Aviseringar
Rensa alla

min pappa slår mig


Ämnesstartare

i mitten på juli stack min pappa ifrån mig, mamma och bror. han kom inte hem igen. och sen dess har han ´hotat mig både via sms och telefon att han ska ta min lillebror ifrån oss och ringa soc, säger att allt är mitt fel osv.
dem två gånger jag träffat honom sedan han stack pga nödvändiga saker som att rensa ut garage,förråd m.m. i samband med att vi nu ska flytta så har han slagit mig. och nu senast lämnat mig med alla flyttkartonger på gatan i ett väldigt oroligt område.
han har lämnat oss med alla räkningar o skit (Vi har jätte hög hyra + massa andra räkningar) och han vägrar betala och mamma e arbetslös och vi får ingen hjälp nånstans, mamma ringer till olika myndigheter varje dag men ingen kan hjälpa oss. vi har dessutom sagt upp våran lägenhet eftersom vi inte klarar hyran men ännu inte fått någon ny.
jag kan heller inte prata med mina kompisar för dem förstår inte. jag törs inte gå till psykolog eller liknande. har jättesvårt att prata om detta irl. jag mår verkligen jättedåligt över detta. vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Det din pappa gör är inte okej! Om du har svårt för att prata med människor kan du ju börja med att maila någon psykolog och bestämma en tid. Du är inte den enda som har svårt för att prata om sådant!

Ta hand om dig/er! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontakta soc, de är skyldiga att hjälpa er.


   
SvaraCitera

döda hoonom.
läs 'kafka på stranden'[y]


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Kontakta soc, de är skyldiga att hjälpa er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ntakta soc, de är skyldiga att hjälpa er.


   
SvaraCitera

Ja, socialen bör hjälpa er i en sån här situation. De kan hjälpa er att hitta en lägenhet och hjälpa er betala hyran om din mamma inte har råd.


   
SvaraCitera

Kontakta soc. även om det känns jobbigt borde du även tale med nån. Gå till bup, även om det känns jobbigt att tala med nån nu, kommer det nog bli bättre i slutändan, hoppas det löser sig![love]


   
SvaraCitera