Aviseringar
Rensa alla

Min töjning luktar.


Ämnesstartare

Jag har en 10mm töjning i högra örat, den blev lite infekterad när jag töjde upp till fyra och varade men sedan har det gått bra med den. Problemet är bara att jag har upptäckt att den luktar snusk! Vet inte varför >_> och finns det något man kan göra åt det?


   
Citera
Ämnesetiketter

Pa-rfym


   
SvaraCitera

Använd en träplugg så det luftas.


   
SvaraCitera

Tvätta den varje dag/varannan dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan ju vara käckt att tvätta den [smile]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Vintagenights:

finns det något man kan göra åt det?

Så mycket dåliga råd du får, en träplugg luftar inte, träsmycken i piercingar har en tendens att suga sig fast i vävnaden och gör för det mesta lukten värre.

Jag har haft samma problem länge och rekommenderar att du masserar snibben och hålet, rengör smycket och hålet minst varannan dag, sen kan du införskaffa någon bra mjuk olja t.ex. Jojoba och massera in, funkar för mig, och majoriteten av alla jag pratat med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

Det kan ju vara käckt att tvätta den [smile]

Jag gör ju det, men den blir inte bättre för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

Jag har haft samma problem länge och rekommenderar att du masserar snibben och hålet, rengör smycket och hålet minst varannan dag, sen kan du införskaffa någon bra mjuk olja t.ex. Jojoba och massera in, funkar för mig, och majoriteten av alla jag pratat med.

Ok tack ska göra det [smile]


   
SvaraCitera

Är svårt att komma ifrån, de flesta jag har pratat med som har töjningar har upplevt att det luktar mer eller mindre. Hade själv så.

Men som du redan har fått rekommenderat - rengör ofta.


   
SvaraCitera

välkommen i klubben 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina töjningar har aldrig luktat. Håll efter med rengöringen så skall du se att du slipper.
Typ skölja med vatten dag och kväll. Det är det enda som behövs


   
SvaraCitera
sopare

plasttöjningar luktar blä :p
har själv töjt örat med plast, det är ju helt ofarligt men det luktar inte så gött.


   
SvaraCitera

Mina örhängen luktar illla om dom sitter i länge,mina öron är ganska känsliga,,,[cute] Så,örhängena får ofta lite gult kladd på,och luktar bakterier.[no-no] Det är bara att tvätta,[y]


   
SvaraCitera

oh fy... ursäkta, men varför ska man ha sådana onödiga saker i öronen?
Det blir ju (som sagt) äckligt och blä.

ungdomsrevolt? [rolleyes]


   
SvaraCitera