Aviseringar
Rensa alla

Mina åsikter rörande cannabis


Ämnesstartare

gewehr:

Denna langare erbjuder i sin tur fler typer av droger, det kan vara poppers, GHB, E till en början.

Min kran säljer INGET annat än cannabis och skulle aldrig få för sig att sälja något annat heller. är man ute efter cannabis ruset så är det cannabis man röker, gateway teorin tycker jag är fel, skyll på alkoholen som är den drog de flesta börjar med.
Jag är 16år å får inte köpa alkohol, jag går till en langare som kanske i sin tur har andra droger, whops där har vi samma teori som din förra.


   
SvaraCitera

Stronghold:

Den störta gateway-drogen måste väl ändå vara Alkohol?
Dom enda gångerna jag ens tänkt tanken att testa något annat än CB är när jag har varit alkoholpåverkad.

Då har du missat poängen med teorin. Alkohol kan du få tag på antingen genom att helt enkelt köpa den i affär, eller vända sig till någon som köper ut. Du utsätts inte för kontakt med någon drog genom den kedjan. Det är först när du har ett val som det blir farligt för en del individer.

NUJÄVLARR:

Jag är 16år å får inte köpa alkohol, jag går till en langare som kanske i sin tur har andra droger, whops där har vi samma teori som din förra.

Andelen människor som väljer att vända sig till en langare för att få tag på alkohol istället för att bara gå till närmsta park och muta första bästa alkis är troligtvis väldigt, väldigt liten. Och många av de kranar som säljer cannabis är väl införstådda med vad de är de säljer, och skulle aldrig röra tyngre droger och skulle inte heller vilja att sina kunder ska göra det heller. Ge honom en puss från mig nästa gång du ser honom.


   
SvaraCitera

gewehr:

Då har du missat poängen med teorin.

Nej, jag vet teorin.

gewehr:

Alkohol kan du få tag på antingen genom att helt enkelt köpa den i affär, eller vända sig till någon som köper ut. Du utsätts inte för kontakt med någon drog genom den kedjan.

Nej, jag vet. Man får ingen kontakt med den "undre världen" genom att endast bruka lagliga droger.
Men inprincip alla känner ändå någon som kan få tag på narkotika.


   
SvaraCitera

Stronghold:

Men inprincip alla känner ändå någon som kan få tag på narkotika.

Det stämmer antagligen och det är en poäng som är viktig att ha i åtanke när man utvärderar teorin. Men att ha en kontakt och utnyttja den är sällan samma sak.


   
SvaraCitera

gewehr:

Det stämmer antagligen och det är en poäng som är viktig att ha i åtanke när man utvärderar teorin. Men att ha en kontakt och utnyttja den är sällan samma sak.

Jo, det är klart.
Men jag menar att dom flesta har redan den här kontakten och det är oftast som man är alkoholpåverkad som man får idén att utnyttja sig av denna kontakten.

Men sedan är väl dock CB faktiskt ofta en gateway till t.ex. Svampar och möjligtvis LSD.


   
SvaraCitera

Nevon:

Men det är ju bara temporära effekter. Efter att brukaren varit nykter i några veckor så har ju dessa effekter försvunnit.

Ja, men om man är en jävla knarkarslyna så slutar man ju inte bruka sin drog. Så det du säger är bara efterblivet.


   
SvaraCitera

Ad Hominem:

Ja, men om man är en jävla knarkarslyna så slutar man ju inte bruka sin drog.

[rolleyes]

Nej du har rätt, det finns ingen som brukat en illegal drog som sedan slutat.


   
SvaraCitera

Nevon:

[rolleyes]

Nej du har rätt, det finns ingen som brukat en illegal drog som sedan slutat.

Du var mitt exempel, du är fortfarande en knarkarslyna som inte har slutat, så att det du sa kommer från dig betyder inte ett skit. Och det är rent ut sagt ett efterblivet argument. "Öh grattis du är normal efter ett gäng veckor", åh fan vilken tröst, eller inte.


   
SvaraCitera

Ad Hominem:

Du var mitt exempel, du är fortfarande en knarkarslyna som inte har slutat, så att det du sa kommer från dig betyder inte ett skit.

Nej det är klart. Så fort man använder en illegal drog så slutar ens åsikter och argument att gälla. [smile] Hade jag däremot varit alkoholist hade det varit fritt fram för mig att debattera.

Men helt seriöst, jag har slutat med opioider, det var inte speciellt svårt. Faktum är att jag inte brukar några former av narkotika regelbundet längre. Det var inte speciellt svårt. [rolleyes]


   
SvaraCitera

shorty00:

Man blir med tiden tämligen korkad.

Det blir man iallafall.

shorty00:

Det är sant att THC(den berusande substansen i cannabis)har positiv inverkan på en ögonsjukdom som heter grön starr.

Och det hjälper även mot anorexia, astma, depresion och smärta.


   
SvaraCitera

Nevon:

Hade jag däremot varit alkoholist hade det varit fritt fram för mig att debattera.

Nej då hade du varit en lika stor idiot.

Nevon:

Nej det är klart. Så fort man använder en illegal drog så slutar ens åsikter och argument att gälla.

Nej, men om man använder fattiga argument i egenskap som en knarkarslyna så slutar dom gälla.


   
SvaraCitera

Ad Hominem:

Nej, men om man använder fattiga argument i egenskap som en knarkarslyna så slutar dom gälla.

På vilket sätt skulle det vara ett ogiligt argument att ett flertal av de negativa biverkningarna av cannabisbruk endast är temporära? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gewehr:

Ge honom en puss från mig nästa gång du ser honom.

det ska jag göra 🙂


   
SvaraCitera

Nevon:

På vilket sätt skulle det vara ett ogiligt argument att ett flertal av de negativa biverkningarna av cannabisbruk endast är temporära? [confused]

För det är långa biverkningar? Alkohol försvinner ganska fort, medan cannabis sitter kvar ett jävla tag.


   
SvaraCitera

Ad Hominem:

För det är långa biverkningar?

Vilka syftar du på då? "Segheten" och det? Det försvinner efter ett par veckors nykterhet. Hur lång tid tar det för levern att reparera sig själv efter att man supit dagligen under en längre tid?


   
SvaraCitera