Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän sårar mig ibland..


Ämnesstartare

Jag har en pojkvän sedan ett ½ år tillbaka som jag tycker väldigt mycket om. Han tycker om mig, men ibland kan han säga saker som sårar och stör mig.

T.ex. när vi äter, kan han påpeka att jag äter mycket mat.
Inte så farligt det men ibland kan han ifrågasätta varför jag t.ex. äter så mycket snacks när vi ser på en film. Jag tycker inte jag äter så överdrivet mycket, jag äter för att det är gott och roligt att göra det framför en bra film.
Han kan kommentera genom att säga något i stil med:

"Jag fattar inte hur du orkar trycka i dig så mycket, är du hungrig eller varför trycker du i dig så mycket?"

Jag vet inte vad jag ska svara, blir mest besvärad och ledsen innombords. Egentligen borde jag ignorera honom och inte ta åt mig. men han är ju den jag älskar och man vill ju verka bra på alla vis inför honom.

Han kan även kritisera mina kläder, sådant som han inte tycker om och då slutar jag att använda dem eftersom jag känner mig sårad av att han säger det rakt ut på det sätt han gör. Ibland kan han till och med göra narr av mig, och mina val av kläder. Det är inte roligt.

Blir så himla trött på det. Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig någon.. är trött på detta.


   
Citera

Säg åt honom att han inte ska säga så. Korkad pojkvän.


   
SvaraCitera

Inse att du inte kan kontrollera hur han uppfattar dig. Eller att han tycker om dig. [smile]


   
SvaraCitera

Asha:

Inse att du inte kan kontrollera hur han uppfattar dig. Eller att han tycker om dig. [smile]

[shake]


   
SvaraCitera

srsly


   
SvaraCitera

isola:

161 cm

Vaad? [crazy]


   
SvaraCitera

Asha:

Vaad? [crazy]

Det där lät ju bara konstigt. Som om hon skulle acceptera att höra sådant bara för att hon inte kan styra hans känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsystem:

srsly

jag kan tänka mig att det låter löjligt när man skriver det sådär. det tror jag säkert. men det är hur jag har det och jag fattar inte varför det blir ett problem av det.

Någongång har jag sagt åt min pojkvän något i stil med "om du fick bestämma så skulle du inte vilja att jag åt någonting över huvudtaget"

men då har han bara skrattat o tyckt varifrån jag har fått det, att det är ju löjligt, varför skulle han vilja det..

suck. :s


   
SvaraCitera

isola:

Det där lät ju bara konstigt. Som om hon skulle acceptera att höra sådant bara för att hon inte kan styra hans känslor.

Nej, hon borde ta upp hur hon uppfattar sitvationen. Hon sa att hon vill vara perfekt för sin kille. Det jag reagerade på.


   
SvaraCitera

getoveritt:

jag kan tänka mig att det låter löjligt när man skriver det sådär.

Ja. Antingen ber du honom att dra åt helvete eller så får du stå ut med hans tjat.


   
SvaraCitera

skitsystem:

Ja. Antingen ber du honom att dra åt helvete eller så får du stå ut med hans tjat.

lite det jag menade [crazy]


   
SvaraCitera

getoveritt:

"Jag fattar inte hur du orkar trycka i dig så mycket, är du hungrig eller varför trycker du i dig så mycket?"

Ditt svar: Jag vill bli tjock. Kollar på film nu sluta tjata.
Alternativt: Ligga?

Nämen, låt honom inte köra med dig. På vilket sätt du ska visa att det inte är ok är ju däremot fantastiskt svårt att lista ut 😮


   
SvaraCitera

getoveritt:

Blir så himla trött på det. Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig någon.. är trött på detta.

gå ner i vikt och köp snyggare kläder[blush] det han försöker säga men inte vågar[blush]


   
SvaraCitera

Du äter precis så mycket du vill äta och du har på dig precis det du vill ha på dig. Om han inte gillar det så får han dra åt helvete. Det är inte svårare än så.

Och det skadar inte att säga det till honom heller.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

gå ner i vikt och köp snyggare kläder[blush] det han försöker säga men inte vågar[blush]

du är satans gåva till lättpåverkade småtjejer [cry]


   
SvaraCitera