Aviseringar
Rensa alla

Min pojkvän stänger in mig! Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

rogernw:
Ta ett snack med han. Jag själv tror att han är rädd att förlora dig samt att han bara vill ha så mycket tid med sig som möjligt, för att han älskar dig. Han kanske känner att du är mer och mer med kompisar osv och därför väljer bort han. 
Ta ett snack med han och kom på en lösning som båda parter är med på. 

Ja jag tror faktiskt att han är rädd att förlora mig. Han är som sagt några år äldre än mig så han är väl rädd för att killar är min ålder ska "sno" mig ifrån honom. Men som sagt såhär kan han inte bete sig. Han är nog rädd att förlora mig men så som han håller på nu kommer han definitivt att förlora mig.


   
SvaraCitera

nsaj777:

Ja jag tror faktiskt att han är rädd att förlora mig. Han är som sagt några år äldre än mig så han är väl rädd för att killar är min ålder ska "sno" mig ifrån honom. Men som sagt såhär kan han inte bete sig. Han är nog rädd att förlora mig men så som han håller på nu kommer han definitivt att förlora mig.

Bra, du måste därifrån. Detta är ingen frisk människa.

Armagedon:

Det kan väll vara synd om båda? 
Synd om honom, för en sådan person kan inte ha det speciellt lätt med sig själv och därmed inte heller lätt med omvärlden. 
Främst synd om henne som det går ut över på de sätt som hon beskriver. 
Men, nej. Det är inte hennes skyldighet att ordna hjälp åt honom. 

Jag råder ts till att prata med honom om hur hon känner. Och var inte rädd för att dumpa honom! 
Du är värd bättre. 

Ja såklart. Uttryckte mig lite snabbt där. De flesta förövare är det synd om på något vis, men det är lagens och dess eget ansvar att behandla och tänka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:
Känns som jag vet vem du är
hoppas det blir bättre iaf. Ni behöver en paus. Tänk inte att du måste lämna honom, för då finns risken att det känns jobbigare & att du stannar kvar ändå. Tänk att du får gå tillbaka till honom men att det inte är bra för dig just nu.
Ta paus. I bästa fall kommer du antingen över honom eller så har han jobbat med sig själv & slutar vara så hemsk mot dig som han varit. 
Är du kvar nu kommer det ta lång tid innan ni kommer fram till en bättre relation/ett bättre förhållande

lycka till

Som sagt har vi tagit en kortare paus och han skulle ändra sig på så många punkter....det höll i 2 veckor. 


   
SvaraCitera

nsaj777:

Som sagt har vi tagit en kortare paus och han skulle ändra sig på så många punkter....det höll i 2 veckor. 

Okej, då är jag ganska säker på vem du är :/ lr kan ju ha fel, för du är anonym här.. aja, spelar ingen roll.
Du får vara stark. låt inte honom bestämma när er paus ska vara över. Du lider mest av det han gör, även om han lider också, så det är bättre om du går tillbaka till honom när du är redo.


   
SvaraCitera

isola:

Detta är ingen frisk människa.

tkr ngn bör hjälpa hnm. om hon går därifrån finns det fler offer på hans lista
När man är med ngn så kan man göra ngt. man kan ta paus, bygga upp sig sj & sedan om man orkar så kan man försöka få en störd människa att ändra sig lr söka hjälp

hatar tips där principen är "lämna den sjuka"
det är de sjuka som ej ska överges. men jag förstår om man som utsatt inte kan hjälpa men då är det viktigt att man försöker när man frisknat till (om man fortfarande inte är livrädd lr ngt. destruktiva förhållanden kan se olika ut. vissa lever under hot & andra kmr bara ej överens  - värderingar osv)


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå: så det är bättre om du går tillbaka till honom när du är redo.

men nej man går inte tillbaka till en sådan här människa


   
SvaraCitera

isola:

men nej man går inte tillbaka till en sådan här människa

Har jag sagt att man ska gå tbx  & bli gravid lr kyssas lr gulligulla? neej
jag har sagt att när en person är psykiskt störd så behöver den vård inte ngn som spottar på den


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå:

tkr ngn bör hjälpa hnm. om hon går därifrån finns det fler offer på hans lista
När man är med ngn så kan man göra ngt. man kan ta paus, bygga upp sig sj & sedan om man orkar så kan man försöka få en störd människa att ändra sig lr söka hjälp

hatar tips där principen är "lämna den sjuka"
det är de sjuka som ej ska överges. men jag förstår om man som utsatt inte kan hjälpa men då är det viktigt att man försöker när man frisknat till (om man fortfarande inte är livrädd lr ngt. destruktiva förhållanden kan se olika ut. vissa lever under hot & andra kmr bara ej överens  - värderingar osv)

du hr en liten vriden syn på offer och förövare du inte ska försöka få andra att dela


   
SvaraCitera

isola:

du hr en liten vriden syn på offer och förövare du inte ska försöka få andra att dela

Nej, har ej det
sjuka människor är farliga & blir farligare när man inte hjälper dem. offret ska ej hjälpa men det är viktigt att söka hjälp eller försöka få förövaren att fatta hur allvarligt och viktigt det är.

