Aviseringar
Rensa alla

Min senaste uppenbarelse


Ämnesstartare

Jag fick en uppenbarelse här om dagen när jag vaknade på morgonen;

Det känns som man har hela universum i hjärnan när man sover.
Vem är med mig?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det känns som att mitt känsloliv är större än universum.


   
SvaraCitera

Näää, trots att jag älskar astronomi så kan människan tyvärr bara tänka i 5 dimensioner, eller 4. Beroende hur man börjar. Det är så frustrerande, jag blir knäpp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajskorv:

Näää, trots att jag älskar astronomi så kan människan tyvärr bara tänka i 5 dimensioner, eller 4. Beroende hur man börjar. Det är så frustrerande, jag blir knäpp.

Vadå, så man kan inte ha universum för att vi inte kan tänka i fler än 5 dimensioner? Då borde vi inte kunna finnas på jorden av samma orsak.
De 10 (11?) dimensionerna finns överallt, vare sig vi kan föreställa oss det eller ej.


   
SvaraCitera

Tornapart:

De 10 (11?) dimensionerna finns överallt, vare sig vi kan föreställa oss det eller ej.

Ja, och får du inte psykbryt av att tänka på det?


   
SvaraCitera

En av dom mest spännande sakerna med universum är att vi aldrig kommer att fatta hur spännande den är, vi kommer aldrig kunna ha hela universum i våra tankar, vi kommer aldrig att kunna förstå oss på avståndet till månen, detta är en av dom anledningarna att man vill förstå sig på universum, och alla som tror att dom förstår sig på den, förstår sig inte på den.


   
SvaraCitera

coolt

jag vill också få en ubbenbarelse, cill få en om vad jag ska göra med livet. jag vill få ett kall


   
SvaraCitera

det känns mer som att man har hjärnan i universum tkr jag

JoElite:

detta är en av dom anledningarna att man vill förstå sig på universum, och alla som tror att dom förstår sig på den, förstår sig inte på den.

en del kan man väl förstå [crazy]


   
SvaraCitera

enni:

en del kan man väl förstå [crazy]

om du förstår dig själv så, vi är ju alla en del av universum 😉


   
SvaraCitera

Är ej med då det skulle bli alldeles för komplicerat om vi någon gång skulle vilja sova samtidigt.


   
SvaraCitera