Aviseringar
Rensa alla

min stammning begränsar min talförmåga


Ämnesstartare

som rubriken lyder så min stammning är komplicerad  att jag måste hosta varje gång för att få fram ord eller starta en mening o de kan leda till att folk undrar vad jag gör  för dem som inte fattar hur stammning funkar o de är drf jag inte gillar att tala utot de är därför jag är tyst o ee är drf denna saken försämrar mitt ajälvförtoende o allting jag vet inte om ni förstår men jag ville ba skriva av mig o få mina känslor! jag hoppas jag hittar nån dag en tjej detta är väldigt svårt för mig att prata om : ,(


   
Citera
Ämnesetiketter
Haien

Går det inte att träna bort stamning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Går det inte att träna bort stamning?

de går men de är trligt få som kan göra de o nu har jag avslutat hos min logoped hon sa att jag behöver ingen hjälp mer tycker ändå de är jobbigt jag kämpas ju med detta varjedag resten av mitt liv


   
SvaraCitera
Haien

IIGonnaKillYou99:

de går men de är trligt få som kan göra de o nu har jag avslutat hos min logoped hon sa att jag behöver ingen hjälp mer tycker ändå de är jobbigt jag kämpas ju med detta varjedag resten av mitt liv

Okej, synd. Du kanske kan börja på stavningsträning i.st.?


   
SvaraCitera

Haien:

Okej, synd. Du kanske kan börja på stavningsträning i.st.?

Vad har det med stamning att göra?

Ont funderat att prata med en skolkurator eller något om det? Kan tänka mig att det lätt blir så att om man går omkring och är nervös inför att stamma så är risken stor att man gör det, då då kan det vara skönt att få prata med någon och kanske få verktyg att använda i situationer när man är extra nervös inför att stamma?


   
SvaraCitera
Haien

Blivande_japan:

Vad har det med stamning att göra?

Han hade ju slutat gå till sin logoped, så då har han ju lite exyra tid till att göra något annat, vettigt.


   
SvaraCitera

Du kan inte öva på att prata för dig själv utan att stamma när du är ensam eller öva på att stamma mindre när du pratar när du pratar med någon du känner väl och känner dig trygg med?


   
SvaraCitera

Haien:

Han hade ju slutat gå till sin logoped, så då har han ju lite exyra tid till att göra något annat, vettigt.

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

min kompis brorsa hade väldigt stark stamning o han har inte alls lika mkt nu för tiden, förut tog en mening dubbelt så lång tid som för ickestammare o då va de lite jobbigt samtidigt som man tog sig tiden att lyssna klart va han ville säga, antar att hans självförtroende blivit starkare o att han skiter i va folk tycker, ja tycker du ska kämpa på o inte ge upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att höra sin egen röst medan man pratar kan hjälpa med stamningen.. Har ingen aning om det stämmer, det är bara något jag har hört nånstans. Men det bör väl logopederna ha koll på. Inte kan jag sitta här med svaret på hur man botar stamning, det känns för otroligt. Hur som helst, ville jag iaf skriva det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså typ ha hörlurar som man hör sin egen röst i...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moongoose :
Har hört att höra sin egen röst medan man pratar kan hjälpa med stamningen.. Har ingen aning om det stämmer, det är bara något jag har hört nånstans. Men det bör väl logopederna ha koll på. Inte kan jag sitta här med svaret på hur man botar stamning, det känns för otroligt. Hur som helst, ville jag iaf skriva det. 

ja jag har haft det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orup stammar men det har ju gått "hyfsat" för honom både vad beträffar tjejer och framgång som popartist och som text- och kompositör och låtskrivare åt andra artister. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99: ja jag har haft det

Ah se där!

Hur funkade det? Blev det bättre på nåt sätt


   
SvaraCitera