Aviseringar
Rensa alla

Min syster svimmade och hade ont i bröstet


Ämnesstartare

Igår utspelade sig ett av de första händelsena i mitt liv. Satt lungt och fint vid datorn i min egen värld när jag plötsligt hör en väldigt högljud smäll och i samma ögonblick hör jag mamma skrika ringa ambulansen, ring ambulansen. Just då förväntade jag mig det värsta i form av blod överallt, att någon ramlat och fått en kvin i sig, fått något på sig osv.

Just då stannade världen upp i några sekunder och det kändes som en mardröm. Morsans hjärtskärande skrik och sedan när pappa springer som aldrig förr. När jag kom dit såg jag att systern låg på golvet och jag undrade vad som hänt. All sjukvård som man lärt sig under sin vpl försvann direkt och att vi skulle placera henne i högläge var stod inte på agendan, utan hon svimmade igen efter att vi tagit henne till köket varpå hon blev kritvit i ansiktet och läpparna.

Ambulensen kom så smånningom och förde henne till sjukhuset varpå de inte kunde konstatera några fel. Jag vet att många svimmar p.g.a. blodtrycksfall osv men i detta fallet så precis innan så klagade hon över oerhörda smärtor i bröstet och var påväg att lägga sig på sängen. Såvitt jag vet har svimmning inte något med smärtor i börstet att göra. Det bör också tilläggas att hon spelar fotboll och hade en riktigt tung match i två dagar sedan.

Nu undrar jag om det finns någon här som har en anning. Jag misstänkte möjligen hjärtfel men eftersom läkarna inte hittat något så antog jag att det inte kan vara det då dessutom ingen i familjen har haft några problem med liknande saker. Hon är 16 år och tar inga medicin osv. Hur frisk som helst annars.

nu dagen efter så har hon fortfarande ont i bröstet.
mvh


   
Citera
Ämnesstartare

noboundaries1:

Igår utspelade sig ett av de första händelsena i mitt liv.

[shake]

kan vara stress ofc, men hoppas att de tog ekg på henne.


   
SvaraCitera

Ni kommer få en räkning på 150 kr. Om ni inte redan fått det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ni kommer få en räkning på 150 kr. Om ni inte redan fått det.

jävla pajas, jag frågade inte om någon räkning utan ifall någon haft liknande symptom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde inte hon få gå med sådan där mojäng som övervakar hjärtat i ett par dagar..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Borde inte hon få gå med sådan där mojäng som övervakar hjärtat i ett par dagar..?

jag vet inte, hon kom nyss hem och sa att de inte hittade något trots allt. Hon ska på ytterliggare tester om fyra dagar. Hon säger att hon fortfarande har samma känsla i bröstet och sa att det troligtvis var p.g.a. smärtan hon svimmade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ni kommer få en räkning på 150 kr. Om ni inte redan fått det.

haha wtf


   
SvaraCitera

noboundaries1:

jävla pajas, jag frågade inte om någon räkning utan ifall någon haft liknande symptom

Okej, min kompis mor hade bröstsmärtor, kommer ej ihåg om hon svimmade.

Som vanligt så var det inget fel på henne (enligt sjukhuset), men det slutade med att hon dog på vägen mot sjukhuset.


   
SvaraCitera

isola:

aha wtf

Det är cp att dom tar betalt för att hämta personer akut. [n] Var tvungen att visa mitt missnöje bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det är cp att dom tar betalt för att hämta personer akut. [n] Var tvungen att visa mitt missnöje bara.

Men det kostar ju med ambulansen etc [no-no] Kostar ju att ligga inne och föda barn med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera

isola:

Men det kostar ju med ambulansen etc Kostar ju att ligga inne och föda barn med.

Det borde inte kosta något. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ni kommer få en räkning på 150 kr. Om ni inte redan fått det.

HAHA xD[love]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Ni kommer få en räkning på 150 kr. Om ni inte redan fått det.

Hon var väll 16 år va? Isåfall kommer inte såna dära saker kosta. Kostnader för någon inom sjukvård som är under 18 år står landstinget/kommunen eller något för.


   
SvaraCitera

JuicyD:

Hon var väll 16 år va? Isåfall

Vet inte.


   
SvaraCitera