Aviseringar
Rensa alla

Min Puch montana startar men går ojämnt.


Ämnesstartare

Tjennare, har en puch montana, felet är att den inte går jämnt, den går framåt men den går inte som den ska. vet du vad det skulle kunna vara , kan det vara kondens i tanken eller får den ingen luft? tacksam för svar.

Mvh
Patrik.


   
Citera
Ämnesetiketter

Har den en sådan där ventil du kan ställa in hur mycket luft som blandas i förgasaren?


   
SvaraCitera

Som sagt har du ställbart så prova ration så att säga


   
SvaraCitera

Skräp i förgasaren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag ta loss förgasaren som rengöra den då? det kan vara värt ett försök


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och ja jag har ställbart munstycke, men jag har redan prövat och mixtra lite med den men jag tycker inte det hjälper något vidare.


   
SvaraCitera

Ja det lär ju va nåt med förgasaren så det är väl lika bra att plocka ur den och undersöka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det kan inte vara tändstiftet eller? efter som de inte smäller varje gång.


   
SvaraCitera

Kan vara en loppa på tändstiftet; dvs skit. Plocka ut och gör rent alternativt byt den.

Paddy:

det kan inte vara tändstiftet eller? efter som de inte smäller varje gång.

Är nog tändstiftet ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byt stift och eventuellt tändspole så har du det gjort. Inga jättedyra grejor. Sen kan du börja fundera om den fortfarande går dåligt.

Se till att du väljer rätt stift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så nu har jag bytt tändstiftet, och den startade och gick som den skulle, men helt plötsligt så går det inte att starta, kolven rör sig inte, kicken tar ingenting och den går inte häller att rulla igång, vad fan kan det vara nu ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är riktigt knasigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paddy:

så nu har jag bytt tändstiftet, och den startade och gick som den skulle, men helt plötsligt så går det inte att starta, kolven rör sig inte, kicken tar ingenting och den går inte häller att rulla igång, vad fan kan det vara nu ?

den har skurit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade du tvåtaktsolja i bensinen? Den har antingen värmenypt eller skurit ihop helt å hållet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur menar du med värme nypt, och fresten så rör kolven på sig när växel ligger i.


   
SvaraCitera