Aviseringar
Rensa alla

Min polares syrra skär sig oxå


Ämnesstartare

Mange91:

så ni andra kan sluta upp med att skriva sådant ni gör ni vet inte hur det e att skära sig eller?

Jag tänker aldig få någon förståelse för det. Att lägga fokus på att någon gör det är bara onödigt, man ska lägga fokus på hur folk mår, inte ge dem uppmärksamhet för att de skär dig.

Dra med henne till en psykolog, och då menar jag verkligen tvinga henne. Inget blir bättre av att man dansar runt folk som mår dåligt. Och när du ändå är där borde du söka hjälp med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Dan_the_ironman

jag går redan hos en och har försökt att tvinga hon till en men hon vill inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mange91:

jag går redan hos en och har försökt att tvinga hon till en men hon vill inte

Då har du inte gjort rätt, var påstridig.

Din visningsbild visar ganska mycket vad felet med de som skär sig är. De måste få uppmärksamhet för att de mår dåligt och tillslut blir deras skärande en del av deras självbild.

Det handlar lite om att växa, både du och hon borde förstå att ni faktiskt gör ett val, ni gör ett val att inte ta tag i era problem utan bara gräva ner er i självömkan. Jag vet alldeles för väl vad självömkan gör med folk. Väx upp och ta ansvar för ditt liv, ingen annan kommer göra det åt dig.

Det är tufft att ta tag i sitt liv, men från dag ett man helhjärtat går in i det är det fortfarande mindre jobbigt än att gå runt och försöka övertyga andra och sig själv hur dåligt man mår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mange91:

Dan_the_ironman

jo jag vet men hur kan man göra den när min tjej gjorde sut och mor och far gick bor i en olyck på samma dag [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mange91:

o jag vet men hur kan man göra den när min tjej gjorde sut och mor och far gick bor i en olyck på samma dag [confused]

Sluta älta. Det blir inte bättre för det. Sök hjälp ist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Sluta älta. Det blir inte bättre för det. Sök hjälp ist.

jag söker hjälp ska du veta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mange91:

jo jag vet men hur kan man göra den när min tjej gjorde sut och mor och far gick bor i en olyck på samma dag

Man går vidare, du går inte igenom något unikt, det finns folk som har gått igenom ännu värre saker men ändå lyckas kravla sig upp igen.

Som sagt, du måste ta tag i det. Om det känns hur svårt som helst så kan du lägga in dig i psyk några veckor tills du samlat dig lite. Livet är för kort för att gräva ner sig i skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa men in ska veta att hon är inte så gammal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mange91:

a men in ska veta att hon är inte så gammal

Säg till hennes föräldrar att tvinga dit henne annars ringer du socialen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Säg till hennes föräldrar att tvinga dit henne annars ringer du socialen

har gjort det många gånger och socialen har satt henne i foster familj och hon gör det ändån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obvious trolling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med tanke på att du skriver "oxå" (vilket av erfarenhet translerar till 'också') blir jag nyfiken på vem som gjorde det först? [blush] du eller din polare


   
SvaraCitera
ickus

Fingerprints:

Lugn i bussen

Slumptard:

Vilket påhopp!Ska gå och gråta i ett hörn nu.

Men va, kan ni inte fatta allvaret i detta?

Mange91:

har gjort det många gånger och socialen har satt henne i foster familj och hon gör det ändån

Det enda du kan göra är att berätta för henne föräldrar och stötta henne. Försök prata med henne. Och du? Byt visningsbild... Den kan trigga andra som har samma problem. Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

med tanke på att du skriver "oxå" (vilket av erfarenhet translerar till 'också') blir jag nyfiken på vem som gjorde det först? du eller din polare

det var jag jag e ju 21 och hon är yngre än mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa får väl gå ut och stoppar henne nu för hennes mor ringde och sa att hon skulle göra det


   
SvaraCitera