Aviseringar
Rensa alla

Min middag/fest med temat film


SOMBI
Ämnesstartare

Kort och gott: Vi ska vara olika filmkaraktärer och jag har fått gästerna att berätta vad de ska vara för några eftersom jag tänkte göra något roligt med de olika karaktärerna - vet dock inte riktigt vad. Ta till exempel att jag kanske kan ta ut olika karaktäristiska drag ifrån var och en av karaktärerna och ge till en annan (som de senare kan gissa vem som var vem).

Kanske ge kända repliker ifrån de olika karaktärerna som de andra ska säga under middagen (och sedan gissa från vilken film eller vem som egentligen skulle ha sagt det)?

Hjälp till att hjärnstorma lite! Kom gärna med lite andra tips på vad man kan göra som värdinna som är roligt under en middag och fest.


   
Citera
Ämnesetiketter
SOMBI
Ämnesstartare

antar ni har för dåligt tålamod men vet att ni är påhittiga!


   
SvaraCitera
SOMBI
Ämnesstartare

tråkiga ni är


   
SvaraCitera
seasaw

vill köra galenpanna


   
SvaraCitera
seasaw

längesen sist


   
SvaraCitera
seasaw

och gå på maskerader


   
SvaraCitera

SOMBI: tråkiga ni är

: D


   
SvaraCitera
SOMBI
Ämnesstartare

seasaw: och gå på maskerader

rätt kul


   
SvaraCitera

du kan ju skriva ihop ett litet manus annars, alltså de ska göra vad du säger, olika scener! det var rätt kul, cred till exner


   
SvaraCitera
SOMBI
Ämnesstartare

Rävpojken: du kan ju skriva ihop ett litet manus annars, alltså de ska göra vad du säger, olika scener! det var rätt kul, cred till exner

men det ska vara lite som en tävling så att det blir någon slags mening med det liksom - och vad har exner med det att göra?


   
SvaraCitera

SOMBI: men det ska vara lite som en tävling så att det blir någon slags mening med det liksom - och vad har exner med det att göra?

heh


   
SvaraCitera

Kända repliker låter som en bra idé.


   
SvaraCitera
SOMBI
Ämnesstartare

Rävpojken: heh

alltså menade inte att låta otacksam, det var en jättebra ide!


   
SvaraCitera
SOMBI
Ämnesstartare

My dreams are her: Kända repliker låter som en bra idé.

Vi är bara fyra personer (glömde skriva det så kanske blev antiklimax nu) så tänkte att om en är t.ex laura craft och en är lisbeth salander så ger jag dem olika repliker från varandras filmer - och efter vi är mer som ska byta så blir det kanske knepigt att komma på vem som har vilken film. eller vad tycker du?


   
SvaraCitera

SOMBI: vad tycker du?

Låter bra..


   
SvaraCitera