Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän är snålast i världen


Ämnesstartare

Okej. Det är extremt vad han är snål. Jag kan vara hemma hos honom en hel dag utan att han frågar om jag vill äta någonting. Han däremot kan proppa i sig allt som finns i kylskåpet under tiden som jag sitter brevid honom. Han kan fråga mig någon enstaka gång om jag vill ha en glass eller liknande, och när jag väl ätit upp den kan kan säga "fan åt du upp hela glassen sådär fort?" eller som en gång när vi åt middag hos honom för ovanlighetens skull och han lämnade så lite ris över till mig att det va max 5 skedar.

Han bor hemma hos sin mamma och de är rika. Jag har nyligen flyttat hemmifrån och har dålig ekonomi, men bjuder ALLTID på middag och fikor mm. Skulle aldrig kunna äta utan att bjuda. Jag kommer från en familj där man verkligen inte är snåla. Jag fattar itne vad han håller på mig, vadå jag måste väl också få i mig mat? :S

Detta är ett sånt jävla problem för mig. För jag blir så avtänd på honom när han beter sig som om det var den sista måltiden han åt- jämt. Snålhet är det värsta jag vet. Han är underbar på alla sätt förutom just detta. Vad fan ska jag göra, jag tycker det är så jävla äckligt. [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

hetingensjälv:

För jag blir så avtänd på honom när han beter sig som om det var den sista måltiden han åt- jämt.

Sorry, that made me laugh. Klart man ska leva var dag som den siste.

Skämt o sido. Ett enkelt knep är att sluta ge honom allt, fika till middag. Det där med att äta är alltid ett problem när man umgås med någon som man inte bor med. Men är man öppen om allt så brukar det lösa sig.

Tycker du borde testa att sluta ge honom saker 🙂 Se hans reaktion.


   
SvaraCitera

Är du inte redan välgödd då? Han kanske tycker det i varje fall.


   
SvaraCitera

Haha lol. Förstår mig inte på snåla människor. Vet inte vad jag skulle göra.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Tycker du borde testa att sluta ge honom saker

precis.

men egentligen är det ju självklart att han borde fråga dej om du är hungrig eller vill ha något att äta när han äter.


   
SvaraCitera

Är varken rik eller snål. Är egentligen riktigt generös.


   
SvaraCitera

Haha [bigsmile] säg till honom? eller protestera genom att ha med dig en lunchlåda hem till honom så att han förstår det sjuka i situationen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men egentligen är det ju självklart att han borde fråga dej om du är hungrig eller vill ha något att äta när han äter.

Där är även också ett rätt. Jag brukar alltid fråga så fort jag hör magen kurrar eller vi inte käkat på ett tag. Så förstår inte vad hans problem skulle vara?


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

ad fan ska jag göra, jag tycker det är så jävla äckligt.

Tilda1988:

säg till honom?


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

Så förstår inte vad hans problem skulle vara?

snålt rikemansbarn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sexstrejka! alternativt kom hit, ät och kela?


   
SvaraCitera

Haha. [tard]

Du kan ju prova med att säga att du är hungrig när du är det, och om det är svårt att göra likadant mot honom. Han blir nog också hungrig om han inte får mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Döda och ta hans pengar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirradknug:

Tycker du borde testa att sluta ge honom saker 🙂 Se hans reaktion.

Jag ger honom aldrig saker [smile] utan jag bjuder på mat för att jag ser det som en självklarhet. Det gäller inte bara honom utan alla.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

oggelgoggel:

Är du inte redan välgödd då? Han kanske tycker det i varje fall.

haha nej tyvärr 😛 väger 45 kilo och är 165 cm. skulle snarare behöva GÖDAS 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hetingensjälv:

utan jag bjuder på mat

Det är det jag menar att ge. Eftersom han inte betalar för det(?) 🙂


   
SvaraCitera