Aviseringar
Rensa alla

Min pappa är otrogen...


Ämnesstartare

Hej! 
jag fick idag veta att min pappa har varit otrogen mot min mamma. Hur jag märkte, ja jo de är en historia i sig. För några dagar sedan upptäckte jag att han skrev med en tjej, vi kallar henne för Sanna. Jag vet vem denna tjejen är. Jag vet inte varför men ni vet den känslan man kan få i kroppen när något inte står rätt till. Den fick jag.

Jag läste inte något  just där och då om vad dem skrev då min pappa satt med telefonen och hade jag snokat för mycket hade han fattat det. 

”Igår” var min pappa iväg på morgonen, jag vet inte vart han höll hus men misstänkte snabbt att han var hemma hos henne. Ringde min mamma och hon visste inte heller vart hon va. Så jag ringde honom, fick inget svar och sen ringer han upp 20 min senare och säger att han är påväg hem. 

När han kommer hem så hade han ombyte med sig i en påse som han sedan gick ut och slängde. Alltså bara påsen. Inte kläderna. Jag frågade vart han hade varit och han svarade ”på jobbet”, trotsat jag vet att han ALDRIG skulle åka till jobbet på sin lediga dag så de var bara bullshit.

Idag när vi då skulle hämta mat så skulle han gå in för att hämta maten, jag såg hur hans mobil bara låg där och tro mig, det tog emot men jag var tvungen att få svar. Och då ser jag att dom hade värsta konversationen, han hade varit hos henne ”igår på morgonen” då hon skrev något i stil med ”de va så mysigt idag när det var bara du och jag” osv... Läste även att han hade köpt en kjol till henne då min pappa hade skrivit ”testa kjolen jag köpte till dig” osv. 

Jag kunde inte fortsätta läsa då hela deras sms-konversation bestod av långa meddelanden, vissa snuskiga och en massor av hjärtan. Han kallar henne saker som ”love” osv. 

Jag är så äcklad. Jag skrev direkt till min syster då det heller inte är första gången han är otrogen, men detta var många år sedan. Jag och min pappa har alltid haft en super fin relation och jag älskar honom, men vet inte hur jag skall kunna gå vidare och kunna lita på honom igen.

Jag konfronterade honom i bilen påväg hem och frågade om han var otrogen mot min mamma då jag sett lite vad de skrivit med varann. Varav han såklart svarar nej och säger bara att han var hos henne och hjälpte henne med att sätta upp en möbel då hon hade blivit utkastad från sitt hem vilket även de är bullshit. Jag vet inte om jag ska berätta för mamma. Jag sa till honom att om inte han berättar så berättar jag. De gick ut med min hund efter, och han berättade att hon hade hört av sig till honom och bett om hjälp med möbeln. Men det är inte sant. Och min stackars mamma är helt ovetande om vad som egentligen sker. Vad ska jag göra snälla hjälp...? 


   
Citera

Din pappa är en tönt och du bör berätta för din kära mamma Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Din pappa är en tönt och du bör berätta för din kära mamma Party

Borde göra det! Är bara så rädd att mamma förlåter honom som hon gjort förr. Men då blir det bara att han vet att han har henne lindat runt sitt lillfinger. Fattar ej varför hon gick tillbaks efter första gången. Men alla är vi olika.


   
SvaraCitera

Agnes95: Är bara så rädd att mamma förlåter honom som hon gjort förr.

Gör hon det så gör hon det, inte så mycket du kan styra över liksom.

Sen kan du ju fråga dig själv, hur skulle det kännas att gå runt och bära på den "hemligheten" egentligen? Så utgår du från det. Men som sagt, det bästa är att berätta, det hade jag gjort! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:

Gör hon det så gör hon det, inte så mycket du kan styra över liksom.

Sen kan du ju fråga dig själv, hur skulle det kännas att gå runt och bära på den "hemligheten" egentligen? Så utgår du från det. Men som sagt, det bästa är att berätta, det hade jag gjort! Glad

Hade jag varit min mamma så hade jag velat veta. Jag mår skit för att jag inte har berättat något. Jag är yngst i familjen och min syrra är ganska mkt äldre än mig. Hon har varit med om detta förr och ska prata med honom imorrn då vi båda är förbannade! 
Men jag mår just nu. Är otroligt arg och ledsen för min mammas skull. Jag hoppas bara att hon ser ”allvaret” i det. Sen får man ta det där ifrån!


   
SvaraCitera

Agnes95:

Hade jag varit min mamma så hade jag velat veta. Jag mår skit för att jag inte har berättat något. Jag är yngst i familjen och min syrra är ganska mkt äldre än mig. Hon har varit med om detta förr och ska prata med honom imorrn då vi båda är förbannade! 
Men jag mår just nu. Är otroligt arg och ledsen för min mammas skull. Jag hoppas bara att hon ser ”allvaret” i det. Sen får man ta det där ifrån!

Ja och i vilket fall som helst så är det inte värt att gå runt och må skit. Så det kommer bli en skön lättnad när du har berättat hur det ligger till Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:

Ja och i vilket fall som helst så är det inte värt att gå runt och må skit. Så det kommer bli en skön lättnad när du har berättat hur det ligger till Tumme upp

Ja det kommer det nog bli. Tack så mycket!


   
SvaraCitera

Blir säkert tufft att säga det till din mamma, men för hennes skull så vore det ju bra om du sa det, så hon slipper leva i förnekelse.


   
SvaraCitera

Berätta för din mamma. Din papa är en skitstövel.


   
SvaraCitera

berätta för din mamma Rullar ögonen


   
SvaraCitera