Aviseringar
Rensa alla

Min resa genom Sverige, följ den här!


Haha skoj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortsätt skriva, Adam! Skit i vad folk tycker jag längtar efter fortsättningen. Kanske skulle man själv skriva dagbok om när jag reser runt i Stockholms förorter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm:

Kanske för att Södertälje ligger i Stockholms län. De är ju i princip våra kusiner. Sjukt att din kompis fick hämta sin pizza själv dock.

Vansinne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Det som är sjukt är först och främst att du är så otroligt stolt över att vara stockholmare så att du skriver om det överallt men att du inte förstår att det faktiskt inte är någon som bryr sig. Du pratar om det som om du kommer från månen och nu är det ju ändå så att det bor ett par miljoner i Stockholm. Du är inget speciellt och det är inget man intresserar sig för, du kommer ju trots allt från det vanligaste stället i Sverige. Naturligtvis blir det sen också ännu sjukare när du också gör en tråd som helt går ut på att du som egenskap av en stockholmare ska resa runt i Sverige och berätta om det. Jag tror det är väldigt få som överhuvudtaget bryr sig om vad en random stockholmare på ungdomar.se tycker om saker och ting och dessutom väldigt få som är särskilt intresserade av halvkassa analyser över några småstäder i Sverige.

Du som person är verkligen inte intressant och det du gör är inte intressant. Två misslyckade intressepoäng av två möjliga.

Återigen, i detta inlägg känner man tydligt hur avundsjukan flödar.. Du behöver inte skämmas, det finns plats i huvudstaden för dig också min vän, jag ser ju på avataren hur trogen du är som svensk, varför inte fullgöra uppdraget och flytta till Stockholm också? Självklart kan du aldrig bli en del av samhället vi har i Stockholm, men dina ungar kommer att bli! Vill du inte dem det bästa i livet?

Stockholm:

Kanske för att Södertälje ligger i Stockholms län. De är ju i princip våra kusiner. Sjukt att din kompis fick hämta sin pizza själv dock.

Känns som om de jävlades med oss som sagt. 🙁

Geigerzähler:
Aldrig ätit på en pizzeria eller ens lämnat Stockholm, har du varit Fritzlad fram tills nu?

Fritzlad? Varför skulle man vilja lämna Stockholm som är en sådan underbar stad med fri vilja?

Stekaren: Fortsätt skriva, Adam!

Skönt med lite stöd åtminstone! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

09/12/2013

Det är måndag igen och framför er har ni ännu en vecka av arbete eller plugg att ta er igenom, lyckligtvis har jag och Erik tagit några månader semester för att kunna göra denna resan inom Sveriges rikes gränser och förse er med intressanta fakta.

Idag befinner vi oss i Nyköping, en stad som kryllar utav pizzerior och gatukök av mer det smutsiga slaget. Här finner vi även 2 kyrkor i stadens centrum, båda byggda på 1200-talet. Cirka 7 km från centrum finner vi Stockholm Skavsta flygplats, här har flygbolaget Ryanair sin nordiska bas. Mycket lustigt att denna flygplats ligger så långt som 10 mil från Stockholm tycker jag.. Under listan för avgångar finner vi kända platser i Europa som Hamburg, Riga & London.

Av det vi hittills har sett så verkar befolkningen här något inåtvända, det vill säga rent av socialt inkompetenta.. Erik bad om att få låna 35kr av en kvinna i medelåldern till parkeringsplats, och det fick han såklart inte.. Detta är ett klart exempel på hur Stockholm är så mycket bättre i dessa typer av situationer..

Jag tror vi har sammanfattat staden ganska bra nu, mycket mer finns inte att skriva om skitstället.

Nästa stopp: Norrköping 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam: Känns som om de jävlades med oss som sagt. 🙁

Skulle ju kunna vara så. Du får dem dåligt omdöme på rejta.se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norrköping har jag för mig är en god stad. Men vi får ´la se hur du resecerar staden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

11/12/2013

Det är onsdag, lillördag. I en stad som Norrköping där befolkningen på en viss nivå talar lika efterblivet som britterna, är det inte mer än rätt att besöka systembolaget såhär dags i veckan. Utanför entrén står vi i skrivande stund och väntar på att de skall öppna upp för oss, man kan tycka att systemet i en sådan här dyster stad borde ha öppet dygnet runt, men icke!

I och med att vi kom hit så sent igår kväll att vi inte hann boka hotell så sov vi i bilen inatt, ganska kallt om man säger så, men vafan.. Vi är från Stockholm liksom, starka människor.

