Aviseringar
Rensa alla

Min tjej blev gravid trots P-ring!


Attitydinkontinent:

behöver ju ej nödvändigtvis vara troll tho men aa fattar att de e en tramsig ursäkt till att ej vilja använda kondom

de kan ju strechas jättemycket innan de spricker!


   
SvaraCitera
torg1

PtxNo1:

Googlade hormonspiral och det låter helt klart som bästa skyddet och även bra att slippa biverkningar. Tack!

Inga problem. Men finns risk för biverkningar ändå. Vissa får det och andra inte


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

superpojken:

de kan ju strechas jättemycket innan de spricker!

Kondomer är inte optimalt för alla. Okej? Har använt Grande tidigare och de har oftast spruckit. Tråden gällde alltså tips på skydd, kondom funkar inte för mig då jag inte vill bli pappa nu...


   
SvaraCitera

superpojken:

de kan ju strechas jättemycket innan de spricker!

ja och det har jag ej förnekat 🙂

PtxNo1:

På vilket sätt är det en tramsig ursäkt att kondomen brukar spricka när vi absolut inte vill ha barn och vill ha bästa skyddet?

kondomer ska sitta fast ordentligt oavsett storlek. folk har t o m lyckats trä den på foten utan att den går sönder. det är väl antagligen datumet som gått ut, att du öppnat förpackningen fel eller att du haft den i byxfickan som lett till att de slitits sönder. 


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

ja och det har jag ej förnekat 🙂

kondomer ska sitta fast ordentligt oavsett storlek. folk har t o m lyckats trä den på foten utan att den går sönder. det är väl antagligen datumet som gått ut, att du öppnat förpackningen fel eller att du haft den i byxfickan som lett till att de slitits sönder. 

Vet inte anledningen, men mina killkompisar trodde det berodde på det jag skrev tidigare. Oavsett tror jag nu att hormonspiral kan vara den bästa lösningen :))


   
SvaraCitera

ok nice hoppas hon går med på d=)


   
SvaraCitera
PtxNo1
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
ok nice hoppas hon går med på d=)

Haha, ja hon hatar barn och vill absolut inte bli gravid heller så det är nog inga problem 🙂 


   
SvaraCitera

Sterilisering 


   
SvaraCitera

Jag skulle inte rekommendera spiral av något slagit förrän ni verkligen är säkra på att ni inte vill ha fler barn, eftersom det kan leda till att det blir svårare att få barn i framtiden, ungomsmotagningarna rekommenderar inte heller någon spiral förrän man har fått barn och inte vill ha fler....


   
SvaraCitera

Sterilisering får man inte göra förren man är 25 om jag minns rätt


   
SvaraCitera

PtxNo1:
Okey, tack för tipset! Problemet här är dock att 99,9 % skydd inte räcker för oss statistiskt sett (statistiskt sett kommer hon bli gravid var 100:e dag med det skyddet). 

Det går bra med statistiken nu, märker jag. Lol.


   
SvaraCitera

PtxNo1: kondom är inget alternativ (har för grov kuk, så även de största kondomerna brukar spricka)

tror inte din kuk är lika grov som hennes ben 🙂
Låter mer som att du trär på den på ett hårdhänt sätt.

zara_kondom.jpg


   
SvaraCitera
flicia

Min pojkväns mamma säger att p-spruta är det bästa när vi prata preventivmedel till mig. Bieffekter finns då man kan få benskörhet blandannat. Sprutan tar man var 3e månad och man kan knulla helt utan skydd! 🙂


   
SvaraCitera

been there done that


   
SvaraCitera