Aviseringar
Rensa alla

Min vän blev våldtagen 2


Ämnesstartare

Pellemede:

Nu skrev hon dessutom "Åh varför messa du?"

Ska jag svara på hennes sms eller vad ska jag göra? Kan någon komma med ett bra förslag, är i stort behov av det! Please!

"Sluta säg att du ska begå självmord hela tiden. Varför gör du det? Blir du glad om jag är ledsen? För det blir jag då jag bryr mig väldigt mycket om dig. Ingenting blir bättre av att du försvinner så gör ingenting dumt. Sök hjälp så slipper du må såhär, jag står vid din sida men då måste du också söka hjälp."

skriv exakt så[crazy]


   
SvaraCitera

Pellemede:

Det känns på ett sätt som att hon försöker göra mig ledsen och upprörd.

Ja självklart fiskar hon ju komplimanger/uppmärksamhet.

Hade hon verkligen menat att ta livet av sig så hade hon redan varit död.

Pellemede:

Hon sade att hon nu verkligen hade bestämt sig men hon visste bara inte när hon skulle göra det.

Svinigt betéende enligt mig. Det är ju uppenbart att hon vill få dig att må dåligt.

Pellemede:

Med det svarade hon att, okej då skriver jag inte till dig mer om det gör dig upprörd.

Typisk brudparadox du hamnat i. Det som att försöka svara på ''Ser jag tjock ut i den här'' Det går inte att svara på.

Pellemede:

Ska jag svara på hennes sms eller vad ska jag göra?

Varför träffar du henne inte?
Typ spendera lite tid med henne. Hon kanske behöver nått stöd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Varför träffar du henne inte?

Grejen är att det är väldigt komplicerat. Träffa henne kan jag inte göra. Det enda jag egentligen kan göra är att sms:a. Jag vill inte vara okänslig men samtidigt har jag egentligen inte tid att svara på hennes mess hela tiden. Nu undrar jag bara vad jag kan skriva, för hon vill ju ha svar. Vad skall jag säga om hon säger att hon aldrig mer kommer messa?

Just det, jag är den enda som vet om vad som har hänt henne, och det gör mig rädd att veta att hon inte kommer att ha någon att prata med det om eftersom hon inte vill det. Hon har bara öppnat upp sig för mig men nu vill hon inte skriva till mig mer eftersom det hon berättar, alltså självmordstankarna, gör mig upprörd!

Sticky situation! Help me please!


   
SvaraCitera

Pellemede:

jag är den enda som vet om vad som har hänt henne

Det enda du bör göra är att antingn övertala henne att berätta för någon annan, eller göra det själv.


   
SvaraCitera

Pellemede:

Grejen är att det är väldigt komplicerat.

Våldtäkt brukar vara det.

Pellemede:

Träffa henne kan jag inte göra.

Nehe varför inte? [confused]

Pellemede:

Jag vill inte vara okänslig men samtidigt har jag egentligen inte tid att svara på hennes mess hela tiden.

Hon söker ju uppenbarligen kontakt.

Pellemede:

Vad skall jag säga om hon säger att hon aldrig mer kommer messa?

Jag behöver ha svar på varför du inte kan träffa henne innan jag kan svara på det.

Pellemede:

Just det, jag är den enda som vet om vad som har hänt henne

Ende som vet om?
Så hon har inte anmält eller ens pratat med sina föräldrar om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lt henne bestämma över sitt liv, hur svårt ska det vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Nehe varför inte?

Åldersskillnad och andra angelägenheter som försvårar det hela. Det är allt jag vill säga nu.

FreeWay89:

Ende som vet om?

Nej, ingen annan har hon berättat det för. Och jag har lovat henne att inte tala om det för någon om hon själv inte vill det. När jag väl träffar henne, vilket blivit ett par gånger sedan det hände, är hon sig själv och glad så man kan knappt tro att något hänt. Men sedan kan hon bli tyst och bara stirra ut i luften och då får jag lust att gråta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pellemede:

Åldersskillnad och andra angelägenheter som försvårar det hela. Det är allt jag vill säga nu.

Sluta bry dig. Du wastear energi på någon förmodligen bara suger din uppmärksamhet.


   
SvaraCitera

Pellemede:

Åldersskillnad och andra angelägenheter som försvårar det hela. Det är allt jag vill säga nu.

Ja det hjälper ju inte till så mycket.

Pellemede:

När jag väl träffar henne, vilket blivit ett par gånger sedan det hände, är hon sig själv och glad så man kan knappt tro att något hänt.

Vart finns garantin att hon blivit det?
Vet du vem förövaren är och i så fall varför gör inte du något åt det?

Pellemede:

Men sedan kan hon bli tyst och bara stirra ut i luften och då får jag lust att gråta.

Seriöst hur länge ska ni dalta runt?
Så här kan ni ju inte hålla på tills du tar livet av dig (vilket statistiskt sätt är mer troligt) och detta hamnar bara i en cirkel, inget blir löst och det leder bara till att fler mår dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Seriöst hur länge ska ni dalta runt?

Jo, jag känner också att det bara blir dåliga konsekvenser av det hela. Men hon är trots allt min vän och jag vill bara hennes bästa. Jag vågar inte berätta för någon annan vad som hänt henne. Jag tror på henne, för jag har själv känt hur upprörd hon är. Den enda släkting hon har är sin mamma, och hon är inte förstående och jag tror att det hela bara skulle eskalera om hon visste om det. Hon är dessutom ensambarn.


   
SvaraCitera

Pellemede:

Jo, jag känner också att det bara blir dåliga konsekvenser av det hela.

Dåsa tala om det för henne.

Pellemede:

Men hon är trots allt min vän och jag vill bara hennes bästa.

Få henne att anmäla då eller ialla fall peka ut vem gärningsmannen är.

Pellemede:

Jag tror på henne, för jag har själv känt hur upprörd hon är.

Är det allt?
Och dessutom vad gör du med sådan information?
Om du verkligen bryr dig om henne så skulle du vara ett stöd och få henne att anmäla eller banka skiten i den som gjort det mot henne.

Pellemede:

och hon är inte förstående och jag tror att det hela bara skulle eskalera om hon visste om det.

Vadå eskalera?
Hon har blivit utsatt för ett brott, som om hennes morsa inte skulle vilja veta det?

Pellemede:

Hon är dessutom ensambarn.

Spelar det för roll?
Hon är ett barn som blivit utsatt för ett brott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har hon skrivit till mig och sagt att hon vill att jag skall glömma henne. Jag har om och om sagt till henne att det är något jag varken kan eller vill göra. Hon svara då med att säga att hon hatar mig för att jag gör henne ledsen när jag fortfarande har hopp för henne. Vad skall jag svara då?


   
SvaraCitera