Här i staden har de jättekonstiga tåg som går på räls mitt i staden! Och ej heller verkar det effektivt, för jävlar vad långsamt det verkar gå, som stockholmare springer man för fan ikapp! Kan vara värt att poängtera att jag är medveten om att vi har liknade typer av tåg hemma, men här går de verkligen i snigelfart!

Om vi skall diskutera vädret kanske, det är plusgrader och man börjar känna att vi tar oss söder ut, vilket är väldigt positivt! 🙂

Kanske återkommer med en längre recension av staden senare, nu blir det alkohol! Om inte så är nästa stopp: Söderköping

 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Det som är sjukt är först och främst att du är så otroligt stolt över att vara stockholmare så att du skriver om det överallt men att du inte förstår att det faktiskt inte är någon som bryr sig. Du pratar om det som om du kommer från månen och nu är det ju ändå så att det bor ett par miljoner i Stockholm. Du är inget speciellt och det är inget man intresserar sig för, du kommer ju trots allt från det vanligaste stället i Sverige. Naturligtvis blir det sen också ännu sjukare när du också gör en tråd som helt går ut på att du som egenskap av en stockholmare ska resa runt i Sverige och berätta om det. Jag tror det är väldigt få som överhuvudtaget bryr sig om vad en random stockholmare på ungdomar.se tycker om saker och ting och dessutom väldigt få som är särskilt intresserade av halvkassa analyser över några småstäder i Sverige.

Du som person är verkligen inte intressant och det du gör är inte intressant. Två misslyckade intressepoäng av två möjliga.

jag bryr mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam: Fritzlad? Varför skulle man vilja lämna Stockholm som är en sådan underbar stad med fri vilja?

För att det är en jävla skitstad men är mest nyfiken över hur det kommer sig att du ALDRIG ätit på en pizzeria? ALDRIG!? Du måste vara ett troll eller fritzlad. Har du aldrig köpt dig en bakispizza? Eller en "jag-är-för-lat-för-att-laga-mat"-pizza? HAR DU ALDRIG VARIT SJUK OCH TRÖTT OCH INTE ORKAT LAGA MAT!?

Fan, kom just på att du kanske bara har beställt hem innan... Men det är ändå konstigt. NÅGON GÅNG har man ätit på en pizzeria om man bor i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

För att det är en jävla skitstad men är mest nyfiken över hur det kommer sig att du ALDRIG ätit på en pizzeria? ALDRIG!? Du måste vara ett troll eller fritzlad. Har du aldrig köpt dig en bakispizza? Eller en "jag-är-för-lat-för-att-laga-mat"-pizza? HAR DU ALDRIG VARIT SJUK OCH TRÖTT OCH INTE ORKAT LAGA MAT!?

Fan, kom just på att du kanske bara har beställt hem innan... Men det är ändå konstigt. NÅGON GÅNG har man ätit på en pizzeria om man bor i Sverige.

Jag har ätit pizza på italienska restauranger.. Men Inte pizza som i gatukök eller "Pizzerior", nej. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Updateringen om Söderköping kommer någon gång under helgen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam: Jag har ätit pizza på italienska restauranger.. Men Inte pizza som i gatukök eller "Pizzerior", nej. 🙂

Hur kommer det sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:
Updateringen om Söderköping kommer någon gång under helgen!

Ser fram emot den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Hur kommer det sig?

Det är inget vi gör i min umgängeskrets liksom, känns som om det är underklassen som hänger på sådana sunkiga ställen mest.

15/12/2013

Under helgen har vi befunnit oss i Söderköping och dess närområden. Genom denna stad rinner göta kanal, detta vattendrag eller vad man ska kalla som vi har hört så mycket om kände vi givetvis tvingade att skåda, men inte fan blev vi särskilt imponerade.. En tunn jävla flod helt utan vare sig trafik som privata båtar eller fartyg, sådana flodar har vi i Stockholm också!

Vi bokade julbord på Söderköpings Brunn till lördagen, ganska trist byggnad med ännu tristare kunder, och för att inte tala om maten, Erik har haft ont i magen och skitit flytande avföring hela dagen.. :/ Nej.. Denna stad har inte levererat något annat än rent skit för att tala rent jävla klarspråk. Vi är mycket inställda på att ta oss vidare söderut imorgon bitti! Vi har tänkt oss att åka en längre bit, men vi håller samma kurs neråt ostkusten tycker jag.

Nästa stopp: Västervik


   
SvaraCitera