Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän har gjort mig knäpp (onormalt)


larana
Ämnesstartare

Hej! 

Jag har problem med min kille.. eller mitt egentliga problem har med min självkänsla att göra och jag vet inte hur jag ska komma ur det! Han är den första personen som jag någonsin haft känslor för. Vi har inte varit tsm så länge men jag vill verkligen bara ha honom!! 

Oro 1. Jag är rädd att han inte är över sitt ex, han säger att hon krossade hans hjärta.

Oro 2. är vi är tillsammans så är han jättegullig mot mig. Han säger att han älskar mig och vill gifta sig med mig/ha barn i framtiden, vi har roligt/mysigt ihop och jag älskar verkligen hans personlighet. MEN jag är så himla osäker på mig själv. Jag vågar inte ta initiativ till vad vi ska göra/prata om oftast.. sitter bara och "fnittrar" åt honom hela tiden, uttrycker knappt själv känslor pga detta. Vill bara skärpa mig men det går inte. Osäkerheten inom mig gör så ont, förstår inte hur han kan älska mig? Ljuger han bara? Tänker han på sitt ex? Har också prestationsångest när vi har sex...Känner mig ful och otillräcklig.

Oro 3. Mitt största problem är detta: När vi är tillsammans vill han aldrig att jag ska gå därifrån.. Men har jag problem med att han väldigt sällan hör av sig när vi inte är tillsammans... Känns som dubbla signaelr. Han skickar SÄLLAN söta sms eller liknande+att när jag skriver så svarar han jättesegt..(har tagit upp de med honom)  Varje gång jag lämnar honom får jag ångestattacker inombords. Känner EXTREM tomhet. Gråter typ varje gång, för vet att han inte hör av sig på flera dagar ifall inte jag gör det.. 

Känner mig som ett känslosamt vrak typ.

Jag har en jättevitkig presentation i skolan imorgon som jag borde göra, istället sitter jag med en tomhets klump i magen...


   
Citera

låter ju inte så jättenyttigt. vet inte, skaffa dig ett liv utöver din pojkvän, och respektera honom nog mycket för att acceptera att han tycker om dig för den du är, i stället för att skapa en massa konspirationsteorier om att han av någon anledning skulle ljuga om det.


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

player one:
låter ju inte så jättenyttigt. vet inte, skaffa dig ett liv utöver din pojkvän, och respektera honom nog mycket för att acceptera att han tycker om dig för den du är, i stället för att skapa en massa konspirationsteorier om att han av någon anledning skulle ljuga om det.

Jag vet, det är inte nyttigt! Mår jättedåligt.. kan ändå inte släppa det.Och jag har ett liv utanför, men detta tar upp extremt mkt av mina tankar när jag är ensam, tyvärr.


   
SvaraCitera

jag tycker att du borde vara skeptisk till hans löften. du är värd lika mycket som en självständig individ som han är. han är inte värd din tid om han inte gör sig förtjänt av den. han ska ställa frågor och lyssna på dig i sms, annars är han egocentrisk om han inte vill  dela sin tid med dig.

frågor, svara gärna på alla:

- skryter han mycket om sin status?

- känner du att han är kall när ni umgås?

- gör han tvärs emot vad du ber honom om?

- spelar han uttråkad / ignorerar dig när du pratar?

- berättar han att alla hans ex har varit konstiga?

- berättar han mycket historier?

- berättar hans kompisar att han är en jättebra kille?

var ärlig mot dig själv i svaren 


   
SvaraCitera

Arbeta med att bygga upp din självkänsla och självförtroende. Känns som att du kanske borde arbeta med att vara själv också, stå på egna ben, fokusera på dig själv, skaffa vänner kanske om du vill ha sådana. Du kanske borde prata med honom om att du uppskattar om han hört av sig oftare. 


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

FruLiten:
Arbeta med att bygga upp din självkänsla och självförtroende. Känns som att du kanske borde arbeta med att vara själv också, stå på egna ben, fokusera på dig själv, skaffa vänner kanske om du vill ha sådana. Du kanske borde prata med honom om att du uppskattar om han hört av sig oftare. 

