Aviseringar
Rensa alla

Min tjej mår skit


Ämnesstartare

Så det är så att jag och min tjej har varit ihop i drygt 2 månader nu men hon mår skit dåligt för att hennes föräldrar trycker ner henne på alla sett möjliga. Till exempel fat shame:ar dom henne, kallar henne ful m.m. Nu mår hon så dåligt att hon inte ens orkar lämna huset, jag vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska trösta henne


   
Citera

Det låter som en väldigt komplicerad situation.

Jag tror det är så att hennes föräldrar är väldigt oroliga för hennes hälsa och vet inte hur man ska förmedla det på ett bra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Det låter som en väldigt komplicerad situation.

Jag tror det är så att hennes föräldrar är väldigt oroliga för hennes hälsa och vet inte hur man ska förmedla det på ett bra sätt.

Så att hennes föräldrar kallar hennes för fetto och ett misslyckande är att de är oroliga för hennes hälsa?


   
SvaraCitera
Listus

Det är bara att ge kärlek och verkligen visa att du är på hennes sida och att hon inte ska bry sig även fast det såklart är svårt om dem öser skit. 

Sen försök att få ut henne ändå på promenader eller hitta på saker för även om hon inte har lust brukar det bli bra när man väl tagit sig ut 🙂


   
SvaraCitera

NikoIsTrash:

Så att hennes föräldrar kallar hennes för fetto och ett misslyckande är att de är oroliga för hennes hälsa?

Får man fråga varför de säger så?

Själv händer det att man inte heller blir kallad fina ord av föräldrarna.


   
SvaraCitera

NikoIsTrash:

Så att hennes föräldrar kallar hennes för fetto och ett misslyckande är att de är oroliga för hennes hälsa?

Ja, det är inte hälsosamt att vara överviktig.


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

Ja, det är inte hälsosamt att vara överviktig.

Oof :_


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Oof :_

mmmm


   
SvaraCitera

Varför raderade du kommentaren? 🙁


   
SvaraCitera

Maymay:

Själv händer det att man inte heller blir kallad fina ord av föräldrarna.

Det är ju inte alltid man får fina ord från sina föräldrar direkt. Även föräldrar kan vara busiga ibland.


   
SvaraCitera

vincebruh:

Det är ju inte alltid man får fina ord från sina föräldrar direkt. Även föräldrar kan vara busiga ibland.

Ibland är det bra att höra otrevliga saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Ibland är det bra att höra otrevliga saker.

men att konstant få höra att man aldrig kommer att bli något och att man är ett misslyckande ska ingen behöva höra


   
SvaraCitera

NikoIsTrash:

men att konstant få höra att man aldrig kommer att bli något och att man är ett misslyckande ska ingen behöva höra

Nej det är sant. Vet du vilka anledningar till varför de beter sig som de gör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Nej det är sant. Vet du vilka anledningar till varför de beter sig som de gör?

nä tror de önskade att få en pojke för hennes föräldrar är ganska konservativa muslimer


   
SvaraCitera

NikoIsTrash:

nä tror de önskade att få en pojke för hennes föräldrar är ganska konservativa muslimer

Hur gammal är hon?


   
SvaraCitera