Aviseringar
Rensa alla

Min pappa har ställt till det. Helvete!


Ämnesstartare

Allt jag skriver nu är sant, jag vet inte vad jag ska tycka om detta eller hur jag ska hantera det. Kommentarer uppskattas!

Mina föräldrar är skilda sen år 2001 ca. Mina pappa har haft flera förhållanden sen dess, i början höll de högst några månader eller 1 år. för några månader sedan var han inne i ett förhållande med en kvinna som höll i 3 år. både jag och min bror gillae henne och hennes familj och allt var jättebra!
för ca 2 månader sedan berättade pappa att dom hade gjort slut. hans ex är inte glad över detta, men det är han. han hittade genast en ny tjej och han är överlycklig.

nu till det viktiga:
min pappa hittade sin nya tjej på internet, vi kan kalla Henne X. X bor i Afrika, har en son på 5 år som hon inte träffar ofta och är endast 26 år (min pappa är över 40). han hade chattat med henne varje dag i en månad, sen åkte han ner till Afrika för att träffa henne. Han var där i en vecka och när han kom hem berättade han att dom har gift sig!
nu ska X komma till Sverige och bo här, jag har aldrig träffat henne och vill inte chatta med henne när pappa frågar. hon ska komma hit i Januari och det känns som att en bra del av mitt liv försvinner när hon kommer hit.

jag hatar att bo hos min mamma och när X flyttar hit kommer jag inte vilja bo hos pappa.

Vad ska jag göra?

Tack


   
Citera
Ämnesstartare

suzukimethod:

jag hatar att bo hos min mamma och när X flyttar hit kommer jag inte vilja bo hos pappa.

Fördomar [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Fördomar [rolleyes]

?
jag vill inte tycka om henne. min pappa är en idiot som drar hit henne och jag samtycker inte.
dessutom komemr det bli trångt att bo i hans lilla lägenhet. och jag vill inte ha en gäst i huset dygnet runt, för det är så det komemr kännas. en gäst som pratar engelska och ligger med min pappa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suzukimethod:

?
jag vill inte tycka om henne. min pappa är en idiot som drar hit henne och jag samtycker inte.

Så bara för att du är en omogen skitunge så ska inte han få ha rätt till ett privatliv, eller ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uh, vilken mysko pappa.
Men inte mycket du kan göra tyvärr, du får nog gilla läget helt enkelt.
Kanske blir bra ändå, du får hoppas på det bästa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Så bara för att du är en omogen skitunge så ska inte han få ha rätt till ett privatliv, eller ?

Det ligger väldigt mycket bakom detta problemet.
Jag har alltid varit den snälla i familjen som stöttar mina föräldrar, men den här gången har han gått för långt. Han har gått och gift sig med en afrikan utan att säga nåt och sen ska han dra hit henne och jag ska bara, vad...? Bli glad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

du får hoppas på det bästa!

Ja det gör jag, såklart [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

du får nog gilla läget helt enkelt.

Sad but true.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suzukimethod:

men den här gången har han gått för långt. Han har gått och gift sig med en afrikan

Rasist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Rasist

HAHA!
Men, oj... asså, måste jag dra hela min livshistoria om hur mycket jag INTE är rasist? Måste jag berätta om alla mina kompisar som kommer från Kosovo, Kroatien, Afghanistan... osv osv?

Vad jag menar är: OM det nu inte skulle hålla mellan dom (vilket är troligt eftersom pappas förhållanden inte brukar hålla) så har hon skaffat sig ett liv här i Sverige utan sin son och utan någon hon känner, förutom min pappa då. Hon skulle ju då antingen få bo kvar här helt ensam, elelr åka tillbaka till Afrika efter att ha fixat sig ett liv här!

Att hon kommer från ett annat land förvärrar saken ganska mycket, ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suzukimethod:

Hon skulle ju då antingen få bo kvar här helt ensam,

Nåt säger mig att hon inte skulle vara så ensam om det [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Så bara för att du är en omogen skitunge så ska inte han få ha rätt till ett privatliv, eller ?

Prata med din pappa, han borde förstå hur du känner,men det är hans liv

suzukimethod:

OM det nu inte skulle hålla mellan dom (vilket är troligt eftersom pappas förhållanden inte brukar hålla) så har hon skaffat sig ett liv här i Sverige utan sin son och utan någon hon känner

Hon är vuxen och får ta ansvar för det själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Prata med din pappa, han borde förstå hur du känner,men det är hans liv

Alltså, VA ???????


   
SvaraCitera

hon gifte sig nog bara för att få komma till Sverige[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Alltså, VA ???????

Nu vet jag inte hur gammal den här tjejen är, men har hon flera år kvar att bo hemma så känns det säkert konstigt att ngn "okänd" flyttar in.Men som sagt, det är han som bestämmer & passar inte den tillvaron han har att erbjuda så finns det en förälder till.


   
SvaraCitera