Jag har vänner.. det är självkänsla+självförtroende jag behöver, men hur fan skaffar man sig det? Fokuserar extremt mkt på mig själv när jag är just själv, har bra självkänsla när jag är själv just. men har svårt runt andra människor - speciellt honom. Tänker för mkt på att jag vill att han ska gilla mig...


   
SvaraCitera

larana:

Jag har vänner.. det är självkänsla+självförtroende jag behöver, men hur fan skaffar man sig det? Fokuserar extremt mkt på mig själv när jag är just själv, har bra självkänsla när jag är själv just. men har svårt runt andra människor - speciellt honom. Tänker för mkt på att jag vill att han ska gilla mig...

man ska aldrig anpassa sin smak eller personlighet efter någon annan


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

ceka92:
jag tycker att du borde vara skeptisk till hans löften. du är värd lika mycket som en självständig individ som han är. han är inte värd din tid om han inte gör sig förtjänt av den. han ska ställa frågor och lyssna på dig i sms, annars är han egocentrisk om han inte vill  dela sin tid med dig.

frågor, svara gärna mig:

skryter han mycket om sin status?

känner du att han är kall när ni umgås?

gör han tvärs emot vad du ber honom om?

spelar han uttråkad ut och ignorerar dig när du pratar?

berättar han att alla hans ex har varit konstiga?

berättar han mycket historier?

obs: var ärlig mot dig själv och tänk efter

vill bara veta, menar inget med frågorna.

Han skryter aldrig om något el status, han frågar saker men berättar inte så mycket historier, ibland kan han vara "kall" eller inne i det han håller på med, men han gosar mkt med mig och så.. bara jag som aldrig tar initiativ till det, han berättar inte att hans ex varit konstiga, det enda han sagt är att hans ex sårade honom och att han mådde dålgt efter det..


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

ceka92:

man ska aldrig anpassa sin smak eller personlighet efter någon annan

Ellerhur.. jag vill att han ska gilla mig så mkt så jag kan inte vara mig själv ens.. min personlighet lyser ju säkert igenom ibland? Men känner inte igen mig själv att jag inte tar för mig nånting alls!


   
SvaraCitera

larana:

Han skryter aldrig om något el status, han frågar saker men berättar inte så mycket historier, ibland kan han vara "kall" eller inne i det han håller på med, men han gosar mkt med mig och så.. bara jag som aldrig tar initiativ till det, han berättar inte att hans ex varit konstiga, det enda han sagt är att hans ex sårade honom och att han mådde dålgt efter det..

okej. det kan vara svårt att släppa någon nära när man har blivit sårad, men det är aldrig den andres ansvar att göra så att man blir nära, utan han som måste bestämma sig för att lita på dig. känslor måste läka.


   
SvaraCitera

börja ta för dig mer då


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

ceka92:

okej 🙂

varför är mitt huvud så knäppt? tänker för mkt på hur jag framstår och att han ska gilla mig. Gillar verkligen honom och han är jättesnäll mot mig... 


   
SvaraCitera
larana
Ämnesstartare

Börg:
börja ta för dig mer då

Önskar att jag bara kunde göra det!!!


   
SvaraCitera

larana:

varför är mitt huvud så knäppt? tänker för mkt på hur jag framstår och att han ska gilla mig. Gillar verkligen honom och han är jättesnäll mot mig... 

ceka92: det kan vara svårt att släppa någon nära när man har blivit sårad, men det är aldrig den andres ansvar att göra så att man blir nära, utan han som måste bestämma sig för att lita på dig. känslor måste läka.

och då känner du att det är ditt ansvar och försöker förgäves. det är hans ansvar.


   
SvaraCitera

larana:

Önskar att jag bara kunde göra det!!!

gör det bara, gradvis blir det mer och mer


   
SvaraCitera