Aviseringar
Rensa alla

Min mobilmickrofon?


Ämnesstartare

Det är något konstigt med min mobilmikrofon. Jag har en Sony Ericsson W610i och den köpte jag för ett år sedan. Men det jobbiga är att efter en tids användande av mobilen så blir mikrofonen sämre och sämre. Det är ju helt klart mitt fel förmodar jag, för det har hänt en gång förut så jag skickade in den på lagning. Men nu är det så att det har hänt igen. Jag vet inte vad jag gör och har gjort som orsakar det.

Kan den bli sämre om man spelar hög musik ur telefonhögtalaren?


   
Citera
Hando

bububu:

Kan den bli sämre om man spelar hög musik ur telefonhögtalaren?

Efter ett tag så antagligen, men det tar nog ett tag [rolleyes]


   
SvaraCitera

MIKROFON


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

MIKROFON

sorry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Efter ett tag så antagligen, men det tar nog ett tag

Men det kan vara orsaken till det hela?? Den blir väl inte sämre utan anledning?


   
SvaraCitera
Hando

bububu:

Men det kan vara orsaken till det hela?? Den blir väl inte sämre utan anledning?

Spelar du högt på dina datorhögtalare t.ex. så blir ju dem också sämre allteftersom...elektromagneterna bland annat slits ut antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Spelar du högt på dina datorhögtalare t.ex. så blir ju dem också sämre allteftersom...elektromagneterna bland annat slits ut antar jag.

Ja men nu var det ju mikrofonen jag menade gick sönder på min mobil . Inte hötalaren.
Men menar du att om högtalaren på en mobil slits ut så blir också micken sämre??.


   
SvaraCitera

bububu:

sorry

[y]


   
SvaraCitera
Hando

bububu:

Ja men nu var det ju mikrofonen jag menade gick sönder på min mobil . Inte hötalaren.

Aaah, sorry, trodde det var tvärtom xD [blush] Inte lätt att vara hungrig
Men aa, elektromagneten slits ju också ut i mikrofonen; pratar du mycket i den så kan det vara orsaken till det eller så har du bara otur och fått ett dåligt exemplar [smile]


   
SvaraCitera
Tyrael

bububu:

. Jag vet inte vad jag gör och har gjort som orsakar det.

Är du säker på att den inte alltid varit så, men att det bara händer ibland?
Läste att det kan bli brusigt typ om man håller den fel.

http://www.mobile-phones-uk.org.uk/sony-ericsson-w610i.htm


   
SvaraCitera
Jeay_L

bububu:

Jag har en Sony Ericsson W610i

Är ju typ en av SE mest tjorvande telefon, har en själv och vet andra som har/haft och typ alla har haft problem med den [confused]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Datorer och IT


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera