Aviseringar
Rensa alla

min pojkvän slår mig


Ämnesstartare

Jag ska försöka ta den korta versionen på det hela. Jag är en tjej på 17 år. Jag och min kille har varit tillsammans i lite mer än 1 år. Han är också lika gammal som jag och vi går på samma skola. Jag älskar han över allt annat, vi har ofta jätte kul och mysigt tillsammans. men vi bråkar, väldigt mycket. Det kan handla om smågrejer som att jag bara vägrar göra som han säger, så slår han mig. Första gången det hände var efter att vi hade varit tillsammans i 3 månader. Han tog strypgrepp på mig och gav mig en lavett i ansiktet. och sedan har det bara fortsatt. jag blev livrädd och chockad och han också. han bad såklart om förlåtelse och lovade att han aldrig skulle göra om det. men det upprepades och blev bara värre, och tillslut blev det en vana. nu slår han mig varje gång vi bråkar med knytnävsslag i magen, i mina revben, sparkar på mig, stryper mig och spottar på mig. Och jag vet att jag inte borde stanna hos han för jag vet att jag inte förtjänar att bli behandlat så. Jag har såklart försökt göra slut ett antal gånger. men då hotar han med att ta sitt liv. och det är det sista jag vill. jag älskar han men vet att han aldrig kommer sluta slå mig oavsett vad han säger. jag har även pratat med kuratorn om detta och hon tyckte jag borde polisanmäla det.

vad ska jag göra?
vettiga svar och råd tack.


   
Citera

Polisanmäl han.


   
SvaraCitera

Anmäl svinet
inte ok någonstans att slå någon och intala dig inte att du ska behöva stå ut med det

Han kommer troligen inte ta sitt liv, det är för att ge dig dåligt samvete


   
SvaraCitera

Lyssna på mig, gör slut. Lovar att det är det enda rätta i situationen. Fortast möjligast, innan det blir för sent. 


   
SvaraCitera

Att han ska ta sitt liv tror jag är skitsnack, det hotar han bara med för att du ska stanna. 

Eftersom att han begår misshandel mot dig så tycker jag du ska polisanmäla han. Eller lämna han på direkten! Så ska man fan inte ha det i ett förhållande!!.

Alternativt är att du tar ett riktigt allvarligt snack med han om det igen och då säger du att om han inte slutar så är det över på riktigt. Du blir ju inte direkt rättvist behandlad.

Något jag har lärt mig under mina år är att man alltid ska slå tillbaka, dock om det passar i alla situationer vet jag däremot inte. 


   
SvaraCitera

Umare och deras svartvita åsikter Rullar ögonen om han hotar med självmord så säg åt honom att det bara skulle drabba honom själv och att om han någonsin slår dig igen så kommer du polisanmäla honom. Få honom att ta tag i sina problem istället. Vi känner inte honom, kanske är han en av de 0.3% av män som är våldsbejakande galningar, isåfall; gör ditt bästa att dra dig ur, det handlar om ditt fysiska och psykiska välmående här, och er relation låter ärligt talat inte som att den går att rädda, eller är värd att rädda.


   
SvaraCitera

Värst vad det vart många som skriver han istället för honom... Fast irrelevant värre..

Tycker som dom andra här, ingen ska bli skadad. Att agera slagpåse för hans aggressioner är inget bra. Han behöver hjälp om det är som beskrivits, Det är inga handlingar som man gör bara för att man bråkar. Han känner troligtvis stor press och kan inte hantera sig när det gäller liknande situationer, ilska är ofta en svårhanterlig situation och därför tar han till med fysiska angrepp. Återigen så ska du inte tåla detta. Och det kommer troligtvis inte att bli bättre av sig självt tyvärr.
   Vad som kan få bägges situation bättre är om du faktiskt tar avstånd ifrån honom samt berättar noggrant hur det liggertill för polisman, målsman, kurator...

Om han "försvarar" sig med att skada sig själv om du ej finns där för honom så är det inte bra av dig att faktiskt stanna. Men du/ni bör verkligen se till att han får hjälp med sin press. Kan verka otrevligt att tänkas ta till sådana åtgärder men det är det inte, för det är för att hjälpa. Därför vore jag att rekommendera att du låter polismyndigheten ta han om detta och verkligen se till att han får hjälp även om det innebär att han blir frihetsberövad under uppsyn. För att han inte ska få skada sigsjälv eller dig/någon annan.

Men det är viktigt att du inte ska behöva ta hand om detta själv, tycker verkligen att du ska ta upp detta hos polisman och att dom måste se till att det blir bra.


   
SvaraCitera

då är han inte din pojkvän


   
SvaraCitera

Han kan omöjligt vara en pojkvän om han behandlar sin flickvän såhär. Jag skulle behandla min som guld (om jag hade någon Gråter). Du måste polisanmäla honom så att det får ett slut!


   
SvaraCitera

Gör slut med honom. Han mår inte bra och det gör ju absolut inte du heller när han slår dig.
Om han verkligen älskar dig så kommer han förstå och förhoppningsvis söka hjälp.
Men håll dig borta från honom så länge och prata med någon som du har förtroende för.
Lycka till! <3


   
SvaraCitera

gör slut, bara bra om han tar livet av sig =)


   
SvaraCitera

Vem vet, du gillar kanske att bli slagen och därför drars du till honom. Om du är smart så gör du bara slut med honom. men som sagt.


   
SvaraCitera
time
 time

Han kommer inte ta livet av sig. Det är något misshandlare ofta säger för att hota dig och göra att du känner dig tvungen att stanna kvar i relationen. Anmäl honom! Inte bara för din egen skull, men för alla andra tjejer som råkar på honom i framtiden. Lycka till Hjärta


   
SvaraCitera