Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän jobbar med sitt ex


UGDE
 UGDE
Ämnesstartare

handendärnissen:
snapchat kan han väl hoppa över kan ja tycka, men när han snapchatar kan du säga typ "är de kul att prata med dom istället för mig?" 

Ja jag får prata med honom om det. Särskilt eftersom att han tyckte det var fel av mig att göra samma sak trots att killarna respekterade honom och inte flörtade med mig som de gjort tidigare..


   
SvaraCitera
b1son

UGDE: Nu har jag pratat i telefon med honom i någon timme och då tog jag bland annat upp att han slutat fråga mig om saker som vad jag har gjort under dagen och hur jag mår osv. Han svarade mest med att anklaga mig för att ha kommit med för tråkiga och korta svar när han frågade detta under tiden jag gick i skolan och han sa att han därför slutat fråga det. Han sa också att han hade slutat bry sig lite om att verka intresserad osv. just på grund av det.

alltså han verkar ju inte vidare trevlig om hans mål är att bara verka intresserad istället för att faktiskt intressera sig för vad du gör och hur du mår och så.

men det är ju såklart som alla andra säger, du måste ta upp det med honom. speciellt om han nu hycklar en massa


   
SvaraCitera

handendärnissen:

ja men de låter ju som dom flörtar som fan 

SvenskWithAttitude:

Vänner flörtar inte med sin vän om den har en partner. Blink

det enda vi har att gå på är 1 svartsjuk persons upplevelser


   
SvaraCitera

UGDE:

Jo det kan nog vara så. Dock känner jag att jag behöver tillägga att jag, när vi blev tillsammans, hade ett antal killkompisar som jag pratade med ibland på snapchat eller smsade med. Han tyckte inte att det var okej då nån hade känslor för mig och ett par andra hade haft det tidigare. Han sa då till mig att han inte kunde lita på mig och att jag inte skulle prata mer med dem om jag skulle kunna behålla hans tillit. Jag hade väl för tillfället ingen nära vänskapsrelation med de flesta av dem och skrev därför till två av dem och sa att jag inte längre kunde ha kontakt med dem då min pojkvän ogillade det. Resten av dem tog han själv kontakt med genom att kolla deras snapchat-namn eller nummer i min mobil och han skrev till dem att han var min pojkvän och att han ville att de skulle sluta skriva till mig genast. Tidigare har han inte haft kontakt med tjejkompisar över sociala medier eller liknande (vilket jag inte haft något emot om han haft så länge det är friendzone och inget flörtande) men jag har väl tänkt att det blev samma för oss båda efter att jag slutade prata med de andra killarna. Nu vet jag dock inte varför han plötsligt tycker att det är okej av honom att prata med tjejer som flörtar med honom men jag får absolut inte prata med en kille som har flörtat lite med mig innan eller haft känslor för mig tidigare. 

Detta bör du definitivt prata med honom om. Det är väldigt orättvist att han ska få snacka och hålla på med tjejerna och du får inte snacka med killarna. Ska det vara rättvist så ska ni båda få skriva och snapchatta med vem ni vill än att den andre ska ha rätten men inte den ena. Det du beskriver har samma värde fast ur olika persektiv, lyft upp det och säg att du tycker att det hela är konstigt.


   
SvaraCitera

Förklara att du tycker att det är jobbigt, men att du inte vill att han ska säga upp kontakten med sina tjejkompisar/kollegor, utan att du bara vill att han ska kommunicera med de på ett annat sätt. 

Älskar han dig kommer han att vara förstående, om han skiter i det får du ifrågasätta om detta är en kille du verkligen vill vara med. Visst att man är kär, men du måste respektera dig själv också, du förtjänar inte att behandlas som skit av någon, särskilt inte din egen kille..


   
SvaraCitera