Aviseringar
Rensa alla

Min pappa utnyttjar sin skicklighet på saxofon till att ta mina tjejer


Ämnesstartare

Jag och min far är båda ungkarlar och jag bor fortfarande hos honom. Problemet är att jag är något tafatt med brudar, till skillnad från farsan som är gammal jazzmusiker och en spontan och oftast kul typ.
Hans glada ungkarlslivsstil i kombination med denna spontanitet ställer dock till stora problem för mig och framförallt lillemannen där nere (snoppen alltså). Jag lyckas då och då med att få hem tjejer till lägenheten, och till en början lyckas jag ofta bra med att charma dom. Trots detta är jag fortfarande oskuld, och det är farsans och hans saxofons fel.

Jag spelar själv klarinett, och då jag är relativt bra på detta instrument tar jag alltid fram den när jag vill försöka imponera på en tjej.
Hade en fin brud över i helgen, jag tog så klart fram klarinetten och spelade "In the mood" vavid tjejen applåderade och kysste mig på kinden. Allt verkade klappat och klart för sexdebuten. Men plötsligt kommer farsan in med saxofonen i högsta hugg, börjar skaka sexigt på höfterna och river av "Run to the hills" i en egenkomponerad jazzversion. Tjejen blir grymt imponerad av farsans skills, överger mig och hoppar i säng med honom istället.
Nästa morgon bjöd han henne på en lyxig frukost på sängen, medan jag låg på mitt rum och runkade.

Jag kommer ju aldrig kunna bräda farsan med mitt nuvarande självförtroende. Det blir ju inte bättre av att jag, som fortfarande är oskuld, ständigt jämför mig med honom. Han kallades "Guldbången" i sin ungdom, och fortfarande går det rykten om honom i hans hemstad Bollnäs.
Har själv upplevt detta på en bilsemester med farsan. Vi var på väg upp till hans hemtrakter i Hälsingland, och redan i Gävle började folk tissla och tassla när vi cruisade förbi. "Titta där kommer Guldbången, socknens störste hingst" hördes folk säga till varandra. Tjejerna trånade medan männen kastade avundsjuka blickar.
Själv kände jag mig mer som en vallack i hans sällskap.

Hur ska jag göra i min strävan efter att behålla tjejerna jag drar hem?
Att flytta hemifrån är så klart ett alternativ, men det är ju egentligen bara att fly från problemet. Då vinner ju han.
Min dröm är att kunna spela skjortan av honom med hjälp av min klarinett.
Finns det några låtar man skulle kunna lära sig som är riktiga tjejfällare och som farsan inte skulle kunna överträffa?
Tacksam för svar.

P.s: Mina föräldrar är skilda sen länge. Min mamma bor i Korpilombolo tillsammans med sin man sen många år, Enok Same. Hon lever ett betydligt lugnare liv än farsan och skulle aldrig hoppa runt som han gör och vara otrogen, utan hon håller sig till en och samme.


   
Citera

: D


   
SvaraCitera

Har alla beundrarna från tråden 2013 sinat? 🙁

skulle vilja klistra denna tråd pga mycket bra frågeställning


   
SvaraCitera

du kunde inte kommit på nåt bättre som verkar mer troligt?? en tjej i din ålder som väljer att ligga med din farsa som borde va över 30??


   
SvaraCitera

Trött


   
SvaraCitera

Krutgubben: Enok Same. en och samme.

Briljant


   
SvaraCitera

Krutgubben: framförallt lillemannen där nere (snoppen alltså) 

Tack för förtydligandet. Så att ingen skulle tro du syftade på dvärgen i källaren liksom... 😀


   
SvaraCitera

Nominerar det här till årets tråd här och nu. 


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Briljant

En genialisk detalj i en genialisk historia. Du har mitt helhjärtade stöd att klistra tråden. Gör det!! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Tack för förtydligandet. Så att ingen skulle tro du syftade på dvärgen i källaren liksom... 😀

Nej, han heter ju Jean-Claude


   
SvaraCitera

rotorblad:
Nominerar det här till årets tråd här och nu. 

Jag med! Trådstarten är utan tvekan den bästa jag läst under alla mina år här på forumet. 


   
SvaraCitera

roligaste trollet på länge, fortsätt Hjärta


   
SvaraCitera

Världens bästa tråd-titel


   
SvaraCitera

Nice troll


   
SvaraCitera

Niklas:

Tack för förtydligandet. Så att ingen skulle tro du syftade på dvärgen i källaren liksom... 😀

Hjärta


   
SvaraCitera