Aviseringar
Rensa alla

min pappa ogillar mig


Ämnesstartare

åhh..det känns som att min pappa inte gillar mig.

Det går inte ens prata med honom..han pratar aldrig med mig , han frågar aldrig hur jag har haft det under dagen och sånt..Går knappt att prata med honom , och när man väl försöker så svarar han bara kort och ointresserat. Stör mig som fan på detta.
Känner knappt honom , eftersom att han aldrig visar känslor eller något.
Han har nog aldrig sagt att han älskar mig...bara när jag var liten och när han var tvungen att svara på mitt "pappa , jag älskar dig"
Han klagar på allt jag gör , gör en stor grej av allt.
Tex nyss
jag : pappa , jag har inga pengar nu och jag behöver köpa lite saker tills skolan börjar , skulle jag kunna få eller låna pengar av dig ?
han : nej. du hjälper ju förfan aldrig till här hemma...du kan ju fan ingenting förutom att prata i telefon och sitta vid din dator !
jag : ..vad har det med saken att göra ?
han : ALLT ! skärp till dig , annars så ( så hotar han med något , asså något litet bara )
sen går jag upp på mitt rum.

blir så JÄVLA sur på honom , han vet fan ingenting om mitt liv och han bryr sig inte heller.
När han är sur på mig pratar han med mig som att jag är helt trögfattad , trots att jag är 15.

och bara om jag sitter helt lungn kan han komma och klaga på mig..han VILL bråka med mig. Blir så jävla sur , han försöker få mig att känna mig liten och ynklig bara.

puuhhh ,behövde skriva av mig..


   
Citera

Du har inte övervägt att han kanske mår dåligt är depressiv exempelvis.


   
SvaraCitera

när han är full då?


   
SvaraCitera

Det gör han säkerligen inte, du måste ta hans liv i beaktande, hur man mår påverkar beteendet mot andra.
Försök prata med honom.

elinsimonsson:

han : nej. du hjälper ju förfan aldrig till här hemma...du kan ju fan ingenting förutom att prata i telefon och sitta vid din dator !
jag : ..vad har det med saken att göra ?

Han vill ha någonting tillbaka, det är inte kul att bara ge. Du måste ju lära dig någonting också.


   
SvaraCitera

det är klart han är mer sugen på att låna sin dotter pengar om hon sköter sig och hjälper till.


   
SvaraCitera

tycker dock hans ordval var lite jobbigt. Men principen är densamma


   
SvaraCitera

usch så vuxen jag är


   
SvaraCitera

isola:

usch så vuxen jag är

det du skrev var bra ju och då är jag ändå ganska omogen


   
SvaraCitera

dazed:

det du skrev var bra ju och då är jag ändå ganska omogen

Tack, tar det till mig då du brukar vara ärlig.


   
SvaraCitera

isola:

Tack, tar det till mig då du brukar vara ärlig.

Det ska du göra tycker jag.


   
SvaraCitera

medla genom morsan om du har en bättre relation med henne. brukar funka.


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

När han är sur på mig pratar han med mig som att jag är helt trögfattad , trots att jag är 15.

Makes sense.


   
SvaraCitera

Blir så nedstämd och frustrerad när jag läser sådant här, kan inte föreställa mig att någon förälder kan behandla sitt/sina barn så pass illa. Din pappa måste vara antingen psykiskt sjuk eller ur balans.

Jag skulle personligen kontakta någon utstående, socialen eller någon som kan hjälpa en på något vis. Ta kontakt för din egen skull i första hand, men kanske även dina syskon? Ert självförtroende kommer långsamt förstöras så oerhört av det han säger och gör. Så att det kan ta skada i det verkliga livet.


   
SvaraCitera

Påminner om hur min pappa behandlade min syster [sad] Vet inget man kan göra annat än att ignorera aset [tired]


   
SvaraCitera

🙁 <3

du ska inte behöva må dåligt pga. ngn annan som beter sig dåligt. finn annan glädje i livet, finn andra personer som bryr sig om dig. Låt honom få vet sanningen någon dag, men låt inte den dagen komma snart. Berätta vid lämpligt tillfälle
lycka till


   
SvaraCitera