Det är som att ngn ska mörd amin mamma & jag inte ska anmäla. det är en annan sak om itt liv är i fara om jag anmäler. om det handlar om ngn störd djävla liga, som på film.
Det här är ett destruktivt förhållande.

Killen är idiotiskt för at than har kontrollbehov
HAN LIDER OCKSÅ AV DET
och behöver hjälp.

vill ej bli irriterad på dig men stör mig nu på att du sitter & påstår att en "psykopat" (ngn som beter sig psykopatiskt) inte behöver hjälp.


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå:

Nej, har ej det
sjuka människor är farliga & blir farligare när man inte hjälper dem. offret ska ej hjälpa men det är viktigt att söka hjälp eller försöka få förövaren att fatta hur allvarligt och viktigt det är.

Det är som att ngn ska mörd amin mamma & jag inte ska anmäla. det är en annan sak om itt liv är i fara om jag anmäler. om det handlar om ngn störd djävla liga, som på film.
Det här är ett destruktivt förhållande.

Killen är idiotiskt för at than har kontrollbehov
HAN LIDER OCKSÅ AV DET
och behöver hjälp.

vill ej bli irriterad på dig men stör mig nu på att du sitter & påstår att en "psykopat" (ngn som beter sig psykopatiskt) inte behöver hjälp.

Att anmäla är inte detsamma som att stanna kvar hos och hjälpa. Förövare behöver som sagt hjälp, men utöver en anmälan när de utsatt en ska man inte göra mer. Även om man så vore psykolog då man är för nära och är den som blivit utsatt. Man kan inte ta på sig andras sjuka beteende och måste ta sig därifrån.


   
SvaraCitera

nsaj777
Vill bara tillägga att jag trivs väldigt bra med denna killen, 

tråkigt att säga men det här skadar offret mer än förövaren ngnsin kan skada offret

sadsadsad


   
SvaraCitera

nsaj777:

Ja jag tror faktiskt att han är rädd att förlora mig. Han är som sagt några år äldre än mig så han är väl rädd för att killar är min ålder ska "sno" mig ifrån honom. Men som sagt såhär kan han inte bete sig. Han är nog rädd att förlora mig men så som han håller på nu kommer han definitivt att förlora mig.

Precis!.
Nä, å andra sidan så bör han inte bete sig så då heller. Men ta ett snack med han och se om det går att få till något ni båda är nöjda med. 


   
SvaraCitera

isola: Att anmäla är inte detsamma som att stanna kvar hos och hjälpa.

kan du snälla visa mig var jag skrev att man ska stanna kvar & hjälpa
lr nej, du behöver inte kolla, jag vet att jag inte skrivit det. Och om det är det du hakat upp dig på så finns det ej & du kan släppa det. 

isola: Förövare behöver som sagt hjälp,

ja och där ska det vara punkt

isola: Man kan inte ta på sig andras sjuka beteende och måste ta sig därifrån.

Det handlar inte om att ta på sig ngt
har man sett det så bör man kunna göra ngt om man kan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:

Okej, då är jag ganska säker på vem du är :/ lr kan ju ha fel, för du är anonym här.. aja, spelar ingen roll.
Du får vara stark. låt inte honom bestämma när er paus ska vara över. Du lider mest av det han gör, även om han lider också, så det är bättre om du går tillbaka till honom när du är redo.

Okej nu blev jag lite nyfiken på vem du är.. men hur ska han kunna jobba på detta? Känns som att ifall vi skulle vara ifrån varandra ett tag så känns det inte precis som att han skulle börja jobba på att ändra sitt beteende. Och när jag pratar med honom om detta så säger han "du har också sårat mig, du har också sagt saker". Men hallå jag blir irriterad å detta som Fan och när bägaren har runnit över så kan inte jag hantera saker som kommer ur min mun.


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå: När man är med ngn så kan man göra ngt.

tjabbatjenahallå: det är de sjuka som ej ska överges.

tjabbatjenahallå: då är det viktigt att man försöker när man frisknat till (

Etc. Att ens nämna att hon ska gå tillbaka till honom när det känns bättre etc är också i klass med detta. Syftar du på att man endast ska anmäla så ska du ju skriva det och inte på detta sätt.


   
SvaraCitera