Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän sårar mig ibland..


isola:

du är satans gåva till lättpåverkade småtjejer [cry]

vaaaah : s jag måste ju bara agera tolk så hon fattar vad han menar[no-no] om ens pojkvän undrar varför man äter så mycket, så är det ett sätt för honom att säga typ "jag tycker du börjar bli fet, du borde banta". men det kan man ju inte säga rakt ut så han försöker väl lägga fram det lite försiktigt bara[no-no][blush]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

det kan man ju inte säga rakt ut så han försöker väl lägga fram det lite försiktigt bara[no-no]

aw, en sådan fin pojkvän


   
SvaraCitera

tjena bruden 😛 du äter o har på dej vad du vill och tala om det tydligt för honom. Jag förstår att det e jobbigt om han håller på så och om han inte slutat när du sagt åt han så fungerar inte ett förhållande så. ett förhållande ska handla om kärlek göra varandra at må bra o vara glada ihop inte ska du behöva vara ledsen. SÄJ TILL HONOM VAD DU KÄNNER i ett förhållande e kommunikation viktigt även om de jobbigt ibland! <3


   
SvaraCitera

Har du pratat med honom om det? Om han inte kan läsa tankar är det faktiskt rätt svårt för honom att förstå att han sårar dig.

Jag har ett jättebra förslag; nästa gång han säger något sådant - säg till honom att du inte vill höra sådant och att du blir sårad av det.


   
SvaraCitera

isola:

aw, en sådan fin pojkvän

är väl bara bra att han försöker vara öppen med vad han tycker[no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Säg åt honom att han inte ska säga så. Korkad pojkvän.

Att ha åsikter är väl ändå till en viss grad rimligt? Man kan inte sluta ha åsikter bara för att man är ihop med någon.


   
SvaraCitera

Buddah:

Att ha åsikter är väl ändå till en viss grad rimligt? Man kan inte sluta ha åsikter bara för att man är ihop med någon.

Det handlar ju inte om det. Det är ju hur man framställer dem, eller att man yppar dem övht. Vad för konstruktivt gör det liksom?


   
SvaraCitera

isola:

Det är ju hur man framställer dem

Äsch, alla är så jävla känsliga. Man kan inte ha åsikter om någonting.


   
SvaraCitera

Buddah:

Äsch, alla är så jävla känsliga. Man kan inte ha åsikter om någonting.

Klart att man kan ha åsikter, men är man över fem år så bör man kunna avgöra vad man säger och inte.


   
SvaraCitera

isola:

Klart att man kan ha åsikter, men är man över fem år så bör man kunna avgöra vad man säger och inte.

Alla reagerar olika, allt kan man inte förutsäga.


   
SvaraCitera

Buddah:

Alla reagerar olika, allt kan man inte förutsäga.

Då är man ju dum om man tror att förolämpningar ska uppfattas bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du ska tala om för honom att han faktiskt kan uttrycka sig på ett annat sätt än sådär rakt ut och inte vara så negativ. Tycker inte att det är fel om han påpekar och tycker saker i ett förhållande, men han gör det på helt fel sätt och blir bara trakasserande. Han har ingen rätt att trycka ner dig, och du vinner allting på att tala om hur du känner. Du ska inte försöka ändra på allt utefter vad han tycker och tänker, tappa inte självförtroendet och var som du vill vara!


   
SvaraCitera

isola:

Då är man ju dum om man tror att förolämpningar ska uppfattas bra.

"Hur orkar du trycka i dig så mycket?" - Ser inte jag som en förolämpning. Möjligen att håna någon för klädseln.


   
SvaraCitera

Buddah:

"Hur orkar du trycka i dig så mycket?" - Ser inte jag som en förolämpning. Möjligen att håna någon för klädseln.

Precis. Men maten också, varför ens kommentera det liksom. Korkat.


   
SvaraCitera

isola:

Precis. Men maten också, varför ens kommentera det liksom. Korkat.

Är väl ingen pik? Mer ett undrande/konstaterande. Inte helt ovanligt att folk säger till kompisar heller.

Eller skall man trampa på tå när det gället mat och tjejer för att ni har en ätstörningsgen som kan blomma ut när som helst? ;d


   
SvaraCitera