Aviseringar
Rensa alla

Min partner hade sex med en annan


Ämnesstartare

Hallå!
Jag är 25 år gammal & jag har varit tillsammans med min partner i ca 5 år, till & från. Varje gång det tagit slut är det jag som gjort slut med honom, dock aldrig med någon speciell anledning. De tidigare gångerna var det slut mellan oss men vi behöll kontakten och sågs lite ibland. Den seanste gången, förra året, var det slut i ca 7 månader. Jag gjorde slut utan anledning, och vi hade ingen kontakt som helst. Jag dejtade en annan kille. Men hade aldrig sex eller gjorde något fysikt överhuvudtaget med honom. Dock vet inte min partner detta & jag har valt att inte berätta just för att det inte betydde något alls & för att det inte hände ngt fysiskt eller så. Däremot insåg jag att jag ville ha tillbaka min partner när jag träffade den här killen. Jag ångrade mig och efter att det varit slut i 7 månader sa jag till honom att jag ville ha tillbaka honom & bönade och bad om en ny chans (något jag aldrig gjort tidigare när det varit slut). Till en början sa han att han inte visste om han ville men det slutade med att han sa så bara för att slippa berätta vad han gjort, alltså haft sex med en annan.Han sa och säger än idag att han ångrar det, och skulle aldrig gjort det om han hade nån aning om att vi skulle bli tillsammans igen. Han berättade till slut, i tårar, att han haft sex med en annan tjej ett antal gånger på fyllan, efter krogen. Han sa att de aldrig dejtat eller ens setts i nyktert tillstånd och att hon inte betydde något alls,han har inte heller henne snummer kvar,och var bara något han gjorde för att han ville komma över mig, som lämnade honom. Dessutom trodde han att jag skulle flytta till ett annat land, under den perioden eftersom jag hade planer på det, och trodde aldrig det skulle bli något mellan oss heller. Det trodde iofs inte jag heller.
Trots detta har jag tagit tillbaka honom och tror på att den tjejen inte betydde något.
Problemet är dock att jag inte kan sluta tänka på det. Så fort det blir tjafs säger jag till honom: DU har legat med en annan.
Jag klandrar honom för att ha haft sex med en annan bara efter 1månad det tog slut mellan oss. Att han gick vidare så fort. Tanken är jobbig.
Jag blir grinig för allt. jag vill inte att han ska gå ut eller så men samtidigt vill jag inte begränsa honom heller för jag vet att det är ohälsosamt. Jag vet att han älskar MIG och jag älskar honom, men tanken av att han haft någon annan & att det går omkring någon i stan som haft sex med Min pojkvän krossar mig. Min självkänsla är så låg och jag mår dåligt., något som jag sagt till min pojkvän också. Han säger att han förstår men att de inte betydde något, och att han aldrig ens tänker på henne eller vad som hänt.
Det kan hända att jag gråter över vad som hänt, och frågar ut honom om allt: om hon var snygg, hur många grr de sågs, varför han träffade henne osv.

Jag vet att det inte är hälsosamt,men vad ska jag göra för att glömma & gå vidare.
Hjälp!


   
Citera

Hitta en oskuld.

Problem solved.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säger han att d är så så är d väl så.......
ni får väl ba börja om lr nåt da, vad vet jag


   
SvaraCitera

oj


   
SvaraCitera

Ni var ju inte ihop, är det då så konstigt att han idkar samlag med en annan hona?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej vi var inte tillsammans, men tanken är jobbig.
Hur kommer man över det?


   
SvaraCitera

honan:

Jag klandrar honom för att ha haft sex med en annan bara efter 1månad det tog slut mellan oss. Att han gick vidare så fort. Tanken är jobbig.

Han hade nog inte kommit över dig, därför han hade sex och som sagt ni var ju inte tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honan:

Nej vi var inte tillsammans, men tanken är jobbig.
Hur kommer man över det

Och hur jobbigt tror du inte det är när ens flickvän
håller på och gör slut och vill bli tillsammans igen?
Att hon dessutom gör slut "utan anledning".

Du hade gjort slut med honom, så han har all rätt
i världen att ligga med hur många han vill, så sluta
ta upp det med honom när ni bråkar.


   
SvaraCitera

Ser inte problemet. Ni var ju trotts allt inte tillsammans. Det skulle väll möjligtvis vara osmidigt men ditt beteende är ju inte smidigare det, särskilt inte om en långvarig relation någonsin varit tanken

Det är väll endå en del av verkligheten som bara är att acceptera. du är trotts allt inte den enda i världen


   
SvaraCitera

OF 5:

Ser inte problemet

Problem löst, lås tråd

[blush]


   
SvaraCitera

davvelito:

Problem löst, lås tråd

behöver ju inte skapafel för att ha något att bråka om.. de e ju korkat jue [cute]


   
SvaraCitera

honan:

Det kan hända att jag gråter över vad som hänt, och frågar ut honom om allt: om hon var snygg, hur många grr de sågs, varför han träffade henne osv.

Du dumpade honom för tionde gången och han blev ledsen och hade tröstsex på fyllan. Och nu anklagar du honom och frågar ut honom? Vad är det för fel på dig?

Låt den killen vara ifred, du har sårat honom så det räcker.

Min spontana reaktion.


   
SvaraCitera

OF 5:

behöver ju inte skapafel för att ha något att bråka om.. de e ju korkat jue [cute]

Nej det är onödigt, under den tiden man skapar fel kan man typ...göra massa vettigt.


   
SvaraCitera

davvelito:

Nej det är onödigt, under den tiden man skapar fel kan man typ...göra massa vettigt.

en teori,
det är så att när man väl lyckats tjata sig till ett förhållande så ska man skada det så mycket som möjligt för att det som inte dödar förhållandet härdar det.. typ

[shake][confused][tard]


   
SvaraCitera

honan:

Han berättade till slut, i tårar, att han haft sex med en annan tjej ett antal gånger på fyllan, efter krogen.

Sicken jävla mes

honan:

Jag vet att han älskar MIG och jag älskar honom, men tanken av att han haft någon annan & att det går omkring någon i stan som haft sex med Min pojkvän krossar mig.

Men get over it, du är 25 inte 15. Du får väl fan skylla dig själv om du gör slut med någon helt utan rimlig anledning annat än att du vill göra slut. Sluta se din kille som någon jävla ägodel som ingen annan någonsin får ta av, och om du ändå måste göra det så se honom som en hund som du sparkade ut ur huset och sedan blir arg för att han går över till grannen för att käka mat.

Det är ditt eget fel och du beter dig som en idiot.


   
SvaraCitera