Aviseringar
Rensa alla

Min vän far illa...


Ämnesstartare

Nu har det hänt väldigt mycket denna helg. Det har varit en plågsam helg för en av mina bästa vänner.
Min vän har blivit misshandlad av sin egen far 2 gånger, och denna helg frågade hon om hon fick sova kvar hos en kompis, men det fick hon inte. Hon ville helst av allt inte åka hem, så vi kom på en ursäkt med att hennes kompis kusin hade dött och att hon ville ha tröst, men ingenting gick. Hennes pappa ville promt ha hem henne. Helt plötsligt ringer hennes mamma och skriker på henne att hon ska komma hem. Hennes mamma stor sedan vid parkeringen och väntade på henne och skrek: "Kommer du inte om fem minuter får du skylla dig själv. Du får stå för konsekvernserna själv hemma imorgon". Sedan hade även hennes pappa ringt och sagt: "Jag vet att man inte ska ge sina barn stryk, men slutar du inte upp med det du gör, så ger jag dig stryk". Snällt sagt av hennes pappa? NEJ!
Så det blev en massa komplikationer här... vi ringde polisen för att anmäla hennes pappa för olaga hot och misshandel som hänt tidigare.. hon hade till och med rymt 4 gånger innan. Efter allt detta ringde vi SOC och dom hade svårt att fatta att hon behövde komma in på ett fosterhem. Till slut gav hennes föräldrar med sig och lät henne komma in. Sedan hade hennes pappa skickat ett sms och att hon skulle ta hand om sig och att han älskade henne, men allt blev en röra, då hennes pappa 5 minuter senare fick ett meddelande om anmälan på honom. Efter det sa han att han aldrig ville se sin dotter igen och hon fick aldrig komma hem igen. Så nu inatt kom poliserna och hämtade henne som nu är på väg till fosterhem. Jag hoppas att hon får det väldigt bra nu, dock mår hon inte bra över att hennes föräldrar aldrig vill se henne mer.


   
Citera
Ämnesstartare

Hur gammal är hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det borde ju vara olagligt för en del människor att ha barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hur gammal är hon?

Hon är 16 år

OF 5:

det borde ju vara olagligt för en del människor att ha barn

Jo, särskilt när vissa barn har en far med ADHD.

Dom skyllde på att det var hon som förstörde för familjen bara för att hon har ADHD. Det var ifrån hennes pappa hon fick det.

(Rester som skrev verkade oseriösa, detta var inget roligt som hände)


   
SvaraCitera

sånt här är ju fan hemskt. hoppas dock det löser sig med föräldrarna och sitt nya hem för henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Hon är 16 år

Aha ok, inte så ung då.
Men hoppas verkligen att hon håller sig undan sin familj i framtiden.
Verkar vara riktiga drägg.

Djurgårdens IF:

Dom skyllde på att det var hon som förstörde för familjen bara för att hon har ADHD.

Sjukt obildade föräldrar

flickansvekmigikväll:

😀

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CarlStenqvist:

sånt här är ju fan hemskt. hoppas dock det löser sig med föräldrarna och sitt nya hem för henne.

Ja. Dock har ju föräldrarna sagt sitt. Dom vill aldrig se henne och hon får aldrig komma hem och det är deras val, men hon kommer inte leva lyckligt i hela sitt liv. Till slut hoppas jag att det blir bra mellan dom. Men nu får hon tid för sig själv utan bråk där hemma.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

Aha ok, inte så ung då.
Men hoppas verkligen att hon håller sig undan sin familj i framtiden.
Verkar vara riktiga drägg.

Nej, men ändå under 18 och får inte bestämma allt. Men som sagt, föräldrarna har sagt sitt. Tror inte dom kommer ses på ett väldigt långt tag och det är nog bra för hennes skull och dom fick vad dom ville.

isola:

Sjukt obildade föräldrar

Ja. Mamman håller efter pappan för att hon inte vågar gå emot honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Dock har ju föräldrarna sagt sitt. Dom vill aldrig se henne och hon får aldrig komma hem och det är deras val,

Det har inte ens gått ett dygn än, allt är nytt och infekterat och de flesta föräldrar ångar sig sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det har inte ens gått ett dygn än, allt är nytt och infekterat och de flesta föräldrar ångar sig sen.

Jo, visst är det så. Men det kommer ta ett tag. Den handlade ju om att hon skickade en anmälan på sin egen far och det är inte många som vågar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Den handlade ju om att hon skickade en anmälan på sin egen far och det är inte många som vågar det.

Starkt av henne.
Men som sagt så ändrar de flesta föräldrar sig, de verkar trots allt, på sitt sjuka sätt bry sig om henne då de absolut ville ha hem henne innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Starkt av henne.
Men som sagt så ändrar de flesta föräldrar sig, de verkar trots allt, på sitt sjuka sätt bry sig om henne då de absolut ville ha hem henne innan.

Jo så är det ju. Men dom på SOC sa att dom kan verka arga men är bara väldigt oroliga, men hennes föräldrar reagerar på sin oro på väldigt konstigt sätt. Säger att allt är hennes fel och att hon är en idiot och allt. Sånt får inte henne att vilja komma hem då. Men man får se vad som händer sen i framtiden.


   
SvaraCitera

Djurgårdens IF:

Till slut hoppas jag att det blir bra mellan dom. Men nu får hon tid för sig själv utan bråk där hemma.

Precis, det lär ju ta ett tag men de lär ju komma på bättre tankar förr eller senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CarlStenqvist:

Precis, det lär ju ta ett tag men de lär ju komma på bättre tankar förr eller senare.

Ja. Efter allt som hänt känner jag att det kommer ta flera månader. Detta har aldrig hon varit med om jag har aldrig hört något liknande. Framtiden får avgöra hur hennes och familjens relation till varandra blir sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågan är ju bara, vem fan håller på djurgården? Och jag menar liksom, mår fassan dåligt pågrund av att han håller på dif ff ab så är det inte så konstigt att han mår dåligt. Dock ska ni veta att ni berör mig inte så värst mycket, jag hatar ajk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Jo så är det ju. Men dom på SOC sa att dom kan verka arga men är bara väldigt oroliga

Precis

Djurgårdens IF:

Detta har aldrig hon varit med om jag har aldrig hört något liknande.

Jodå, det är vanligare än vad folk tror.


   
SvaraCitera