Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän behandlar mig som om jag skulle vara otrogen, hur får jag hans tillit?


gulan
Ämnesstartare

Han är extremt svartsjuk och har från dag ett behandlat mig konstant som om jag skulle ha varit eller tänkte vara otrogen.. Han vet att jag aldrig skulle vara det mot honom men han är så osäker i sig själv att han inte litar på mig..

Han gav mig så dåligt samvete för saker jag inte ens gjorde så vi gjorde slut ihop om att en pause skulle hjälpa. nu har det gått några månader och vi jobbar på att bli tillsammans igen.. Han vet att jag inte varit med någon trots att jag varit singel nu men han visar mig ändå ingen tillit?

jag älskar honom, vad ska jag göra?


   
Citera

Varför ens vara med honom om han är så extremt svartsjuk?
Killar som är det brukar ha en tendens att inte vara bra pojkvänsmaterial i längden.

Om du ändå vill få det att fungera: prata med honom. Kommunikation har varit, är och kommer alltid att vara det främsta redskapet för att lösa eventuella problem.


   
SvaraCitera

varför vill du vara tillsammans med någon som inte visar dig någon tillit övht? är du dum? 


   
SvaraCitera

Han är för osäker för att klara av ett förhållande. Innan han jobbat med det så kommer det inte bli någon bättring.


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

Xisco: Varför ens vara med honom om han är så extremt svartsjuk?

när vi umgås är det underbart och om vi träffar våra gemensamma vänner är det också bra.. problemen kommer bara när han vet att jag är med kompisar och han inte är med


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

adhoc: varför vill du vara tillsammans med någon som inte visar dig någon tillit övht? är du dum?

kärleken gör en blind antar jag.. efter två månader med honom älskade jag honom mer än mitt ex som jag var med i 2 år


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

isola: Han är för osäker för att klara av ett förhållande. Innan han jobbat med det så kommer det inte bli någon bättring.

hur ska han jobba med det? han säger bara ''sluta umgås med killar så blir jag inte arg''


   
SvaraCitera

gulan:

hur ska han jobba med det? han säger bara ''sluta umgås med killar så blir jag inte arg''

Psykolog eller kurator eller bara inse att det inte går att bete sig sådär mot någon. Det är ju helt orimligt att han dikterar vem du ska umgås med. Det vet du väl själv? Det brukar ju tyvärr börja så och sedan tillåter de ej sin partner att lämna hemmet.
Säg åt honom på skarpen att detta inte är okej.


   
SvaraCitera

jag tycker att du ska ha ett seriöst snack med honom, tycker du ska fråga hnm vad som är viktigast erat förhållande eller vilka du umgås med. säg att du lämnar honom om han nte lägger av med svartsjukan 


   
SvaraCitera

vrf ens vara tillsammans med ngn man ska ''jobba'' för att vara tillsammans med? det ska vara självklart och avslappnat att vara tsms med ngn, inte jobbigt 


   
SvaraCitera

låter som min far. min mamma får inte ha några vänner. annars slår han henne. han är sinnesjukt svartsjuk.


   
SvaraCitera

Lämna honom 


   
SvaraCitera

Har varit i den situationen...
Har en nära vän som sitter i den sitsen nu och jag påminner henne jämt om att han inte beter sig ok mot henne. Han ringer henne 20 ggr, åker och knackar på hennes dörr när hon är med kompisar osv.
Det är ett sjukt beteende... Försök skaffa hjälp åt honom. Skulle aldrig lämna den jag älskar utan att försöka hjälpa den, även om det sällan går att på bästa sätt hjälpa den man älskar.

lycka till


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

isola: Säg åt honom på skarpen att detta inte är okej.

vi har pratat om det massa gånger men han vänder det till att det är mitt fel eller så mår han dåligt och gnäller om att han inte förtjänar mig.

cuzIcan: säg att du lämnar honom om han nte lägger av med svartsjukan

det var ju det jag gjorde när inget funkade men vi vill bli tillsammans igen för jag lyckas inte gå vidare och saknar honom så mycket 🙁

kukoxo: ska ''jobba'' för att vara tillsammans

det vi ''jobbar'' på är att bli tillsammans igen efter avbrottet och vi vill inte ha det lika dant igen


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

debepe: Försök skaffa hjälp åt honom. Skulle aldrig lämna den jag älskar utan att försöka hjälpa den, även om det sällan går att på bästa sätt hjälpa den man älskar.

han sa att han gick till psykologen men sen bråkade vi så slutade han gå dit och tyckte att det vara meningslöst.. 🙁


   
SvaraCitera