Aviseringar
Rensa alla

Min pung dödar mig


Ämnesstartare

Har rakat pungen för första gången. Kliar och sticker så jag inte kan gå. Har inte kunnat träna på tre dagar. Känns som någon tagit fram brännässlor och sandpapper och gnuggat femhundratrettiogånger på pungen. Skriker av smärta på nätterna och känner mig svimfärdig på dagarna.

Pungen har demonstrerat. Det gillar inte hyveln.

Hur gör ni för att slippa smärtan killar? Är i stort behov av hjälp! Har inte råd med någon kräm.[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

Du måste gjort något jävligt fel, och nej, jag ber dig INTE gå in detaljerat hur du gjorde det.


   
SvaraCitera

Använd rikligt med raklödder, raka medhårs och raka ofta. Första gången är den värsta men när du rakat i ett par dagar så känns det inte längre. Låt det inte vara i alla fall, för då kommer det klia och sticka fram till att det växt ut ordentligt igen - och det är ett rent helvete. [smile]


   
SvaraCitera

hejsanhoppsan23:

Pungen har demonstrerat. Det gillar inte hyveln.

Då struntar du i och raka sen när det växt ut lite hår igen, den bästa smärtlindringen. [y]


   
SvaraCitera

Ignorant:

Du måste gjort något jävligt fel


   
SvaraCitera

Döda den först.[badgrin]


   
SvaraCitera

Sköter min intimhygien. Fast sånt där kan hända även om man sköter den.Om det bara är så att det kliar så är det förmodligen mest för att huden inte är van. Det går över efter typ en veckas rakande. Det kan ju också vara så att du får inflammerade hårsäckar, utifall att du utöver kliandet har röda prickar. Då kan alkohol hjälpa, fast jag vet egentligen inte hur bra det är att hälla sprit på pungen med tanke på slemhinnorna och så :s

Vet i alla fall att rakbalsam hjälper mot kliandet, lycka till mannen [blush]


   
SvaraCitera

[badgrin]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Då kan alkohol hjälpa, fast jag vet egentligen inte hur bra det är att hälla sprit på pungen med tanke på slemhinnorna och så :s

Been there, done that, bad idea. [sad]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Been there, done that, bad idea. [sad]

Det svider i hårsäckarna (som fan) men förhindrar inflammationer! [no-no] Gjorde det ett tag förr, men lät bli sen med tanke på slemhinnor och sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för tipsen! Har smörjt med röd barnstjärts-kräm i massor men det hjälper inte. Är så svårt att ansa bort djungeln medsols, går så lätt bort motsols men antar att jag får ta i bättre.[tard]

Jag får lita på era ord då och fortsättta varje dag, växer ju som ogräs. Men ska man ligga får man lida pin.[badgrin]

Tänk att det är sådan pain alltså, märks ju inte om man rakar håret liksom.


   
SvaraCitera

hejsanhoppsan23:

Hur gör ni för att slippa smärtan killar?

Du borde tänkt på hur du gör ditt så kallade ''upplägg'' innan du genomförde de, klantarsel. tvätta dig noga nästa gång innan och skölj in dig med tvål. Och använd inte en ''engångsrakhyvel''.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Vet i alla fall att rakbalsam hjälper mot kliandet, lycka till mannen

Tack. Går det att köpa i krämhyllan på Maxi eller är det internet som gäller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Du borde tänkt på hur du gör ditt så kallade ''upplägg'' innan du genomförde de, klantarsel. tvätta dig noga nästa gång innan och skölj in dig med tvål. Och använd inte en ''engångsrakhyvel''.

Varför inte engångshyvel? [shake] Hur rik tror du jag är?!


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

Och använd inte en ''engångsrakhyvel''.

Jo, dessa är bäst. Då de är helt nya.
Använd mycket raklödder och smörj in efteråt.


   
SvaraCitera