Aviseringar
Rensa alla

Min Stationära dator vill inte starta..


Ämnesstartare

Tjena!
Jag har en data som inte vill starta nu. Jag märkte för ca 1 månad sen att den började ta lång tid på sig innan den reagerade när jag klickade på on/off knappen och det blev bara längre tid efter varje dag.
För en vecka sen ungefär så var den helt död i 2 dagar och då öppnade jag den och kollade lite i den efter sladdar som satt löst, men jag hittade inget. Sen startade den efter ett tag igen. Nu är den helt död igen och det har den vart hela veckan och som sist kollade jag i den efter lösa sladdar. Men denna gången bytte jag batteriet också, fast den startar fortfarande inte..
Vad ska jag göra?


   
Citera

hur fan ska vi spontant veta det?
känns som att det glappar ngnstans men är ju svårt att veta då jag aldrig träffat din dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att det är glapp eftersom att datan aldrig stängts av randomly när jag hållt på att spela..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aworoy:

Men denna gången bytte jag batteriet också, fast den startar fortfarande inte

Det brukar inte hjälpa alls, då batteriet inte behövs för att datorn skall starta.

Aworoy:

Vad ska jag göra?

Om datorn inte startar alls, och alla kablar sitter som de skall så är det antingen nätaggregatet eller moderkortet som är kaputt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lampan därfram blinkar också glömde notera det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aworoy:

Lampan därfram blinkar också glömde notera det..

Verkar ju som datorn får ström åtminstone. Skulle gissa på moderkortet då. Dock inte det lättaste att felsöka om man inte har något att byta med hemma. Har ett nätaggregat liggandes bara för att kunna testa sådant ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min dator sluta starta också. Var moderkortet. Fast den pep och far och hade sig också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjo, det är nog moderkortet.. :/


   
SvaraCitera

Slå på den tills den funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aworoy:

Lampan därfram blinkar också glömde notera det..

Vadå blinkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade något liknande, var nätagrigatet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aworoy:

Vad ska jag göra?

https://www.flashback.org/t1061506


   
SvaraCitera