


Ämnesstartare

Hon säger att hon inte har pengar, hyran är för mycket säger hon. Så jag ska alltså låna 5000 varje månad o ge allt till henne säger hon, sedan säger hon att jag ska köpa mat för mig själv av resten av studiemedlet. Jag har sagt till henne att jag kommer ha 35 000 kr skulder om ett år, då säger hon att det gör inget o att jag har lång tid att betala tillbaka dom. Tycker att hon är respektlös när hon säger sånt o skiter i mig, jag kan lika gärna flytta ut o bo i en fin lägenhet för mig själv med de pengarna men jag orkar inte, det finns ändå inget ledigt. Vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Sandy4:

Vad ska jag göra?

Säga att hon får låna pengar själv om hon behöver. Dock är det ju rimligt att du betalar lite i hyra och köper din egen mat om du bor hemma och har gått ut gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg nej?, 5000 kr är alledels för mkt dessutom..

Hon ska inte få förstöra starten för ditt "nya" liv..
Har själv varit skuldsatt, och det är det värsta jag har gjort i hela mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Dock är det ju rimligt att du betalar lite i hyra och köper din egen mat om du bor hemma och har gått ut gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Dock är det ju rimligt att du betalar lite i hyra och köper din egen mat om du bor hemma och har gått ut gymnasiet.

Ja men våran hyra är 6000, så det betyder att jag betalar nästa hela och hon ett 1000 och att jag dessutom ska köpa mat osv själv? Tyker att det är själviskt.


   
SvaraCitera

Hjälp till att betala hyra men inte 5000kr per månad det är för mycket , och börja handla på typ willys/ldel det är låga priser men smakar precis likadant som ice/coop affärerna


   
SvaraCitera

Sandy4:

Ja men våran hyra är 6000, så det betyder att jag betalar nästa hela och hon ett 1000 och att jag dessutom ska köpa mat osv själv? Tyker att det är själviskt.

Sa aldrig att du skulle betala så mycket i hyra.


   
SvaraCitera

säg att du inte tänker ta stora lån för att betala hennes lägenhet. Däremot kan du ju bidra med lite. Har hon inte råd får ni väl flytta till en billigare lägenhet-


   
SvaraCitera

Vilken fitta till mamma du har.

Hon får fan ta ansvar och betala hyran själv ! :S


   
SvaraCitera

vilken kärring.

att du betalar mat tycker ja är ok. men inte att du ska behöva betala mer än halva hyran för lägenheten det är bara själviskt från din mors sida


   
SvaraCitera

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Pluggar du? Man får ju max typ 5-6 år med csn-lån, plus att du måste plugga för att få det. Hur gammal är du och var bor du? skaffa en lägenhet, man blir en egen människa då!


   
SvaraCitera
Tyrael

Sandy4:

ad ska jag göra?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hur gammal är du?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hur gammal är du?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Vilken fitta till mamma du har.

Hon får fan ta ansvar och betala hyran själv ! :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandy4:

Vad ska jag göra?

jag har faktiskt varit med om samma sak... min pappa blev arbetslös o mamma är sjukpensionerad så de i princip tvingade mig till att ta lån så vi kunde betala elräkning osv. jag ville inte egentligen, men fick sedan ett sånt jävla dåligt samvete.. tänkte att de bara är en tillfällighet, men det har fortsatt under ett års tid så ja jag är skuldsatt pga mina föräldrar... [shake] nu vet jag inte hur illa situationen är för dig o din mamma, men jag tycker det är bättre att du betalar någon tusenlapp i månaden och inte 5000. alternativt som nån föreslog så kanske en mindre lägenhet?


   
SvaraCitera